Sportieve toermotor voor maximaal €3500, tips?

Status
Niet open voor verdere reacties.
Bmw k1200 rs of gt tot 2005 130pk met abs. afhankelijk van uitvoering ook nog cruise en zadel verwarming. Beetje zwaar maar zeker als je wat groter bent fijne fiets. En voor je budget heb je er zon beetje 2
Ik ben 1,70m, die motor is 4x mijn gewicht:P Dat is ook niet helemaal wat ik zoek
 
Ik ben 1,70m, die motor is 4x mijn gewicht:P Dat is ook niet helemaal wat ik zoek

Gewicht heb je vooral last als je hem neerlegt/eronder gaat liggen/tegen een bult op moet duwen. Zolang je hem overeind houdt of rijdt, merk je er niet zoveel van.
 
Om in het kader van Honda te blijven wat dacht je van de Hornet 900,dat is een vrij lichte motor met 194kg droog
met voldoende koppel,weet alleen niet of deze al abs hadden,aan de andere kant koop je voor 3500,-
meestal de grotere toermotoren met een hogere km stand ,opzich is dat geen probleem tenzij je abs storingen krijgt
dan ben je aan de beurt wat kosten betreft.
 
Laatst bewerkt:
Gewicht heb je vooral last als je hem neerlegt/eronder gaat liggen/tegen een bult op moet duwen. Zolang je hem overeind houdt of rijdt, merk je er niet zoveel van.
Gewicht merk je heel goed,niet zozeer als je er een tijd mee rijd omdat je er aan gewend raakt maar rij je eerst op een zware en daarna
op een lichte motor gaat er een wereld voor je open,een lichte fiets rijd altijd makkelijker,zelfs 15kg verschil merk je dan heel goed.
 
Ik reed van alles met m'n zx9r , die zijn tegenwoordig idd ronnd de 3500 te krijgen. Gezien de clipons boven de stuurplaat zitten, zit je minder opgevouwen dan op je CBR. Genoeg vermogen en makkelijk sturen.
 
Exact wat ik hierboven ook zei.
Serieus ondergewaardeerde karaktervolle comfy sportbikes.
 
Ik zie steeds de fjr 1300 voorbij komen, je zou ook een Xjr 12 of 1300 kunnen overwegen. Koppel in overvloed en ook prima mee te rijden in de bergen. Ook met tassen en duo.
 
Ik reed van alles met m'n zx9r , die zijn tegenwoordig idd ronnd de 3500 te krijgen. Gezien de clipons boven de stuurplaat zitten, zit je minder opgevouwen dan op je CBR. Genoeg vermogen en makkelijk sturen.
Je ben misschien in de war met een cbr rr ,de ts heeft een 600f3 en daar zitten de clipons ook gewoon boven de
kroonplaat,je zal met een heel knappe sportmotor moeten komen wil je de f3 wat comfort betreft verslaan:Y
 
Laatst bewerkt:
zou kunnen, weet wel dat mn broer eenzelfde had en ik de zx9 vele male betere zithouding vond hebben. maja, ieder zn voorkeur. Vond het heerlijke motor, werd helaas gestolen.
 
zou kunnen, weet wel dat mn broer eenzelfde had en ik de zx9 vele male betere zithouding vond hebben. maja, ieder zn voorkeur. Vond het heerlijke motor, werd helaas gestolen.
Zo heeft iedereen z,n voorkeur,ik heb van alles gereden en gemiddeld hebben sportmotoren niet mijn voorkeur
als het om comfort gaat bij langere ritten,maar ik ken er genoeg die je met geen stok op een zware toermotor krijgt,
en die rijden er ook lange afstanden mee,het is maar net wat je voorkeur heeft,in geval van de ts is proefrijden
1 van de manieren om er achter te komen wat hem het best bevalt,al blijft dat ook maar een moment opname,
maar geeft wel een idee hoe een motor rijd,als je 1.70 ben zou ik zeker geen hoge zware motor overwegen.
 
