Sportieve toerband: Roadtech 01 SE of toch Conti Road Attack 3?

Status
Niet open voor verdere reacties.
30 okt 2019
67
35
Beste bikers,

Met dit winterse weer is er toch geen gelegenheid tot rijden, dus maar eens kijken naar nieuwe banden. De huidige set Dunlop Road Smart 3 hebben het koppel van de 2018 Superduke heel goed doorstaan... met een onverwachte 10.000 km (!) tot gevolg. Aan de zijkanten zit ie aan de slijtnokken (had eigenlijk al vervangen moeten worden), in het midden zit nog bijna 2 mm profiel. Zie ook onderstaande afbeelding. Ik rij zeker niet als een bejaarde maar ben ook geen gek, de vorige set Metzeler 7RR was na 3.000 km gewoon helemaal op dus wilde meer km's ipv om de paar maanden een nieuwe set te moeten scoren.

Achteraf vind ik de Dunlops eigenlijk niet zo geschikt voor de Superduke, op de fantastische levensduur na. Het heilige gevoel wat ik ooit met een set Conti RoadAttack 3 op een KTM 950 Supermoto had, heeft deze band niet. De Conti RA3 voelde echt als een sportband. Bij harde acceleratie uit hellingshoek heeft deze Dunlop achter niet de grip die een echte sportband heeft, en geeft ook aan de voorkant veel minder gevoel. Had ik kunnen weten, want het is tenslotte geen sportband...

Motoplus heeft onlangs de Roadtech 01 SE als beste sport-toerband gekozen. Heeft iemand ervaring? Of ga ik toch 'gewoon' voor de vertrouwde en sportieve Conti Road Attack 3?

IMG_8051.JPG
 
Even voor de goede orde, je zit aan de zijkant nog lang niet aan de slijtnokken. Wat je daar ziet zijn onderbrekingen in het profiel of hoe dat ook genoemd mag worden.
 
200000 man, 200000 meningen, nooit topics over banden of olie starten
 
Even voor de goede orde, je zit aan de zijkant nog lang niet aan de slijtnokken. Wat je daar ziet zijn onderbrekingen in het profiel of hoe dat ook genoemd mag worden.
Het opmerkzame oog van de kenner? Nee, wat je ziet is de afdruk van strooizout na een natte en koude rit door de Eifel, dan rij ik m niet tot op de rand...:?
 
Het opmerkzame oog van de kenner? Nee, wat je ziet is de afdruk van strooizout na een natte en koude rit door de Eifel, dan rij ik m niet tot op de rand...:?
Wat tripleklus bedoelt. De rood omcirkelde stukjes zijn geen slijtindicatie. Alleen het groene omcirkelde nokje.

1617872582246.png
 
Ik dacht dat dit een foto was van een willekeurige band. Bij mij ziet een band er toch echt heel veel anders uit als ik zeg dat hij versleten is.

Dit is mijn RaceAttack na 2500 kilometers.
IMG_20210408_132633.jpg
 
Een rariteit is in mijn ogen iets wat maar zelden voorbij komt, een goed gebruikte band hoort daar niet echt bij.

Ik denk dan eerder aan klep stelen die haaks om staan of carter delen met enorme gaten.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan