sportmotoren zijn gevaarlijk ?

firecracker

Rookie
2 mrt 2003
4
0
bunschoten
ha die mannen, (en vrouwen natuurlijk)

zit ik net op een verjaardag, krijg ik een discussie met mijn zwager over sportmtoren.(heb net zelf een fireblade aangeschaft,en hij is een chopper rijder).
nu had ik zelf weinig tijd om te rijden (super jammer prachtig weer)dus mijn vrouw karren met dat ding, overal laten zien natuurlijk.
krijg ik dus te horen dat het onverantwoordelijk was dat ik mijn vrouw (met 2jaar ervaring op een kawa gpx 600) op die motor liet rijden.
maar naar mijn mening zit het gevaar in de bestuurder en niet in de motor daar je op een fireblade ook prima normaal kunt rijden
en hij super makelijk handelbaar is. wat is jullie mening hierover??

(ps nog steeds goede vrienden met m'n zwager hoor)

groeten hoi.
 
Is ie chopperrijder of heeft ie een chopper en rijdt ie auto?

Klinkt namelijk als de gemiddelde pedaalemmer coureur.
 
Ik vind een chopper net zo gevaarlijk,
met die lange voorvork en die halve gare
remmen.
Maarja ik moet ook niet op een chopper gaan
rijden.
 
Mijn ex vriendin had een paar maanden motor ervaring met een cagiva river een beetje een trutjes motor.Maar ze rijd nu een jaar op een cbr600f uit '99 geen probleem. Gewoon een goede motor zonder verassingen. dus ik zie ook geen probleem met die kawa , das nou niet echt een super sport toch?
 
Ik ben van mening dat niet de motor maar degene die hem bestuurt
bepaald of het gevaarlijk word of niet!Het rechterhandje dus!
Veel succes met die Blade en zeg tegen je zwager dat hij
er ook een koopt!(heeft hij tenminste ook iets fatsoenlijks!)

Gasse maarrrrr!
 
Slaat idd nergens op. Heb zelf na m'n A-tje anderhalf jaar een GPX gehad en daarna overgestapt op een R1....leef nog steeds...
 
Dit komt dus neer op een crash met 260 of met 280.

We gaan voor het gemak even uit van een klap band in een zeer flauwe bocht (die op topsnelheid genomen kan worden) naar links, aan de rechterkant naast de weg staan om de twee meter bomen van 70 cm dik.

Met 260 ben je morsdood en hoogst waarschijnlijk in flink wat stukken verdeeld, zeg 6 stukken.

Met 280 ben je wederom morsdood maar bestaat je stoffelijk overschot waarschijnlijk uit nog wat meer dan 6 stukken.

Wat is hier gevaarlijker :?
 
Dit komt dus neer op een crash met 260 of met 280.

We gaan voor het gemak even uit van een klap band in een zeer flauwe bocht (die op topsnelheid genomen kan worden) naar links, aan de rechterkant naast de weg staan om de twee meter bomen van 70 cm dik.

Met 260 ben je morsdood en hoogst waarschijnlijk in flink wat stukken verdeeld, zeg 6 stukken.

Met 280 ben je wederom morsdood maar bestaat je stoffelijk overschot waarschijnlijk uit nog wat meer dan 6 stukken.

Wat is hier gevaarlijker :?
Wat hier gevaarlijker is? Waarschijnlijk die chopper die met een trillende 121 km/u probeert die bocht te halen maar bij 1% hellingshoek al alles aan de grond rijdt, daardoor de bocht niet haalt, dan probeert vol te remmen maar met die geweldige remmen en banden nog net 4,5 km/u snelheid weet te minderen en dan met 116,5 km/u vol de boom ramt waarbij de bestuurder met zijn open pothelmpje gelanceerd wordt en tegen diezelfde boom aan kwakt...
 
Wat hier gevaarlijker is? Waarschijnlijk die chopper die met een trillende 121 km/u probeert die bocht te halen maar bij 1% hellingshoek al alles aan de grond rijdt, daardoor de bocht niet haalt, dan probeert vol te remmen maar met die geweldige remmen en banden nog net 4,5 km/u snelheid weet te minderen en dan met 116,5 km/u vol de boom ramt waarbij de bestuurder met zijn open pothelmpje gelanceerd wordt en tegen diezelfde boom aan kwakt...