Zo heeft iedereen z,n voorkeur,ik heb van alles gereden en gemiddeld hebben sportmotoren niet mijn voorkeur
als het om comfort gaat bij langere ritten,maar ik ken er genoeg die je met geen stok op een zware toermotor krijgt,
en die rijden er ook lange afstanden mee,het is maar net wat je voorkeur heeft,in geval van de ts is proefrijden
1 van de manieren om er achter te komen wat hem het best bevalt,al blijft dat ook maar een moment opname,
maar geeft wel een idee hoe een motor rijd.
zeker.. heb ook genoeg geprobeerd en gehad. heb maar van 1 motor ooit sneller afscheid genomen vanwege minder lol, rest is allemaal prima geweest. (huidige hm950 is top ding ;-))
 
Honda VFR?
Suzuki GSX650F?
Bedankt voor de tip van de Suzuki.
Als Honda-fan vind ik het altijd een beetje eng om op een Suzuki te stappen.
Maar ik heb zaterdag proefgereden op een GSX 650F en het beviel zeer goed. Ik pas er goed op, hij is wendbaarder dan mijn CBR en qua zitpositie is het precies wat ik zoek. Dus grote kans dat deze het gaat worden.
 
Denk eens aan een Honda ST1300 Pan European. Een behoorlijk zware motor, maar stuurt verrassend goed en makkelijk. Comfortabel voor rijder en passagier, veel bagageruimte en heerlijk koppel. Je koopt een mooie met minder dan 100.000 km voor 3000-3500.
 
Denk eens aan een Honda ST1300 Pan European. Een behoorlijk zware motor, maar stuurt verrassend goed en makkelijk. Comfortabel voor rijder en passagier, veel bagageruimte en heerlijk koppel. Je koopt een mooie met minder dan 100.000 km voor 3000-3500.
Nou die ga je niet snel vinden,wel met veel meer dan 100000km,niet dat dat erg is want ze kunnen makkelijk 2 ton of meer rijden.
 
Nou....Ik kan je er een leveren, 2002 ST1300 de luxe. Elektrisch verstelbare ruit, handvatverwarming, ABS, 98.000 km. Echtgenoot van mijn collega verkoopt deze, rijdt er vrijwel niet mee.
 
Nou ja, als he dus bovenstaande ziet zitten, weet je wie je een pb moet sturen. Krijg je een hele nette Pan waar je niet de hoofdprijs voor betaalt.

En even terugkomen op de vraag van TS, ik heb een paar jaar geleden voor Motor Magazine meegewerkt aan een vergelijkingstest tussen de Yamaha FJR1300, de BMW K1200GT en de Pan 1300. Op woensdag naar de Dolomieten, op donderdag rijden en foto's, vrijdag weer thuis. De Yamaha was mijn oorspronkelijke favoriet, helaas kreeg ik voor de fotosessie de Pan. Tien de Yamaha even geparkeerd werd, aarzelde ik geen moment, ik greep mijn kans en de Yamaha. Om hem na 5 minutenweer te ruilen voor de Pan. Op hoge snelheid is de Yamaha stabieler, maar man, wat stuurt zo een Pan zalig.
 
Tja dat is weer een persoonlijke mening,zo vind ik de K1200 weer een hele fijne motor vooral wat zitpositie betreft,
proefrijden blijft in dat kader toch het beste advies.
 
Het heeft een tijdje geduurd, mijn zoektocht lag even stil. Maar ik kwam afgelopen zaterdag toevallig in de buurt een Triumph Sprint ST1050 tegen die te koop stond. Precies binnen mijn budget, mooi rood en strak in de lak.

Rondje proefgereden, meteen verkocht! Wat een fantastische machine. Nu ben ik dus eigenaar van een Triumph. Ik zal volgende week wat foto's posten als de motor afgeleverd is.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan