Sportieve helm ca 500 euro

Heb zowel een HJC RPHA10 (al wat ouder), en een AGV Corsa.
Vooral de AGV is door zijn spitse vorm merkbaar beter voor een racer.

Kostte me destijds 800euro's, maar ik zie net dat je hem nu online al voor 500euro hebt.
Als kleurtjes je niet zo hard intresseren (of als je wit/groen mooi vind) heb je zelfs al een Corsa voor 380euro.
Tophelm

Momenteel nog het enige item op m'n KTM Adventure waar je m'n race-verleden kan aan herkennen :D.
 
Laatst bewerkt:
AGV drukte bij mij teveel op mijn voorhoofd. Net zoals Bell (die al eens bekeken?). Arai zit fantastisch en mijn huidige Shoei is ook OK.
 
Ook een keer veel helmen op m'n hoofd gezet en uiteindelijk maar huis gegaan met een HJC R-PHA 10+. Pasvorm was het beste, ook Shoei zat wel goed, maar de HJC was duidelijk beter. Shark en AGV zaten gewoon niet fijn.

De HJC heeft wel wat nadelen, geluid is al genoemd, op het circuit of autobaan bij 180+-snelheden drukt hij tegen m'n neus aan, ook de standen waarop je het vizier kunt instellen werken voor mij niet echt.

Viziersluiting, gewicht, pinlock, zijwaartse aerodynamica, wisselen van viziers, uiterlijk zijn allemaal top!
 
Ik heb een X-lite 802R, geheel van Carbon, super pasvorm (voor mij tenminste), made by Nolan. Deze wordt veel gebruikt in SBK en weegt in de maat M slechts 1220 gram. Kostte 500 euro, maar is vast wel goedkoper te krijgen op de beurs.

Na 25 jaar met Arai's te hebben rondgereden de X-lite 802 carbon aangeschaft.
Wat een fijne helm, comfortabel, licht en dat merk je echt ! En ook nog eens behoorlijk stiller dan mijn Arai. Verwisselen van het vizier gaat ook makkelijk.
Rijd er nu 2 jaar, 12.000 km mee en pasvorm is nog als nieuw.
Ben er dik tevreden mee !!
 
Ik moet zeggen dat hoe het er nu uitziet, de x-lite 802rr ultra carbon wel mijn voorkeur heeft. Ben benieuwd of dit na passen ook zo blijft.
 
Doe Arai ook vooral wel passen :Y
Je hoeft niet meteen een RX7GP te kopen... Er zijn ook tussen stapjes.

Wat al gezegd is: passen, passen, passen :)
 
Houd er ook rekening mee met verschil in type's van een merk.
Voorbeeld:
HJC RPH10 zal wellicht anders zitten dan de 11, of de goedkopere HJC IS-17


Zelf geen problemen met de RPHA10+. Is nu mijn 2e, wel andere kleurstelling nu
(de eerste was op namelijk).
De 2e voor een prikkie nieuw gekocht in 2017 voor €250,-
Verder ook een Shoei XR1100 gehad, was een rampen ding.
Toen best prijzig, maar wel 'op' gedragen blijf een Hollander
Daarvoor altijd wel Shark (RSR2) gehad, dit was toch wel de stilste en zonder oordoppen
perfect te doen.

In tegenstelling tot mijn HJC...
Maar das het enige minpuntje van de HJC 8-)
 
Laatst bewerkt:
Ik heb nu shoei NXR en die bevallen veel beter dan de HJC rpha die ik ervoor had.
De lak van de HJC was erg zacht en gevoelig voor beschadigingen, verder was de pasvorm van de helm na een paar jaar echt slecht en daarmee ging het (al niet geweldige) geluidsniveau nog verder onderuit. HJC heeft dan ook maar 1 maat schaal, shoei heeft er 3 daardoor zal de pasvorm ook beter blijven.

Punt blijft dat je gewoon moet passen.
 
Ga zeker passen! Daarvoor heb ik dit topic ook geopend om te kijken wélke ik wil passen. En inderdaad specifiek ook het type.

