Sportieve 25kw-er voor snelwegkilometers

Freaky-Guy

MF veteraan
3 jan 2010
6.106
0
Apeldoorn
Goedendag,

Binnenkort mag ik op voor mijn AVD-examen, dus ik ben op zoek naar een motorfiets.
Het moet een sportief uitziende motor zijn, maar niet met een te extreme zit, want waarschijnlijk moet ik na de zomervakantie veel snelwegkilometers maken.

Weten jullie hier geschikte motorfietsen voor?

BVD
 
Mjah hangt een beetje van je budget af..

Een SV650S is daar denk ik wel ideaal voor. Hoog koppel door twee cilinders, ook nog met een 25kw begrenzing. Comfortabele, doch sportieve zit. Ik heb er aardig wat landen mee bezocht, vele snelwegkm's mee gemaakt ging allemaal super :]

En als je hem even wilde uitlaten op een mooie bergpas, puur genieten! :Y
 
SV650 lijkt mij een prima keuze :)

Als je niet aan de 25kw vast zat, en veel snelweg-km's moet maken zou ik een toerfiets aanraden. Maar die wil je niet op 25kw rijden :N
 
Het is makkelijker als je even je budget vermeld, dan kunnen we een aantal fietsen voorstellen die daar binnen vallen.
 
Oké bedankt mannen!
Twins zijn tof, loop stage bij ducati dealer :9
Ik wil geen toerfiets, die zijn voor oude mensen, niet voor 19-jarigen.

Iemand nog andere suggesties?
Budget is 2000 euro ofzo
 
Laatst bewerkt:
Met het begrip snelwegfiets kom je snel uit op een sport-toer machine. Daar kan je net zo sportief mee rijden alleen zit het ff wat fijner. Kijk maar naar een duc ST.

Maargoed.. 25kw, das altijd kut. :P

Misschien een Bandit?

Al denk ik dat die dan weer te suf is voor je.
 
Laatst bewerkt:
als je een naked bandit koopt is ook best stoer hoor :P

Ik heb persoonlijk niets tegen bandits noch tegen toerfietsen. :P
Wel denk ik dat een 2cilinder fijner is om met 25kw te rijden vanwege dat je iets meer koppel hebt. Mijn toenmalige GS500E was een prima fiets om mee te beginnen, zou er zelfs nog wel weer eentje terug willen. :]
 
Laatst bewerkt:
Leuke sport-tour fietsen voor dat budget:
SV650 S/N
Bandit 600 S/N
CBR600F
CB750

Dat hele 2 vs 4cilinder is verschillend per motor. Ik rijd een 25kW bandit (een vierpitter dus), maar ik heb wel meer koppel dan een GS500 (tweepitter). Daarbij heeft een viercilinder ook weer voordelen, lekker doortrekken in toeren voor power. En bij 3-4K toeren lekker stil en zuinig.
Gewoon even goed kijken en proefrijden dus, en beslis zelf wat je lekker vind. Elke motor en elk motorblok heeft voor- en nadelen.

Succes met het halen van je A-tje
 
ik gisteren op een Suzuki RF600R gezeten. Niet de mooiste fiets maar wat een heerlijke zitpositie :D
Zadel is ook super en met die kuip er voor zit je ongetwijfeld goed uit de wind. Zijn ook goed te vinden voor jouw budget, houd je waarschijnlijk nog wat over :)
 
ZXR400 extreem? Heb er in een jaar ruim 20000 km mee gereden.. SV650s vind ik zelf fijner vooral op de snelweg. Minder toeren, fijnere zithouding. Fazer of bandit zou misschien ook kunnen.
 
Heb nu een CBR600 F Sport, maar die raad ik niet aan als je langer dan 2 uur moet zitten. Erg dun zadeltje.

Hiervoor had ik een Yamaha Thundercat, die rijd eigenlijk net zo sportief. Deze heeft een lekker zadel en een iets betere houding, hiermee kon ik rustig paar uur rijden zonder last te krijgen van mijn deriérre.

Edit: had ze beide op 25 kw. Rijden beide met 25 kw iets van 170. De honda stuurt alleen iets strakker.
 
Laatst bewerkt:
Rij nu op een yamaha fzr 600. Heb er voor 3 maanden elke dag 80 km mee gereden naar school (ben nu gestopt :P) en heb nergens last van, en ja is een 25kw en een sportief uitziende motor die ik voor iets minder dan 2000 euro heb gekocht ;)
 
Laatst bewerkt:
Terug
Bovenaan Onderaan