sportief toeren... welke motor?

Hoi, ik heb mijn VFR nog tot zaterdag in de aanbieding. http://www.motor-forum.nl/forum/list_message/12165766#12165766

Zaterdag gaat hij naar de dealer als inruilmotor. Voor € 2500 mag je hem komen halen en daar heb je een keurige, probleemloze motorfiets voor waar je nog jarenlang plezier aan zult beleven. Als je interesse hebt, hoor ik het wel en anders succes gewenst met zoeken.

Deze stond al in mn lijstje, het is echt heel jammer dat hij er zaterdag uitgaat. Ik moet zoiezo eerst mijn zxr verkopen voor ik verder kan gaan...
De motor stond wel al in "mijn lijstje"

jammer dat je 25 kw moet rijden :Y

want heb een leuke vtr firestorm te koop staan die wel geschikt voor jou zou zijn :Y

Honda Vtr firestorm

Prachtding, errug jammer dat ik nog even aan die @#%&#!& regeling vastzit...

Gewoon en BMW R1200GS kopen...Is klein bedrag dat je extra betaald op je opleiding! Kun je relaxed naar huis rijden en thuis je zxr400 houden!

Als ik eenmaal piloot ben, wie weet })
 
wel grappig dat meer dan de helft hun eigen motor aanraadt :P

Zou ik ook doen......De fazer klinkt hier echt ideaal voor O-) zeker de 1000, helaas valt die niet in de prijsklasse.

Ik zal me wel goed afvragen of je nu wel een motor moet kopen voor dat halve jaartje.

400+ km snelweg elk weekend is geen kattepis. Dan ga je een zwaarder blok zeker wel waarderen.

als je nu verplicht een "600cc'tje" moet rijden voor alleen dat halve jaar 25 kw, krijg je daar later misschien wel spijt van ;)
 
aangezien ik dit topic tog al heb gestart, nog maar een vraagje tussendoor.

Omdat ik waarschijnlijk snel veel km's ga maken is het misschien verstandig om te kopen bij een dealer :) Dit ivm 3 maanden garantie...

Iemand misschien tips wat geschikte dealers zijn om 2e hands te kopen??
Ik ken wel geschikte dealers, maar die hebben voornamelijk nieuwe bikes staan.

Omgeving NH of omgeving Groningen
 
Bij de VFR 750F zou ik niet weten hoe het zit met 25 kW. Ik heb nu 5 jaar een '97, 145000 km, dezelfde als die van Lady-M.

Afgelopen 7 maanden in Leuven gewerkt. Gisteren afscheid genomen van m'n Belgische collega's, het project is afgelopen. Enkele reis is 200 km, dit rij ik zonder problemen in één "ruk", als ik niet hoef te tanken.

Bij lage snelheden is de VFR echt niet te log. Zonde van de km's? Waarschijnlijk ga je snel veel km's maken? Er is hier een topic over "100000+ km...". De VFR is hierin goed vertegenwoordigd. Ook een belangrijk punt om te overwegen, ik zeg: DOEN! O-)
 
aangezien ik dit topic tog al heb gestart, nog maar een vraagje tussendoor.

Omdat ik waarschijnlijk snel veel km's ga maken is het misschien verstandig om te kopen bij een dealer :) Dit ivm 3 maanden garantie...

Iemand misschien tips wat geschikte dealers zijn om 2e hands te kopen??
Ik ken wel geschikte dealers, maar die hebben voornamelijk nieuwe bikes staan.

Omgeving NH of omgeving Groningen

Ik heb mijn fiets destijds gekocht bij een mooiweerrijder. Die gast was er zo zuinig op dat die Cat nog nooit een regenbui had gezien! Ik kon er ook niks een spatje oxidatie op zien of ergens ook maar een krasje detecteren... Het was gelijk duidelijk dat hij er wel heel zuinig op was... Ik heb hem toen gelijk gekocht. Kopen bij een particulier scheelt toch al snel veel centjes. Aan de onderhoudspapieren kan je zien of hij netjes zijn beurtjes heeft gehad.

De garantie van een garage is vaak 3 maanden maar gebaseerd op niks lijkt me? Als dat blok kapot gaat dan gaat het kapot. Lijkt me sterk dat ze bij het inkopen van die fiets die hele fiets uit elkaar trekken, controleren en vervolgens weer in elkaar steken. Vaak word gewoon even de ketting gesprayed, de banden gecheckt, olie gecheckt en gaan maar.
 
Niekenuz: je vergeet het '25kw aspect' even O-) :P
Daar heb je helemaal gelijk in...

En het budget as well.

Do'h
Onzin, voor de opleiding zelf betaald hij ook kneitertje veel geld...Die "paar" extra euro's is net niets in verglijking daarmee! Komt bij dat wanneer hij klaar is, hij geld genoeg verdiend (als de luchtvaart/KLM dan weer wat is aangetrokken :') )...Zo afbetaald dus!!
 
Bij de VFR 750F zou ik niet weten hoe het zit met 25 kW. Ik heb nu 5 jaar een '97, 145000 km, dezelfde als die van Lady-M.

Afgelopen 7 maanden in Leuven gewerkt. Gisteren afscheid genomen van m'n Belgische collega's, het project is afgelopen. Enkele reis is 200 km, dit rij ik zonder problemen in één "ruk", als ik niet hoef te tanken.