Ik ben het voluit met je eens maar ik had het eigenlijk over het verschil tussen de kawa gpx 600 en de fireblade ;)
 
Is natuurlijk in principe zo dat een supersport een veel betere wegligging en remmen heeft, waardoor hij veiliger is. Een chopper nodigt niet echt uit om te gaan knallen dus doe je dat (meestal) ook niet, terwijl een SS daaar wél toe uitnodigt waardoor je je voordeel van betere etc. weer voor een groot gedeelte teniet doet.
Het zit natuurlijk niet alleen in je rechterhand; ik heb er afgelopen jaar op Assen en Zolder ook wel lui vanaf zien gaan met beschamend lage snelheden. :} |(

Moet altijd een beetje lachen om mensen die zeggen: "zo'n racemonster is niets voor mij, ik ken mezelf, ik zou me daar gelijk op dood rijden". Als je je kopjes enigzins recht in de kast hebt staan dan is de snelheid van een motorfiets imponerend genoeg om jezelf een beetje in toom te houden.
 
kijk met jullie kan ik praten,
natuurlijk kun je met zo'n motor de dwaas gaan uithangen,maar zoals ik al gelezen heb, met een beetje verstand hou je die rechterhand wel in bedwang en kun je heerlijk genieten van zo'n sportbike.zonder dat het "levensgevaarlijk" wordt :]
 
Zijn vrouw heeft een hekel aan motoren :? en hijs nou stik jaloers :( dat jouw vrouw met zo'n beest :} van een fiets kan omgaan :X
 
Je kan het net zo gek/gevaarlijk maken als je wil, of je nou op chopper of SS rijd. EN trouwens als een auto je niet ziet heb je net zoveel kreukelzone met een chopper als met een SS.
 
Als je vriendin weet waar ze mee bezig is... lekker laten gaan...

Vindt altijd dat soort dingen per persoon geldt,.. ken van die mensen die laat ik niet eens in de buurt van mijn fiets,...

Een heeft wat meer aanleg dan de andere, dus denk dat jij en je vriendin dat zelf het beste kunnen bepalen, en tenzij hij haar heeft zien rijden,.. moet ie gewoon lekker zijn koffie opdrinken of boven zijn auto gaan hangen en vertellen dat voordat alles electronisch was hij die hele bak zo in en uit elkaar haalde...

vindt ik nog zo'n onzin verhaal...
 
Toch raar dat de meest aankomende motorrijders met een custom het motoravontuur in stappen. Echte liefhebbers hebben al gauw door dat een custom alleen mooi is wanneer ie geparkeerd blijft staan bij de dealer. Jammer dat je vrouw haar motorrijbewijs ook heeft want deze motor gaat ze geheid steeds leuker vinden en dat kost jou zo quality time '( !, Nee man, geniet ervan met z'n 2-en!
 
Die ene keer dat ik op een chopper heb gereden vond ik het doodeng in de bochten. No more chopper voor mij dus, hoogstens even zitten op een beurs o.i.d.
 
Zijn vrouw heeft een hekel aan motoren :? en hijs nou stik jaloers :( dat jouw vrouw met zo'n beest :} van een fiets kan omgaan :X

LOL :+

Op zondag 02 maart 2003 21:24 schreef Er1win het volgende:
Toch raar dat de meest aankomende motorrijders met een custom het motoravontuur in stappen. Echte liefhebbers hebben al gauw door dat een custom alleen mooi is wanneer ie geparkeerd blijft staan bij de dealer.

HE, ik had vroeger ook een custom(pje), ja?!? Niks mis mee als je erop begint, als je er maar zo snel mogelijk mee stopt :P



Op zondag 02 maart 2003 19:58 schreef Kaos het volgende:
Je kan het net zo gek/gevaarlijk maken als je wil, of je nou op chopper of SS rijd. EN trouwens als een auto je niet ziet heb je net zoveel kreukelzone met een chopper als met een SS.

stupid.gif
 
Liever 25.000km per jaar supersport ervaring dan 2000 km perjaar chopper ervaring.

Er waren mensen die vonden dat ik me R1 moest verkopen omdat ik vader werd, ja dag, krijgt dat kind me toch een chagerijne vader.
 
Terug
Bovenaan Onderaan