Sportieve twee cilinder voor langer persoon

Korenwolfje

XT600 - VFR750
9 sep 2018
220
392
Zuid Limburg
Goedendag beste medeforummerts,

Momenteel bestijg ik regelmatig een bijna klassieker in enigzins erbarmelijke staat, een 89' xt 600. Deze grote eencilinder heeft voor-, maar ook nadelen. Een van de voordelen vind ik de zitpositie, een ander voordeel vind ik het beschikbare koppel.

Helaas brengt leeftijd allemaal kwaaltjes met zich mee, tevens merk ik dat ik voor 90% verhard rij, daarom ben ik van plan een andere motor aan te schaffen.

Sportmotoren wekken mijn interesse, maar met mijn 1,90 cm lengte zie ik mijzelf niet snel touren op een cbr of gsxr, vanwege het feit dat ik dan teveel "lig" en dat mijn knieen ongeveer tegen mijn schouders zitten. Tevens is mijn voorkeur een 2, of mogelijk 3 cilinder motor.

Mijn wensen, zo duidelijk, doch beknopt, mogelijk:
- 2 of 3 cilinders (of 4 maar dan wel met voldoende koppel onderin)
- vanaf 75pk
- goede zit voor lange slungel
- sportief of uitdagend uiterlijk

Met een onbeperkt budget was het ietwat eenvoudiger zoeken, tevens sta ik open voor sponsoring. Mijn budget ligt tussen de 2000 en 3000 euro.

In mijn speurtocht ben ik op diverse opties uitgekomen, die voldoen aan bovenstaande;

Kawasaki gpz 1100 (4 cil, hopelijk genoeg kopppel bij lage toeren)
Bmw k75 (3 cil)
Bmw r1100s (2 cil)
Yamaha xtz 750 (2 cil)

Verder spreken mij de aprilia rsv en de ducati monster aan, ik heb er geen ervaring mee, maar denk dat deze te krap zijn voor mijn lengte.

Wat hoop ik nou te bereiken met dit topic? Suggesties! Misschien zie ik een optie over het hoofd die aan mijn wensen voldoet. Wat zijn nog meer budgetvriendelijke opties voor de langere mens.
 
Laatst bewerkt:
Wat dacht je van een nette ZRX 1100 R? Veel koppel, mooi uiterlijk en niet te duur.
En de zitpositie is ideaal voor een lang persoon, ben zelf 1.84 en zit er heerlijk op. Kom zelf ook van een sportieve motor en weet wat je bedoeld met de kwaaltjes qua leeftijd.
 
De RSV Mille staat bij mijn weten juist bekend als geschikt voor de wat langere mensen. 130 pk is wel effe wat anders dan de XT die je gewend bent en de 75 pk die je wenst. De Tuono heeft hetzelfde sportieve rijwielgedeelte maar met een zithouding die je beter zal bevallen, denk ik.

Een Yamaha TRX voldoet ook aardig aan je wensenlijstje en past ook binnen je budget. Het uiterlijk, daar zijn de meningen over verdeeld maar aangezien je zelf ook een K75 aanstipt... :P
 
Wat dacht je van een nette ZRX 1100 R? Veel koppel, mooi uiterlijk en niet te duur.
En de zitpositie is ideaal voor een lang persoon, ben zelf 1.84 en zit er heerlijk op. Kom zelf ook van een sportieve motor en weet wat je bedoeld met de kwaaltjes qua leeftijd.
Ja, super mooie motor, maar ook dit gaat niet snel lukken met mijn budget. Al zou ik natuurlijk een ouder exemplaar met veel kms kunnen zoeken dat tussen de 2 en 3k mag kosten, maar ik wil er wel ettelijke jaren mee vooruit kunnen. Ik zet hem in ieder geval op mijn lijstje.
 
Laatst bewerkt:
De RSV Mille staat bij mijn weten juist bekend als geschikt voor de wat langere mensen. 130 pk is wel effe wat anders dan de XT die je gewend bent en de 75 pk die je wenst. De Tuono heeft hetzelfde sportieve rijwielgedeelte maar met een zithouding die je beter zal bevallen, denk ik.

Een Yamaha TRX voldoet ook aardig aan je wensenlijstje en past ook binnen je budget. Het uiterlijk, daar zijn de meningen over verdeeld maar aangezien je zelf ook een K75 aanstipt... :P
Ja de tuono zou zeker mooi zijn, maar ook die zit boven mijn budget.
 
Ja, super mooie motor, maar ook dit gaat niet snel lukken met mijn budget. Al zou ik natuurlijk een ouder exemplaar met veel kms kunnen zoeken dat tussen de 2 en 3k mag kosten, maar ik wil er wel ettelijke jaren mee vooruit kunnen. Ik zet hem in ieder geval op mijn lijsatje.
≥ Mooie Kawasaki ZRX1100 bj2000 - Motoren | Kawasaki - Marktplaats.nl Kilometerstand is niet teveel, bij juist onderhoud, en dat heeft ie kun je makkelijk een paar jaar vooruit ermee. De mijne staat nu op 59.000 en loopt prima. Blokken zijn redelijk bulletproof, aangezien het een terug getuned ZZR1100 blok is. Maar er is genoeg leuks te vinden in je prijsklasse hoor! Succes ermee :t
 
Ik ben zelf 1.94 en heb een poos op een RSV mille gereden, de oer-mille van 1998. Dat gaat prima, je zit voor een sportmotor redelijk comfortabel. Dikke klappen en stuurt ook prima!
Is natuurlijk wel compleet iets anders dan een XT600 of een XTZ750. Die zitten beide lekker rechtop en dat is ook wel erg prettig. Ga lekker een stuk proefrijden met een Mille zou ik zeggen! Superfiets en voor belachelijk weinig geld te koop is m'n persoonlijke mening!
 
image.jpg

MOMO ,what else????:)
 
Ben ietsje kleiner, 1,87m.
Een Ducati Monster past prima, ik had ook een ritje gemaakt op een Suzuki SV, die was wel te klein voor me.
 
Als reacite op de ducati aspiraties.....Ja idd. Voor mijn gevoel meer karakter en toch betrouwbaar. Beste van beide werelden. Behalve de looks. Die had iets meer van het Italiaanse mogen hebben. Het neusje, de kont en het frame vind ik overigens zeer geslaagd qua looks.

Ik heb nog niet Zo'n betrouwbare fiets gehad. En ik rijd ongeveer 20.000km per jaar. Is wel fijn dat ze blijven rijden dan. Ik moet ook toevoegen dat ik superbike stuur en stuurverhogers heb. Dat maakt de zit wel relaxter.

Maar..... smaken verschillen he....
 
Als reacite op de ducati aspiraties.....Ja idd. Voor mijn gevoel meer karakter en toch betrouwbaar. Beste van beide werelden. Behalve de looks. Die had iets meer van het Italiaanse mogen hebben. Het neusje, de kont en het frame vind ik overigens zeer geslaagd qua looks.

Ik heb nog niet Zo'n betrouwbare fiets gehad. En ik rijd ongeveer 20.000km per jaar. Is wel fijn dat ze blijven rijden dan. Ik moet ook toevoegen dat ik superbike stuur en stuurverhogers heb. Dat maakt de zit wel relaxter.

Maar..... smaken verschillen he....
Moest kiezen tussen de TDM en de Versys, was toen de Versys geworden omdat ie 35000 km minder had gereden. Maar ik was erg gecharmeerd van de TDM. Mooi geluid ook.
 
Terug
Bovenaan Onderaan