Bij lage snelheden is de VFR echt niet te log. Zonde van de km's? Waarschijnlijk ga je snel veel km's maken? Er is hier een topic over "100000+ km...". De VFR is hierin goed vertegenwoordigd. Ook een belangrijk punt om te overwegen, ik zeg: DOEN! O-)


Ja, maar de VFR kan volgens mij niet op 25KW hoor.... -O-
En die van mij al helemaal niet, want die is zachtjes gekieteld. Heeft meer vermogen dan gebruikelijk. Niet dat ik dat nou merk hoor, maar het is eens getest op zo'n testbank.
 
Laatst bewerkt:
Al gedacht aan een CBF 600 / CBF 1000, verbruik valt goe mee, veel koppel, je zit er recht op, is echt sportief toeren. Enige minpuntje is mss da je ze nog ni vind voor 3000 of minder....

:-)
 


Same here, de Suzuki bandit is uitstekend voor woon/werkverkeer. Een echte stadsfiets. Je zit ook niet echt sportief, als je snel en sportief wil rijden kan dat ook met de Bandit (tot zekere mate dan).
Heb zelf een Bandit 650, 2007 en ik gebruik´m ook voor woon/werkverkeer en gewoon voor de plezier, en ik kan niet klagen.

Dus als ik jouw was zou ik me daar ook even in verdiepen.
 
aangezien ik dit topic tog al heb gestart, nog maar een vraagje tussendoor.

Omdat ik waarschijnlijk snel veel km's ga maken is het misschien verstandig om te kopen bij een dealer :) Dit ivm 3 maanden garantie...

Iemand misschien tips wat geschikte dealers zijn om 2e hands te kopen??
Ik ken wel geschikte dealers, maar die hebben voornamelijk nieuwe bikes staan.

Omgeving NH of omgeving Groningen

MotoPort Leek, of Boonstra Ureterp (Ureterp ligt in friesland, 15/20min rijden van Leek).
In Leek zijn genoeg 2de hands motoren te koop en bij Boonstra nog meer.
Ik ga zelf ook naar deze motorzaken voor onderdelen, onderhoud en heb mijn motor ook bij Motorport Leek gekocht. Goede service en kwalitatief in orde.

Dus zeker de moeite waard om daar een kijkje te nemen, en anders kun je altijd eerst op de internetpagina´s van deze motorzaken kijken. dat scheelt ook weer.

Good Luck.
 
MotoPort Leek, of Boonstra Ureterp (Ureterp ligt in friesland, 15/20min rijden van Leek).
In Leek zijn genoeg 2de hands motoren te koop en bij Boonstra nog meer.
Ik ga zelf ook naar deze motorzaken voor onderdelen, onderhoud en heb mijn motor ook bij Motorport Leek gekocht. Goede service en kwalitatief in orde.

Dus zeker de moeite waard om daar een kijkje te nemen, en anders kun je altijd eerst op de internetpagina´s van deze motorzaken kijken. dat scheelt ook weer.

Good Luck.

rij boonstra maar voorbij :X
 
Ik ben zelf aan het sparen voor een mooie Suzuki bandit

Goed bezig jonge, daar zul je geen spijt van krijgen, mag ik vragen welke je van plan bent om te gaan kopen, want je hebt namenlijk veel verschillende soorten.
Naked of niet?, of weet je dat nog niet.
 
Ik zou lekker een half jaar mijn centen in m'n zak houden en dan zo'n oude BMW K1100LT kopen of zo van de domeinen. Bijvoorbeeld:

http://www.domeinenrz.nl/domeinenrz_nl/0b45d282e3fc1da4c302a872fa747719.php?veilingen=2009-04&kfrom=1&search=BMW&images=1&pamount=25&meerfotos=2505 (Klik.)

Dan hou je nog bijna €2.000,- over waarvan je hem eens goed onder handen kan laten nemen, eventueel spuiten en dan heb je weer een frisse, fijne, zware toermotor.
 
Dat is helemaal niet zo een slecht idee chef. Prima lange afstands fietsen. En dat zou ik eerder niet zomaar zeggen maar ik begin toch steeds meer respect voor BMW te krijgen.
Een degelijke saaie fiets maar goed voor het doel. Wel een wereld van verschil met een ZXR 400

Dit is wel al snel een fantopic als je het zo leest, Velen die hun eigen motor aanprijzen. En begrijpelijk ook wel. Alleen kan ik je een dikke 1 cilinder echt niet voor de lange afstanden aanraden :P Als ik voor een motor uit je gepresenteerde lijstje zou moeten gaan zou ik zonder twijfel voor de VFR 750 gaan. Die is wat minder hoogtoerig van karakter en heeft een veel bredere vermogensband; hij geeft zijn vermogen over een groot toerenbereik af. Buiten dat het gewoon een prachtig blok is zijn ze technisch ook gewoon zeer sterk. Ik zou dan voor model RC 36 1 of 2 gaan. '90 - '96. De eerste 800's liepen met de toen nieuwe injectie toch iets minder mooi als de laatste carburatie modellen(de 750). De andere fietsen zijn ook prima hoor maar het hoogtoerige dat hen eigen is zou me toch gaan vermoeien op de lange duur. 25kw gaat alleen helaas niet lukken op een VFR, niet officeel in ieder geval.

BTW is het te merken dat ik ook naar een VFR opzoek ben.. :9

Leon
 
erm, 440 kilometer per weekeind, betekend ongeveer na iedere rit je ketting smeren :P

ik zou voor een mooie motor met cardan kiezen diversion bijvoorbeeld.. dat zijn echte kilometervreters, wel meer tour als sport helaas. maar toch, na iedere rit je ketting smeren, om de rit je ketting stellen :+
 
Terug
Bovenaan Onderaan