sportieve krachtige motorscooter ???

Scooters met gewicht boven 200kg, wordt het al lastig om in de stad overal tussen door te glippen.
Gelet op de criteria, komt dan alleen Tmax in beeld.
 
Leuk draadje... ik zit er sterk aan te denken m'n CBR 1000F te verkopen en een zware scooter er voor in de plaats te nemen.

Zelf wil ik een scoot die minimaal zo rond de 140km/h kan (ik rijd veel snelweg). Sportief, ja, maar dan doel ik zelf meer op het snel kunnen wegtrekken bij stoplichten en lekker bochtjes kunnen pakken (handling). En plaats voor 2 personen en bagage (mogelijkheid van givi koffers bv). Liefst met een zo groot mogelijke tank, een actieradius van 300km zou mooi zijn (snelweg km's). Budget, ca. 2000 euro. Lastig, ik weet het....

Maar ik weet niet waar ik moet beginnen met mogelijke kandidaten. Oh ja, betrouwbaarheid en gunstige onderhoudskosten zijn ook van belang.... dus tips zijn ook hier welkom ;)
 
Tegen die prijs zijn er natuurlijk wel te koop maar dan zul je toch bij de wat oudere modellen uitkomen, die hoeven trouwens absoluut niet slecht te zijn er zijn er die met gemak 100.000KM op de teller zetten....
 
Oudere modellen is geen enkel probleem, het gaat om het rijden, niet het patsen ;)

Hmm een budgetoverschrijding met meer dan 50% gaat hem niet worden. Ondertussen is de markt zo ingekakt dat ik dacht, het zou toch wel mogelijk moeten zijn...

Hmm een burgman AN400, 2002 op MP voor 800 euro.. da's niet gek...
 
Laatst bewerkt:
Leuk draadje... ik zit er sterk aan te denken m'n CBR 1000F te verkopen en een zware scooter er voor in de plaats te nemen.

Zelf wil ik een scoot die minimaal zo rond de 140km/h kan (ik rijd veel snelweg). Sportief, ja, maar dan doel ik zelf meer op het snel kunnen wegtrekken bij stoplichten en lekker bochtjes kunnen pakken (handling). En plaats voor 2 personen en bagage (mogelijkheid van givi koffers bv). Liefst met een zo groot mogelijke tank, een actieradius van 300km zou mooi zijn (snelweg km's). Budget, ca. 2000 euro. Lastig, ik weet het....

Maar ik weet niet waar ik moet beginnen met mogelijke kandidaten. Oh ja, betrouwbaarheid en gunstige onderhoudskosten zijn ook van belang.... dus tips zijn ook hier welkom ;)
Snel wegtrekken aan het stoplicht doe je eigenlijk met zowat elke motorscooter, zelfs in de 125cc categorie daar hoef je je dus geen zorgen over maken. Verder denk ik toch echt weer aan de sh300i, die neemt heel lekker bochtjes, hij kan makkelijk 140km/u, maar voelt zich het best rond de 120 a 130km/u, er is zeker plaats voor op een comfortabele manier met passagier te rijden (al zou ik het toch niet prettig vinden als ik zeer regelmatig met passagier zou rijden, maar voor af en toe is het best te doen), topkoffer waar makkelijk een helm inkan zit er standaard bij, onder het zadel kan je nog wat kleine spullen opbergen. Actiradius komt echter niet in de buurt met je criteria. Rond de 200km begint de meter toch stilletjes aan naar de rode zone te gaan en op 220km kan je best tanken als je niet wil stilvallen, wat niet wil zeggen dat hij niet zuinig zou rijden hoor, verbruik zit tussen 1/25 (het minst zuinige dat ik er ooit mee gereden heb) en 1/32 (het zuinigste dat ik er ooit mee gehaald heb). Voor 2000euro vind je wel een 2007 of zelfs 2008 modelletje. Heel betrouwbaar, en onderhoudskosten zijn om te lachen.
 
@ridingman, thanks voor je uitgebreide reactie. Mooie prijs, of het model ook mevr. Dirkjan aan staat valt nog te bezien ;) In de showroom was ze er niet zo weg van. Was ook aan het kijken naar oudere Silverwings, heb toch wel "iets" met Honda.... die topsnelheid van de 300 is genoeg, meestal rijd ik toch niet harder dan 125 a 130.
 
Laatst bewerkt:
Ik zou het meer richting een Yamaha Majesty 400 proberen te zoeken. Toch wat meer snelweggeschikt, vooral als je dat veel doet(met meer dan 120km/h) en ook nog(regelmatig) met twee personen wilt rijden.

Begrijp me niet verkeerd, heb zelf ook een SH 300, maar die lijkt me voor jou niet zo geschikt, als ik je verhaal zo lees. Overigens ga je hem in Nederland(een SH 300) niet zo goedkoop vinden. Lijkt me sterk.

De SH is een top scooter voor (voornamelijk) single person gebruik, niet superlange snelwegstukken boven de 120km/h. En ideaal voor in de stad(lekker helemaal vooraan staan). Kortom een ideale scooter voor middellange afstanden woon-werk, van 20 tot 40 kilometer enkel. Dan heb je haast niet meer nodig. Waarbij hij door z'n afmetingen en gewicht heel snel in en uit een stalling/garage/stal is te halen, ook niet onbelangrijk bij woon-werk verkeer over niet te grote afstanden.
 
Budget maximaal 2000,00, lijkt mij onmogelijk.
Misschien dat de andere daar anders over denken.

Bij MP Hengelo staat een SW 600 voor € 2950. Hij staat al zo lang te koop dat daar best wat vanaf onderhandeld kan worden. Het is een van de eerste modellen en hij heeft ruim een ton gelopen, maar dat kan zo'n ding wel 2x. Geschikt voor 2, grote bagageruimte en 16 liter tank. Iets voor jou?
 
Ik heb hier op Belgische verkoopsites eens gekeken en 2000euro is inderdaad toch wel heel weinig om iets deftig voor te vinden (en hier zijn ze al goedkoper dan in Nederland) sh300i worden hier heel weinig aangeboden, de goedkoopste dat ik gevonden heb is 2600euro van 2008, dus in principe denk ik nog altijd dat het wel mogelijk moet zijn om er één te vinden voor 2000euro van bouwjaar 2007, maar je zal toch veel geduld moeten hebben en veel moeten rondkijken. Als ik in jou plaats was, zou ik even doorsparen om een nieuwer en betrouwbaar model te kunnen kopen alvorens een mogelijke miskoop te doen, daar wordt je ook niet vrolijk van.
 
Aprilia Atlantic 500. Rij er nu een paar weken mee. Geen meter meer in me auto gereden.
verbruik momenteel 1 op 22 maar nu vooral snel optrekken en regelmatig 120 +
Met 2 man geen enkel probleem en de Aprilia Koffer in kleur mee gespoten is groot zat !
 
Ik zal waarschijnlijk wel kritiek over me krijgen, maar toch...met betrouwbaarheid, dan blijft enkel de tmax over, met al de rest ga je vroeg of laat problemen krijgen.


:')

De tijd dat die oersaaie Japjammers betrouwbaarder zijn dan de Italianen is al lang voorbij.
 
Tja... als ik kijk naar koekblikken: mijn laatste Fiat heb ik 180K mee gereden (1.3 multijet) zonder problemen. De auto's daarvoor (VW, Seat, Peugeot) deden dat niet na :X
 
Hallo,

Ik rij momenteel met een suzuki gsx 1250 fa maar wil terug overschakelen naar een goed uitziende sportieve scooter met toch redelijk wat pit.

Bedankt voor de inbreng


Dan kom je niet aan de T-max voorbij, ik zou zeggen, doe eens een uitgebreide proefrit en laat je niet afschrikken door de "maar" 500 cc, dit ding loopt als een 750 en op treffens hoef je voor niemand onder te doen, mocht dat belangrijk zijn :]
 
Tsja als ik hoor laag budget maar wel een beetje pit denk ik aan een oude Burgman 400. Argument "sportief" is dan wel mijlenver het raam uit.
 
Ik rij "The best of both worlds" :]

Een Aprilia Mana 850 (850cc / 76pk semi-automaat) motorfiets voor de (sportieve) kracht.

En een Aprilia SR Max (300cc / 22pk) motorscooter voor...nog meer fun :Y

Beide met CVT aandrijving :}
 
de kogel is door de kerk

Yamaha tmax techmax (limited edition ) gekocht ...met sportscherm , carbon stickerset , legshields

volgende week mag ik hem ophalen...joepie
 
de kogel is door de kerk

Yamaha tmax techmax (limited edition ) gekocht ...met sportscherm , carbon stickerset , legshields

volgende week mag ik hem ophalen...joepie

De naar mijn bescheiden mening, allerbeste scooter dat je momenteel kan kopen. Ideaal compromis tussen de prestatie's van een sportmotor en het gebruiksgemak van een scooter.
Maar..... met een budget van 2000euro de allernieuwste t-max van bouwjaar 2011 kopen???? Bestel er voor mij ook maar eentje :Y
 
De naar mijn bescheiden mening, allerbeste scooter dat je momenteel kan kopen. Ideaal compromis tussen de prestatie's van een sportmotor en het gebruiksgemak van een scooter.
Maar..... met een budget van 2000euro de allernieuwste t-max van bouwjaar 2011 kopen???? Bestel er voor mij ook maar eentje :Y

_O-

(er lopen 2 draadjes in dit topic)
 
de kogel is door de kerk

Yamaha tmax techmax (limited edition ) gekocht ...met sportscherm , carbon stickerset , legshields

volgende week mag ik hem ophalen...joepie
Wederom proficiat...., enne zoals we gewend van je zijn de pics van je gepimpte Techmax.

(de pastoor zal wel blij met je zijn met dat geschiet elke keer van je.....)
 
Laatst bewerkt:
Bedankt iedereen....en het is deze geworden zoals hier op de foto

 
Terug
Bovenaan Onderaan