Sporten met een ferrari

Jep, voor je gemoedsrust is het inderdaad beter dat je nooit sneller dan 1 km te hard rijdt, WAAR je ook rijdt. Je hebt dan uiteraard ook GEEN plezier meer aan je duurbetaalde fiets. Het is een delicate balans tussen inhoud van motorrijden en inhoud van je portefeuille.
 
yep en die gast in die ferrari kan het zich vast beter veroorloven om een dure boete te betalen dan de gemmiddelde motorrijder :)
 
op een grote boulevard sta ik voor 't stoplicht en komt pliessie-auto naast mij met 3 agenten erin, raampje gaat open en zij ; hoe hard gaat ie ?
ik ; heel hard , zij weer ; trek eens zo hard je kan op naar 't volgende stoplicht. ik kijk ze aan met zo'n uitdrukking van 'denk je dat ik achterlijk ben ?' maar zij weer ; alléé, laat eens zien hoe zo'n kawa vooruit gaat. Bon, ik als een debiel uit de startblokken met zo'n halfmislukte oncontroleerbare wheelie, en komen ze aan dat volgende licht dus weer naast me staan en wat denk je, gaan daar 6 duimen de lucht in, zelfs bij de politie zitten grote kinderen.
 
op een grote boulevard sta ik voor 't stoplicht en komt pliessie-auto naast mij met 3 agenten erin, raampje gaat open en zij ; hoe hard gaat ie ?
ik ; heel hard , zij weer ; trek eens zo hard je kan op naar 't volgende stoplicht. ik kijk ze aan met zo'n uitdrukking van 'denk je dat ik achterlijk ben ?' maar zij weer ; alléé, laat eens zien hoe zo'n kawa vooruit gaat. Bon, ik als een debiel uit de startblokken met zo'n halfmislukte oncontroleerbare wheelie, en komen ze aan dat volgende licht dus weer naast me staan en wat denk je, gaan daar 6 duimen de lucht in, zelfs bij de politie zitten grote kinderen.


:}

geweldig

:}
 
Ik zie toch echt dit bij de specificaties van een gsxr600 staan. Top zal die nooit bij benen, maar hij gaat toch 1,6 sec. sneller naar de 100. Het zullen dus wel prutschauffeurs zijn geweest, of jij kunt zo goed rijden dat die ferrari met jou achter het stuur in 3,1 sec. naar de 100 gaat. })

Suzuki GSX600R (SOLGT)       
Acc. 0-100: 3,1 sek.
TopHast: 239 Km/h.


Maar haalt de gemiddelde motorrijder die 3.1 seconden ook? Thats the question ;) Ik denk dat de gemiddelde motorrijder er een seconde bij kan optellen :Y

Die acceleratie tijden zijn gereden in verschillende proefen en door rijders die echt ervaring hebben in hard en vooral GOED optrekken. Ik denk dat het jezelf zal tegenvallen als je je eigen acceleratie tijden zal zien. Heb er eens een stuk over gelezen in Motorrad.

Met een moderne auto is acceleren makkelijker dan op een 150+ pk motor: je hebt antislip regelingen ed. automatische versnellingsbakken noem maar op.
 
Ik zie toch echt dit bij de specificaties van een gsxr600 staan. Top zal die nooit bij benen, maar hij gaat toch 1,6 sec. sneller naar de 100. Het zullen dus wel prutschauffeurs zijn geweest, of jij kunt zo goed rijden dat die ferrari met jou achter het stuur in 3,1 sec. naar de 100 gaat. })

Suzuki GSX600R (SOLGT)       
Acc. 0-100: 3,1 sek.
TopHast: 239 Km/h.

Weer iemand die denkt dat iedereen ook werkelijk in 3,1 seconde met een motor naar de 100 per uur kan sprinten.

:z
 
Ik kom hier in la suisse veel duur en snel autospul tegen en wedstrijdjes op de snelweg begin ik niet aan. Met mijn 110 pk Zje kan je dat een ego kosten ;)

In de bergen wil ik nog wel eens mn best doen, maar puur om te kijken of de automan er ook wat mee kan en af en toe tref je er wel een die van wanten weet met een snel koekblik. 1.5 week geleden nog achter een Porsche turbo geknalt. Kwam achter hem te zitten op een 50 km stuk. Voor het begin van een pas hoorde ik m terugschakelen voor een 80 km bord, wist dus dat ie wilde gassen. Die wist van wanten moet ik zeggen. Ik rij niet lullig in de bergen maar in krappe/korte bochten kan ik met mijn niveau en mijn Z niet op tegen zon bak, qua acceleratie moet ik in het juiste toerengebied zitten en flink op letten met bocht uit acceleren om t kunnen volgen. Met die brede sloffen heb je toch iets meer grip.

Maar het was leuk, hij reed me niet kompleet los. Toen het ophielt omdat we achter langzaam blik kwamen te zitten stak stak ie nog zn duim op (cabrio was t), zo van: was even gaaf he!!
 
Toegegeven het is een uitdaging, maar hoeveel mensen kunnen met hun eigen wagen, laat staan een lener, de cijfers halen van de fabrikant?

Het overgrote deel kan dat niet. Dat neemt niet weg dat het met een auto veel makkelijker is dan met een motorfiets.

Met een auto zal je dan ook eerder rond de fabrieksopgave zitten dan met een motor.
 
Ben ik nou de enigste die zicht rot voelt na zo’n extreme snelheidsovertreding?


Een supersport is juist bedoeld of af en toe een keer flink open te trekken.
Dus als dat eens het geval is, voel ik me daar zeker niet rot bij.

Wel let ik natuurlijk op, als ik em eens opentrek, of er geen Volvo o.i.d. de achtervolging inzet.
 
