-Stanley-
MF veteraan
- 17 sep 2006
- 2.293
- 1
Hallo Allemaal,
Over enkele dagen zal ik gaan afrijden en zodoende mijn motorrijbewijs halen (als het goed is ).
Nu heb ik al een tijdje een oldtimer en die gaat dan plaats maken voor een motor.
Aangezien ik gegrepen ben net zoals velen door het motor virus .
(Uiteraard is de Auto ook los te koop, Vraagprijs : 2000 euro ).
Wat voor motor zoek ik :
Een sportief model ( naked of volle kuip ), Merk niet belangrijk maar ik zal wat noemen.
* Ducati monster (m600/900), of volle kuip type's
* Suzuki Bandit ( alleen naked model ).
* Andere merken natuurlijk ook. ( vind veel mooi ).
* Gemod. Streetfighters
De prijs van de motor mag natuurlijk meer zijn dan de waarde van de auto ( dus bijbetaling van mijn kant ).
Mijn totale prijs zijn dan uitkomen rond de 4000 euro.
Vraagprijs auto is 2000 euro ( is een nader te onderhandelen prijs ! )
Specs Oldtimer :
Merk: Vauxhall
Model: Viva
Bouwjaar: 1976
Carrosserie: Coach 2-deurs
Brandstof: Benzine
Gewicht: 809 kg
Kleur: Bruin
Vermogen: 39kW
Cylinderinhoud: 1256cc
Kilometerstand : 42.000 ( met boekjes )
APK : tot 10 November 2006
Afgelopen Juni heb ik deze auto gekocht voor de hobby, mijn plan was om er wat vrije tijd in te kunnen steken.
Dit is ook zeker gebeurd en dat is er vanaf te zien.
De Vauxhall is puur gebruikt voor erbij, van en naar het werk enz enz.
Oorspronkelijk is het een belg, en is op 30-07-2003 in nederland op kenteken gezet.
Door zijn vorige eigenaren is er al behoorlijk aan gebeurd o.a. :
* Onderkant volledig nagekeken en gedeeltelijk gereviceerd.
* Onderkant getectyleerd.
* Andere Carbarateur vermoedelijk van een Kever. ( engelse carbs. schijnen snel stuk te gaan ).
* Gordels aangebracht.
* Zoals ik kan zien in zijn geheel overgespoten.
* Uitlaat voor naar achteren vernieuwd.
* Orginele wieldoppen hersteld.
* Nieuwe Benzinetank.
Zelf heb ik er ook het een en ander aan gedaan :
* Diverse Slangen vernieuwd.
* Afgesteld.
* Luchtfilter vervangen.
* Olie vervangen.
* Een oldtimer radio ( ong. 30 jr oud ) geinstalleerd, met org. radio bakje.
* Diverse logo's waren van de auto af gestolen, deze zijn in orginele staat teruggezet.
* Diverse bedrading vervangen
* Dashboard verlichting gemaakt ( richtingaanwijzer indicatie, enz )
* Te veel om op te noemen....
Wat maakt deze auto nou zo speciaal ?
Dit is een van weinige echte Vauxhall's Viva's die nog rondrijden.
Deze auto is compleet roestvrij op wat blaasjes hier en daar na is hij knetterhard.
De buitenkant heeft hier en daar zijn plekjes, daarvoor is hij ook 30 jr oud !.
Ook de binnenwanden van de kofferbak,wielkassen, enz GEEN ROEST !
Het intereur ziet er splinternieuw uit, vol leder , nergens krasjes of leer-scheurtjes.
Gewoon GOED !
Tevens heeft deze auto ook nog zijn orginele reserve wiel inclusief orginele krik bij zich.
Extra's :
* Dubbelehandleiding van de VIVA, orgineel en een duplicaat.
* Vraagbaak.
* Spuitbus orginele lak.
* Reserve flesje Lood-toevoeging.
* Naast de orginele sleutels ook een setje reserve sleutels.
Hij word nu nog dagelijks gebruikt om dat ik het fijn vind in deze auto te rijden.
De vorige apk is hij zo doorheen gerolt ( rapport ), dus de volgende mag geen probleem worden aangezien hij bij de vorige apk gehad heeft bij 39.300 KM en dus in die tussentijd nog geen 2700 km gereden heeft !!!!!.
Bieden is uiteraard geen probleem.
Over enkele dagen zal ik gaan afrijden en zodoende mijn motorrijbewijs halen (als het goed is ).
Nu heb ik al een tijdje een oldtimer en die gaat dan plaats maken voor een motor.
Aangezien ik gegrepen ben net zoals velen door het motor virus .
(Uiteraard is de Auto ook los te koop, Vraagprijs : 2000 euro ).
Wat voor motor zoek ik :
Een sportief model ( naked of volle kuip ), Merk niet belangrijk maar ik zal wat noemen.
* Ducati monster (m600/900), of volle kuip type's
* Suzuki Bandit ( alleen naked model ).
* Andere merken natuurlijk ook. ( vind veel mooi ).
* Gemod. Streetfighters
De prijs van de motor mag natuurlijk meer zijn dan de waarde van de auto ( dus bijbetaling van mijn kant ).
Mijn totale prijs zijn dan uitkomen rond de 4000 euro.
Vraagprijs auto is 2000 euro ( is een nader te onderhandelen prijs ! )
Specs Oldtimer :
Merk: Vauxhall
Model: Viva
Bouwjaar: 1976
Carrosserie: Coach 2-deurs
Brandstof: Benzine
Gewicht: 809 kg
Kleur: Bruin
Vermogen: 39kW
Cylinderinhoud: 1256cc
Kilometerstand : 42.000 ( met boekjes )
APK : tot 10 November 2006
Afgelopen Juni heb ik deze auto gekocht voor de hobby, mijn plan was om er wat vrije tijd in te kunnen steken.
Dit is ook zeker gebeurd en dat is er vanaf te zien.
De Vauxhall is puur gebruikt voor erbij, van en naar het werk enz enz.
Oorspronkelijk is het een belg, en is op 30-07-2003 in nederland op kenteken gezet.
Door zijn vorige eigenaren is er al behoorlijk aan gebeurd o.a. :
* Onderkant volledig nagekeken en gedeeltelijk gereviceerd.
* Onderkant getectyleerd.
* Andere Carbarateur vermoedelijk van een Kever. ( engelse carbs. schijnen snel stuk te gaan ).
* Gordels aangebracht.
* Zoals ik kan zien in zijn geheel overgespoten.
* Uitlaat voor naar achteren vernieuwd.
* Orginele wieldoppen hersteld.
* Nieuwe Benzinetank.
Zelf heb ik er ook het een en ander aan gedaan :
* Diverse Slangen vernieuwd.
* Afgesteld.
* Luchtfilter vervangen.
* Olie vervangen.
* Een oldtimer radio ( ong. 30 jr oud ) geinstalleerd, met org. radio bakje.
* Diverse logo's waren van de auto af gestolen, deze zijn in orginele staat teruggezet.
* Diverse bedrading vervangen
* Dashboard verlichting gemaakt ( richtingaanwijzer indicatie, enz )
* Te veel om op te noemen....
Wat maakt deze auto nou zo speciaal ?
Dit is een van weinige echte Vauxhall's Viva's die nog rondrijden.
Deze auto is compleet roestvrij op wat blaasjes hier en daar na is hij knetterhard.
De buitenkant heeft hier en daar zijn plekjes, daarvoor is hij ook 30 jr oud !.
Ook de binnenwanden van de kofferbak,wielkassen, enz GEEN ROEST !
Het intereur ziet er splinternieuw uit, vol leder , nergens krasjes of leer-scheurtjes.
Gewoon GOED !
Tevens heeft deze auto ook nog zijn orginele reserve wiel inclusief orginele krik bij zich.
Extra's :
* Dubbelehandleiding van de VIVA, orgineel en een duplicaat.
* Vraagbaak.
* Spuitbus orginele lak.
* Reserve flesje Lood-toevoeging.
* Naast de orginele sleutels ook een setje reserve sleutels.
Hij word nu nog dagelijks gebruikt om dat ik het fijn vind in deze auto te rijden.
De vorige apk is hij zo doorheen gerolt ( rapport ), dus de volgende mag geen probleem worden aangezien hij bij de vorige apk gehad heeft bij 39.300 KM en dus in die tussentijd nog geen 2700 km gereden heeft !!!!!.
Bieden is uiteraard geen probleem.
Laatst bewerkt: