sportluchtfilters ??

crazybiker85

MF'er
4 nov 2004
42
0
tollembeek Belgie
heeft er iemand ervaring met het plaatsen van kelken ipv origin luchtfilter?
ik ben bezig met een streetfighter te bouwen en zou kelken willen zetten maar vroeg me af of die wel betrouwbaar waren en of ik daarvoor veel aan mij carburatie moet veranderen?
zijn die niet nadelig in de regen en zo ? :?
 
Open kelken filteren nauwelijks,al zzal dat in ons neêrlandse klimaar niet zo erg zijn.
Je zult waarschijnlijk moeten gaan experimenteren met de sproeierbezetting na montage van open kelken/luchtfilters.
Tsja,en regen vinden ze meestal niet zo fijn....zal wat stotteren teweeg kunnen brengen.

Succes!
 
Hij zal meer lucht aanzuigen (geen weerstand meer van een filter) dus moet hij ook meer 'juice' krijgen. Denk aan ff de gasnaald omhoog zetten of/en een grotere sproeier zoals Triple al aangaf.

Ik raad het je ook af omdat de troep niet meer uit de lucht gefilterd wordt en dus schade aan de inwendige motor toebrengt....je kan natuurlijk altijd een sportfilter van bv. k&n nemen :)
 
Ik heb ze nu onder mijn Raptor en ik ben er niet kapot van..
Het maakt wel een super geluid maar ik vind persoonlijk mijn motor niet lekker lopen bij half gas enz.
Met het verkeer mee rijden zeg maar dan hapert ie een beetje en geeft ie wel eens een backfire en daar zit ik niet op te wachten en jij denk ik ook niet.
Ik heb ok problemen met de overdruk in mijn karter want die komt nu niet terrecht meer in je filter huis dus daar moet je een oplossing voor zoeken en dat is het grootste probleem.
Ik heb elke ochtend een plasje olie onder mijn motor liggen doordat het uit mijn karter filter komt druipen.
Oftewel ik zou het NIET doen :?
 
Bij open kelken krijg je veel meer lucht naar binnen. Ik rijdt zelf met k&n powerfilters op mijn fighter. het klinkt fanastisch. Er moet wel veel meer benzine worden toegevoegd, anders wordt de verbrandingsruimte veel te heet en bij een veel te arm mengsel is het mogelijk dat je kleppen verbranden. Na het monteren van open filters of kelken ALTIJD daan de dyno gaan om de carbs perfect af te stellen!! Je kunt er zelf aan gaan prutsen maar dit kost veel tijd en de perfecte afstelling vindt je waarschijnlijk niet, en heb je nog steeds de kans dat de motor te arm staat afgesteld. Door een goede afstelling op de dyno heb je tevens de meeste pk's aan het achterwiel. *D

Succes

Bijlage: m18.JPG
 
foto gaan nooit in 1 keer goed, nogmaals

full
 
hoi

Open kelken --> 3 maten grotere sproeiers
Powerfilter --> 2 maten grotere sproeiers
Blérpijp --> 2 maten grotere sproeiers

Dus blérpijp en powerfilter geeft 4 maten groter.
Als standaard bv. 100 is. dan moet je ong naar maat 115 á 120


groet Zeldzame
 
hoi

Open kelken --> 3 maten grotere sproeiers
Powerfilter --> 2 maten grotere sproeiers
Blérpijp --> 2 maten grotere sproeiers

Dus blérpijp en powerfilter geeft 4 maten groter.
Als standaard bv. 100 is. dan moet je ong naar maat 115 á 120


groet Zeldzame


volgens mij is het :
Open kelken --> testrun
Powerfilter --> testrun
Blérpijp --> testrun
 
ze hebben mij altijd verteld dat gixxers met kelken nogal gevoelig zijn voor weersinvloeden kwa prestaties

Ze zijn inderdaad gevoelig voor weersinvloeden zoals luchtvochtigheid en temperatuur. Je moet er gewoon aan wennen dat de motor anders rijdt. Je kunt er extra van genieten op de dagen dat de motor echt "hard" loopt. Ik heb er tevens nog fladslide carburateurs opzitten. Dit maakt het nog gevoeliger maar geeft de motor meer karakter.
 
Terug
Bovenaan Onderaan