Het overgrote deel kan dat niet. Dat neemt niet weg dat het met een auto veel makkelijker is dan met een motorfiets.

Met een auto zal je dan ook eerder rond de fabrieksopgave zitten dan met een motor.
Het vergt inderdaad bij beide soorten voertuigen toch een zekere "training" om het goede samenspel tussen initieel gasgeven en koppeling lossen, te vinden. Laat staan dat de gemiddelde bestuurder dan nog eens moet verschakelen op het goede moment (bij sommige moto's is de eerste versnelling voldoende voor sprintje naar 100km).
 
Het begint een beetje op een appel met peren te vergelijken topic te worden :X

1=Zet een ervaren rijder op een r1 en een onevaren automobilist in een ferrari

2=Zet een onveraren rijder op een r1 en een evaren automobilist in een ferrari



rara wie wint er :?














:+
 
Het begint een beetje op een appel met peren te vergelijken topic te worden :X

1=Zet een ervaren rijder op een r1 en een onevaren automobilist in een ferrari

2=Zet een onveraren rijder op een r1 en een evaren automobilist in een ferrari



rara wie wint er :?














:+
Juist, (zoals bij zoveel dingen) dat weet je maar als het eens doet.
:+
 
een motor is met accelereren sneller als een auto.
Echter een goede chauffeur in een auto, en een slechte op de motor doet het vergelijk natuurlijk geen goed.
Goed starten op een motor is edd wel een kunst, maar bij een beetje auto is dat het ook.
Laat je het starten vanuit stilstand weg, wint de motor het nog veel gemakkelijker.
En idd, de top van een beetje sportauto ligt idd hoger dan van ee motor.
Maar de voorsprong die je heb opgebouwd is ook een heel eind.
Ervaring hiermee??
Ja, regelmatig op de Nordschleife. Uitkomen bocht welke sportauto ook achter je loop je flink bij weg.
Over het algemeen weten ze in de bocht wel weer bij tekomen, maar puur op acceleratie win je het vet.

Conclusie, als de motor niet wint van een auto ligt dat aan de rijder.
 
Juist, (zoals bij zoveel dingen) dat weet je maar als het eens doet.
:+

vind deze nog beter

knaapje 19 heeft net b rijbewijs, koop snelle bak

knaapje 19 heeft net a rijbwijs, alstu 25 kw :X

zie regelmatig ads staan van jongen rijdt tegen boom en dat is niet met de motor


8-)
 
vind deze nog beter

knaapje 19 heeft net b rijbewijs, rijke papa, hier jongen , een (snelle bak)

knaapje 19 heeft net a rijbwijs, alstu 25 kw :X

zie regelmatig ads staan van jongen rijdt tegen boom en dat is niet met de motor


8-)

Jep, dat is ook een waarheid als een koe.
Maar met een "gewone" diesel-auto van 20 jaar kun je ook de wetten van de fysica overtreden.
Het rijbewijs geeft je het RECHT om te rijden, maar dan kun je meestal alléén maar recht rijden.
 
Jep, dat is ook een waarheid als een koe.
Maar met een "gewone" diesel-auto van 20 jaar kun je ook de wetten van de fysica overtreden.
Het rijbewijs geeft je het RECHT om te rijden, maar dan kun je meestal alléén maar recht rijden.

:Y

met een ouwe motor van 20 jaar geleden ook :X
Daarom noemde ik het ook appels met peren te vergelijken.

het gaat nu een beetje offtopic


hulde aan diegene die de ferrari voor blijven op de motor en hulde aan diegene die de motor voorblijven in de ferrari

;) :W
 
Toegegeven het is een uitdaging, maar hoeveel mensen kunnen met hun eigen wagen, laat staan een lener, de cijfers halen van de fabrikant?

ikke ikke ikke


Pontiac Trans Sport 2.3i-16V

aantal cilinders 4, in lijn
kleppen per cilinder 4
cilinderinhoud 2260 cm3
boring x slag 92,0 x 85,0 mm
compressieverh. 9,5:1
max. vermogen 101 kW (137 pk)
6000tpm
max. koppel 187 Nm
2800tpm
brandstofsysteem multipoint injectie
klepbediening dohc
turbo nee
katalysator geregeld


topsnelheid 185 km/h
acceleratie 0-100 km/h 12,3 s



8-) 8-) 8-)
 
:^


ik kon zelfs met mijn lompe v-max _O- een ferrari de baas toen we bij het stoplicht de autoweg op gingen(bij Munsterhuis ferrari dealer). Ik heb de auto voor laten gaan om te kijken of hij wel mee deed of niet. Ik hoorde hem ver de toeren in jagen dus ik ook gas er op maar kon hem redelijk "makkelijk" bij houden en heb daarna het gas geopend en hem voorbij gestoken. Op top zal hij mij makkelijk voorbij gaan (max gaat maar 245km/h) maargoed acceleratie is het zeker te doen.

dus moet het met zo'n gsx-r600 ook wel lukken (wel goed op toeren houden :y)

waarom denken die V-maxxen altijd dat ze het snelst in de sprint zijn.

ga maar eens in Drachten kijken op de vliegstrip , de beste 10 in de straatklasse

zijn altijd Suzuki,s gsxr1000 of Hayabusa,s en zelfs bejaarde gsxr1100,s .

als er al een V-max meedoet zijn ze voor de kwart-finales al uitgeschakeld.

om daar een beetje mee te komen moet je minimaal met 200km/h over de streep gaan.

mijn ouwe bandit was jaren geleden al een echte V-max killer.

dat spul is veels te zwaar om snel te zijn , al die Pk,s gaan allemaal verloren

om al dat zware ijzer in dat blok rond te laten gaan.
 
Terug
Bovenaan Onderaan