sportief toeren... welke motor?

Div 900 *D

cardan :}
zuinig :9
relatief goedkoop in onderhoud 8-)
stuurt gemakkelijk :]
sportief rijden, relaxed touren, kan allebei :Y

heb 'm zelf ook O-)
topding!
 
Zeker geen probleem :)

Alleen hij duid op het feit dat lange afstanden lekkerder af te leggen zijn als je fiets maar 3500rpm draait ipv 6500rpm om 120 te rijden. Hogere cylinderinhoud is wel zo fijn als je continue snelweg rijd. Als ik de hele dag op mijn fiets zit @ 6500rpm dan word ik af en toe wel eens gek van die herrie uit mijn blerpijp.

Ach 6500 toeren valt toch wel mee voor een lange afstand, zelfs met sportuitlaat???
Als je een cbr van voor 99 neemt zit je bij 140 maar op 7000.
Neem je een f4 van na 99 dan maakt ie nog minder toeren (6500 bij 140)
Zijn natuurlijk maar matige snelheden, maar als je van die lange afstanden gaat rijden dan vlieg je toch niet altijd 200? Zou wat duur worden aan bekeuringen he?

Zelf vorig jaar op mijn oude cbr (f2) een rondje gedaan van 600 km op een dag...geen probleem. Collega van me heeft een R6 en die zit na 150 km al met zn nek te draaien, zn armen te zwabberen en zn benen te strekken, dus dat is het niet voor zulke afstanden.
 
Laatst bewerkt:
Ach 6500 toeren valt toch wel mee voor een lange afstand, zelfs met sportuitlaat???
Als je een cbr van voor 99 neemt zit je bij 140 maar op 7000.
Neem je een f4 van na 99 dan maakt ie nog minder toeren (6500 bij 140)
Zijn natuurlijk maar matige snelheden, maar als je van die lange afstanden gaat rijden dan vlieg je toch niet altijd 200? Zou wat duur worden aan bekeuringen he?

Geen zorgen over de bekeuringen, ik had het over normale snelheden van 120/140 :)

Ik vind de mijne toch irritant op lange afstanden, misschien dat ik moet overwegen die einddemper er in te zetten zodra ik langere stukken rijd omdat hij toch best wat herrie produceert als ik gewoon 7000rpm rijd. Ik denk dat ik liever luister naar laag gebrul (dikke 2 cylinder) dan een hoop gejank (kleine 4 cylinder), is wat minder vermoeiend op lange stukken.

Zelf vorig jaar op mijn oude cbr (f2) een rondje gedaan van 600 km op een dag...geen probleem. Collega van me heeft een R6 en die zit na 150 km al met zn nek te draaien, zn armen te zwabberen en zn benen te strekken, dus dat is het niet voor zulke afstanden.

Uiteraard is jouw CBRF een stuk comfortabeler dan zijn R6, maar opzich moet 150KM op een R6 toch geen probleem zijn? Mogelijk dat zijn lichaam niet echt gewend is aan het motorrijden (te weinig rijden) of dat hij te groot is voor die R6? Ik denk als hij wat meer rijd op zijn R6 dat het allemaal geen probleem moet zijn.
 
Heb zelf nu sinds december een Thundercat, maar kan hem echt iedereen aanbevelen!
Ritje van 2 uur zonder pijn in de nek, rug, polsen en dat met 1.90m lengte geen enkel probleem :]

Ziet er door de kuip sportief uit en het uiterlijk kan, ondanks dat het ontwerp uit 1996 stamt, nog aardig mee tegenwoordig.
Uiteraard wil ie, in tegenstelling tot een 1000cc, wat hoger in de toeren gehouden worden.

En met jouw budget van 3000 eu-tjes moet er zeker een mooie te vinden zijn met een relatief lage km stand
 
Zelf kies ik voor de VFR 750 of 800 allebei goed.

Maar een andere optie zou kunnen zijn FJR1300 als zie ik dat meer als toer/sportief ipv andersom
 
miss een gsr 600.

dan is 3000 wel wat weinig ,maar voor 4000 zou je er miss een kunnen vinden.
 
Na jaren kawasaki te hebben gereden ben ik sinds kort de trotse eigenaar van een Yamaha FJR 1300. Wat mij betreft is dit DE ideale tourfiets waar je heel strak en sportief mee kan sturen. Altijd voldoende vermogen voorhanden en een paar remmen waar je je niet voor hoeft te schamen. Ga eens proefrijden :)
 
Triumph 955i Sprint RS. Prima motor, rijdt lekker, goed blok, zuinig (1:19 is haalbaar) en de banden gaan redelijk lang mee.

Ziet er misschien een beetje uit als ouwelullen motor, maar maak er eens een ritje op, menig supersporter stuur je eruit :P
 
Ik rij een Fazer600 uit 2000 en die is op lange stukken redelijk comfortabel. de zithouding is redelijk rechtop en de stepjes zitten relatief laag vergeleken met een SS. windbescherming is ook prima (niet heel erg goed ofzo). er is ook heel sportief mee te rijden! bij snelweg-snelheden maakt 'ie ongeveer 6-7k toeren.
 
Heb zelf nu sinds december een Thundercat, maar kan hem echt iedereen aanbevelen!
Ritje van 2 uur zonder pijn in de nek, rug, polsen en dat met 1.90m lengte geen enkel probleem :]

En met jouw budget van 3000 eu-tjes moet er zeker een mooie te vinden zijn met een relatief lage km stand

ik heb zelf moeite om zo snel even een geschikte TC te vinden voor 3000 euro'tjes.
Ze lijken meer tussen de 3500 en 4000 euro te zitten.
Verder lijkt dit mij inderdaad ook een erg mooie combi tussen sportief en "toer".

Zelf kies ik voor de VFR 750 of 800 allebei goed.

Maar een andere optie zou kunnen zijn FJR1300 als zie ik dat meer als toer/sportief ipv andersom

VFR lijkt op dit moment wel aan al mijn wensen te voldoen...
Alleen ben bang dat ik de motor bij lage snelheden te log vind... Of valt dit mee?

Als vergelijk: Ik kan prima overweg met de bmw R1100R van mn pa.
 
ik heb zelf moeite om zo snel even een geschikte TC te vinden voor 3000 euro'tjes.
Ze lijken meer tussen de 3500 en 4000 euro te zitten.
Verder lijkt dit mij inderdaad ook een erg mooie combi tussen sportief en "toer".

Is het ook :Y

Ik rijd zelf ook een Cat en hij bevalt uitstekend! Ik denk als je wat verder gaat zoeken dat je misschien iets vind rond de 3500eur. Een klein beetje doorsparen en je hebt hem :)

Zie mijn website voor meer info.
 
Laatst bewerkt:
De 600F is echt een perfecte tourmachine...

Heb er al meerdere keren een hele dag mee in het buitenland gereden, en dezelfde avond naar huis (300+ km).
Dus vervelend zit hij niet ;) En de mijne rijd 1 op 21 :)
 
heeft iemand al

"ga proefrijden" gezegd?

bij deze:

"kies er een paar uit die je wel trekken en ga proefrijden!" *D

Wij kunnen slechts adviseren, niet voor je beslissen ;) succes iig :P
 
heeft iemand al

"ga proefrijden" gezegd?

bij deze:

"kies er een paar uit die je wel trekken en ga proefrijden!" *D

Wij kunnen slechts adviseren, niet voor je beslissen ;) succes iig :P

Dit ben ik zeker van plan. Aangezien ik het druk heb met toetsen en doordeweek vastzit in groningen zal het proefrijden plannen niet altijd even makkelijk gaan. Maar komende zaterdag hoop ik daarmee meer te bereiken.

Dit topic was ook meer om te kijken of ik mijn horizon misschien nog wat moest verbreden, en ik heb tot nu toe zeker wel een aantal goede tips (motoren) voorbij zien komen die ik nog niet gehoord had! :}
 
Dit ben ik zeker van plan. Aangezien ik het druk heb met toetsen en doordeweek vastzit in groningen zal het proefrijden plannen niet altijd even makkelijk gaan. Maar komende zaterdag hoop ik daarmee meer te bereiken.

Dit topic was ook meer om te kijken of ik mijn horizon misschien nog wat moest verbreden, en ik heb tot nu toe zeker wel een aantal goede tips (motoren) voorbij zien komen die ik nog niet gehoord had! :}

prima :) :Y

Ik zou zeggen dan, probeer idd de ZZR600 even, wat hierboven al gezegd werd. Fijne motor, voldoende koppel en niet al te duur :N

Zit wel vrij voorover (ok, niet a la SS, maar wel een beetje ;) )

Een motor als een Div600, Fazer, Bandit zit veel fijner vind ik zelf, voor de langere toerritten :) Zelfde geldt voor de allroads zoals de TDM, Vstrom, etc :)

Succes iig :Y
 
Laatst bewerkt:
Gewoon en BMW R1200GS kopen...Is klein bedrag dat je extra betaald op je opleiding! Kun je relaxed naar huis rijden en thuis je zxr400 houden!
 
Niekenuz: je vergeet het '25kw aspect' even O-) :P
 
Laatst bewerkt:
Hoi, ik heb mijn VFR nog tot zaterdag in de aanbieding. http://www.motor-forum.nl/forum/list_message/12165766#12165766

Zaterdag gaat hij naar de dealer als inruilmotor. Voor € 2500 mag je hem komen halen en daar heb je een keurige, probleemloze motorfiets voor waar je nog jarenlang plezier aan zult beleven. Als je interesse hebt, hoor ik het wel en anders succes gewenst met zoeken.
 
Laatst bewerkt:
Terug
Bovenaan Onderaan