Ik wil arai en shoei ook wel meenemen in het passen, maar ik vraag me dus af wélke. Omdat je daarbij veel ziet dat de minder dure, automatisch meer toergerichte zijn. Althans, dat idee krijg ik.

Edit; shoei nxr zou inderdaad kunnen.

En dan toch arai chaser x? Is deze wel geschikt voor op een racer? Omdat ik op sommige plekken zie dat hij meer voor toermotoren/nakeds bedoelt is. In ieder geval waarbij je rechter op zit. Is wel zwaar trouwens! 1530 gr.
 
Laatst bewerkt:
En dan toch arai chaser x? Is deze wel geschikt voor op een racer? Omdat ik op sommige plekken zie dat hij meer voor toermotoren/nakeds bedoelt is. In ieder geval waarbij je rechter op zit. Is wel zwaar trouwens! 1530 gr.
Is ook gewoon geschikt voor een racer :Y
Ik heb een quantum-st gehad. Ook iets zwaarder dan de concurrenten, maar dat verschil ben je zo aan gewend.
 
ote]thijsschetters schreef op 19 februari 2018 @ 19:42:

[...]


Klinkt leuk en deels waar, maar het is toch niet vreemd een vooraf bepaald budget te hebben? Om en nabij de 500 is ook niet schrikbarend laag waar je alleen prul voor hebt. In ieder geval kom ik er bij mijn vrouw niet mee weg als ik 1000 euro uit wil geven aan een helm. We zijn immers maar simpele arbeiders met 2 kleine kinderen en een koophuis! ;)~[/quote]

ja dat snap ik , het hoeft ook geen € 1000 te zijn ,voor jouw budget is wel wat te vinden ,ik bedoelde ook dat je niet een helm moet kopen voor € 200 die niet fijn zit terwijl je er voor € 400 een fijn zittende helm kunt vinden.
 
Ik heb nu shoei NXR en die bevallen veel beter dan de HJC rpha die ik ervoor had.
De lak van de HJC was erg zacht en gevoelig voor beschadigingen, verder was de pasvorm van de helm na een paar jaar echt slecht en daarmee ging het (al niet geweldige) geluidsniveau nog verder onderuit. HJC heeft dan ook maar 1 maat schaal, shoei heeft er 3 daardoor zal de pasvorm ook beter blijven.

Punt blijft dat je gewoon moet passen.

:^
Ik had hiervoor ook een HJC, weliswaar een FS-11 (Prijsklasse goedkoper)

Maar de NXR is echt next-level, de koeling is geweldig, de helm is heerlijk stabiel op snelheid en het grote voordeel is de binnenstukken die je op verschillende diktes kan kopen waardoor de helm subliem past.
 
:^
Ik had hiervoor ook een HJC, weliswaar een FS-11 (Prijsklasse goedkoper)

Maar de NXR is echt next-level, de koeling is geweldig, de helm is heerlijk stabiel op snelheid en het grote voordeel is de binnenstukken die je op verschillende diktes kan kopen waardoor de helm subliem past.
Heb de NXR ook wel eens op m'n hoofd gehad en is inderdaad een prima helm :Y
Lekker licht en een redelijk groot blikveld.
 
Dubbel d sluiting is trouwens inderdaad ook een eis van me.

Ik heb destijds een Arai Chaser gekocht.
Zal nu inmiddels wel vervangen zijn voor een ander type.
Maar toch sportief genoeg hoor.
Die zitten/zaten rond jouw prijs categorie.
En dubbel D sluiting, dat vind ik wel echt super fijn.

Eigenlijk wil ik liever ook niet anders meer.
 
Ik heb destijds een Arai Chaser gekocht.
Zal nu inmiddels wel vervangen zijn voor een ander type.
Maar toch sportief genoeg hoor.
Die zitten/zaten rond jouw prijs categorie.
En dubbel D sluiting, dat vind ik wel echt super fijn.
:^ De huidige Chaser X zit in de prijs categorie (met fancy kleurtje wel iets duurder), sportief en DD-sluiting :Y
Eigenlijk wil ik liever ook niet anders meer.
Nu heb ik dan wel een Shoei (die me perfect bevalt), volgende wordt weer een Arai :Y
(Eerst de huidige slopen voor er een nieuwe komt O-) )
 
Heb een arai chaser, is mijn 2de nu, vorige arai chaser 8jaar meegedaan, vizier nog steeds perfect. Heb ze beide bij termaat motoren in Nijmegen gekocht, hebben tijd voor je, en prijs zit ergens rond de 350-450 euro.
 
Ik moet zeggen dat hoe het er nu uitziet, de x-lite 802rr ultra carbon wel mijn voorkeur heeft. Ben benieuwd of dit na passen ook zo blijft.


goede keus!

Ik heb hem ook en ben er erg tevreden over. Als je een "X-lite" hoofd hebt, weet ik (bijna) zeker dat deze je bevalt.
Het enige wat mij opviel, is dat de helm strakker bij de wangen zit dan andere X-lite helmen in dezelfde maat. Wat overigens niet verkeerd zit, maar gewoon "anders" is.

Hij is op dit moment ook niet heel duur meer, omdat de 803RR uit is.

Als je er eentje op de motorbeurs koopt en ze pakken een nieuwe doos, kijk even hoe die specifieke helm die je meeneemt eruit ziet, het is allemaal handwerk, dus in het carbon kunnen wat onregelmatigheden/ verschuivingen zitten die visueel misschien minder mooi zijn (niet om te mierenneuken, maar als je toch de keus hebt... O-) ).
 
goede keus!

Ik heb hem ook en ben er erg tevreden over. Als je een "X-lite" hoofd hebt, weet ik (bijna) zeker dat deze je bevalt.
Het enige wat mij opviel, is dat de helm strakker bij de wangen zit dan andere X-lite helmen in dezelfde maat. Wat overigens niet verkeerd zit, maar gewoon "anders" is.

Hij is op dit moment ook niet heel duur meer, omdat de 803RR uit is.

Als je er eentje op de motorbeurs koopt en ze pakken een nieuwe doos, kijk even hoe die specifieke helm die je meeneemt eruit ziet, het is allemaal handwerk, dus in het carbon kunnen wat onregelmatigheden/ verschuivingen zitten die visueel misschien minder mooi zijn (niet om te mierenneuken, maar als je toch de keus hebt... O-) ).

Bedankt voor de tip. De 803 ultra Carbon is zeker ook een optie. Is ook voor 500 te krijgen!
 
Heb zelf recent de x-lite 803 ultra carbon besteld in de aanbieding voor 440 euro bij www.voordeelhelmen.nl. Met wat mazzel komt die aanbieding gauw weer voorbij.

Nu heb ik er nog niet mee kunnen rijden maar hij voelt stevig en vooral erg licht. Tot 2 jaar geleden had ik de 801rr en ook dat was eem fijne helm van x-lite. Zoals iemand hierboven al zei moet je er wel het hoofd voor hebben.
 
Het is een xlite x803 ultra Carbon in de motogp uitvoering geworden. Moet zeggen dat ik nagenoeg allemaal wel goed vond zitten, op arai na. Dat is duidelijk niet mijn vorm. Shoei zat me ook heel goed, maar geen enkele kleurstelling stond me echt aan. De xlite zit me prima, is vederlicht, en mooi imho. Dus; blij mee.
 
Het is een xlite x803 ultra Carbon in de motogp uitvoering geworden. Moet zeggen dat ik nagenoeg allemaal wel goed vond zitten, op arai na. Dat is duidelijk niet mijn vorm. Shoei zat me ook heel goed, maar geen enkele kleurstelling stond me echt aan. De xlite zit me prima, is vederlicht, en mooi imho. Dus; blij mee.

Gefelicteerd. Vindt zelf de motogp versie eigenlijk ook de mooiste :9
 
Terug
Bovenaan Onderaan