Sportmotor van het jaar verkiezing ( Motor )

Op vrijdag 12 juli 2002 12:03 schreef twisted Paul het volgende:Ik denk dat bij o.a. de fireblade eerder de
rijder de beperkende factor is dan de fiets,
blijkbaar dus ook voor bovengemiddelde rijders.
uh..., iemand die op de mile 1.28.something rijdt :?
 
In de kickstart stond ook zo'n supersport test, maar daar ontbrak aprilia helemaal. Daar kwam de gsxr750 als beste uit de bus. En die hebben ze hier weer juist niet getest. Daar kwam wel bijvoorbeeld de r6 met betere rondetijden dan de gsxr600. De r1 beter dan de r6. En de fireblade beter dan de r1. Dus heel ander circuit, andere rijders en andere uitslag.
Of te wel koop wat je leukt vindt en geniet er van.
 
In de kickstart stond ook zo'n supersport test, maar daar ontbrak aprilia helemaal. Daar kwam de gsxr750 als beste uit de bus. En die hebben ze hier weer juist niet getest. Daar kwam wel bijvoorbeeld de r6 met betere rondetijden dan de gsxr600. De r1 beter dan de r6. En de fireblade beter dan de r1. Dus heel ander circuit, andere rijders en andere uitslag.
Of te wel koop wat je leukt vindt en geniet er van.

Test was vrij grootst opgezet. Iedere importeur mocht 2 motoren inzetten: 1 motor <600 (incl duc 748) en 1 motor > 600 cc. Daarom had Suzuki alleen de 600 en de 1000 ingezet. Kawasaki had voor de 636 en voor de 12r gekozen.

En ze hebben best veel verschillende mensen laten rijden, dus factor rijder speelt ook minder mee. oa Joost Overzee en Mink Bijlsma van Motor, 2 gelegenheidsrijders (Jos Wilbers? en Jan Frank Bakker) en 2 rijders van Motorcycle News.

Maar uiteindelijke zou ik ook gewoon de motor kiezen die je het meest aanstaat en die binnen je budget past. Helaas zou dat dan de winnaar van de test worden. :P
 
Zowiezo is een circuittest niet te vergelijken met de omstandigheden op de openbare weg... :)

Het gaat er meer om wat jij een fijne fiets vind om op te rijden. En let wel, deze mensen stapten ongewtijfeld "koud" op, geen van hen had eerder veel op die fietsen gereden, kun je nagaan wat je qua prestaties nog kan verbeteren als je meer ervaring hebt met de fietsen...
 
Ach, als iemand zich niet 100% lekker voelt op motor A, maar wel op motor B dan hoeft B objectief niet sneller te zijn A om he toch te kunnen winnen.
Verder als je naar die tijden kijkt, er zijn er een aantal die binnen enkle tienden van seconden liggen. Dat houdt dus in dat als je 200 toeren te vroeg of te laat schakelt, je al verloren hebt. Om nog maar te zwijgen bv over de wind die even iets aantrekt. Of een wolk die voor de zon schuift waardoor het asfalt iets koeler wordt.
Als de verschillen zo klein zijn, dan vallen er eigenlijk geen fatsoenlijke conclusies te trekken anders dan de persoonlijke mening(en) van de rijders. En aangezien persoonlijke mening(en) precies dat zijn, persoonlijk, zijn ze dus ook per defenitie niks waard en zal je uiteindelijk toch wel zelf op zo'n ding moeten stappen :] om jou eigen persoonlijke mening te vormen.
Neemt niet weg dat het altijd wel leuke leesstof is. :)
 
Terug
Bovenaan Onderaan