Sportieve Laarzen

W@lter

Rookie
6 aug 2003
21
0
Emmen
Hallo motormensen,

Wie kan mij vertellen wat goede sportieve laarzen zijn voor een redelijke prijs. (dus een paar met goede ventilatie) Want ik heb in de zomer van die vreselijke zweetvoeten :)

alvast bedankt!!

Walter
 
Ik denk dat je in de meeste sportieve motorlaarzen last houdt van je zweetvoeten omdat ze veel kunststof hebben en weinig leer.
 
He misschien een heel stom idee. Nog nooit iemand erover gehoord...Kun je niet gewoon dunne sokken voor het bergwandelen kopen. Die gaan het zweten tegen
 
Je kunt het probleem ook anders aanpakken.
ik had ook last van enorme zweetvoeten.

Tot ik bij de schoenmaker een advertentie van PEDICARE zag staan.
Er stond duidelijk onder "Geen resultaat is geld terug"

Ik heb het geprobeerd, en binnen een week had ik geen last meer van zweetvoeten.
Het is zeker weten het proberen waard.
 
He misschien een heel stom idee. Nog nooit iemand erover gehoord...Kun je niet gewoon dunne sokken voor het bergwandelen kopen. Die gaan het zweten tegen
Die gan het zweten volgens mij niet tegen maar laten het vocht juist door naar de volgende laar. Dan zou je dus 2 paar sokken in je laarzen moeten dragen.
 
Die gan het zweten volgens mij niet tegen maar laten het vocht juist door naar de volgende laar. Dan zou je dus 2 paar sokken in je laarzen moeten dragen.
Idd, technische onderkleding neemt het zweet weg van je huid om het naar de volgende laag te transporteren.
Neemt niet weg dat twee paar 'technische' sokken profijt en comfort kan opleveren.

Ook al eens gedacht aan bergschoenen (A of B) ipv larzen, die zijn er met goede ventilatie, ondanks goretex ( -achtige) voering. Wel goed strikken....

Zelf draag ik (bijna tot op de draad versleten) 'sport'laarzen van Hein Gericke met een sheltex membraam, wel waterdicht (tot voor kort, de gaten komen na 70dkm :] er nu in) en toch ademend en comfortabel. Xag alleen dat ze die nu niet meer voeren, maar een balletje over opwerpen.
 
Ik rijd met bergschoenen aan.... bergsokken gaan zweetvoeten tegen, omdat ze ademend zijn... altijd lekker warm aan de voeten, maar geen zweetvoeten, en ook geen last van regen enzo (als je goede schoenen hebt). Maar bergschoenen op een sportmotor staat niet zo mooi, dus ligt er ook een beetje aan wat voor een motor je hebt.... als je een R1 hebt zou ik helemaal in het leer gaan met motorlaarsjes, als je chopper rijd of tourmotor, dan een gewoon pak met bergschoenen.
 
mijn XPD's waren 140 euro, en ze zitten lekker, lopen goed, en ventileren :P

Spidi_XP1_racing_rosso.gif


deze dus, maar dan in het geel :P
 
Heuj dank jullie allemaal voor de reacties! geweldig forum dit!

Die XPD zijn wel extreem mooi voor zo'n prijs!! Ik wil ze ook!
Echt geweldig mooie laarzen.

Dank jullie wel!

Walter
 
Heb me brandweerlaarzen.
Volledig van leer, stalen neus, stalen enkel en stalen plaat in zool. Sportschoen binnenzooltje erin. Gaat als de brandweer.
 
Ook al eens gedacht aan bergschoenen (A of B) ipv larzen, die zijn er met goede ventilatie, ondanks goretex ( -achtige) voering. Wel goed strikken....

categorie A schoenen zijn per definitie lage schoenen en mogen de naam bergwandelschoen eigenlijk niet dragen (het zijn wandelschoenen). geven de enkel geen enkele bescherming.
 
je moet laarzen van goretex kopen ik heb de smx van alpine stars, mijn vriendin ook trouwens voor de prijs van 214 euri bij motorgoedkoop!!!!! in de winkel kosten de leren al 249 euri! Is een race laars en van goretex dus ademt! Duurde wel weekje of 5!
 
je moet laarzen van goretex kopen ik heb de smx van alpine stars, mijn vriendin ook trouwens voor de prijs van 214 euri bij motorgoedkoop!!!!! in de winkel kosten de leren al 249 euri! Is een race laars en van goretex dus ademt! Duurde wel weekje of 5!
Goretex is waterdicht maar ademt minder dan gewoon (waterdoorlatend) leer...

Voor een waterdichte laars dus wel perfect maar voor zweetvoeten misschien wat minder.
 
Terug
Bovenaan Onderaan