sportmotoren zijn gevaarlijk ?

Volgens mij rijd de gemiddelde ss bestuurder met een integraal helm, leren pak en race laarzen :} , terwijl de meeste sjoppertrijders volstaan met een potje, spijkerbroek en kisten. :z

Maw als je een schuiver maakt ben je op een chopper meer de lul dan met een ss, wat wel zo is is dan de gemiddelde ss rijder wat harder O-) zal rijden dan iemand met een sjopper.

Conclusie : Als je verkeerd valt ben je in beide gevallen de l*l, dus eigenlijk maakt het geen zak uit. :+
 
Ik heb ook wel op Frank's Thunderace en Mille gereden, waarom zou dat ineens gevaarlijker zijn dan op een 600? Omdat je vrouw bent? Laat me niet lachen!! Laat je vrouw eens samen rijden en dan na het ritje eens een babbeltje maken met hem. Kijken of ie dan nog zo dom uit z'n nek lult.


CAT
 
Wat een gez**k zeg... ik spreek ook regelmatig lui die zeggen 'tja, ik ga maar niet motorrijden, want ik ken mezelf, ik rijd mezelf zo te barsten' of 'veel te gevaarlijk die motoren, die gaan zo hard'... blijkbaar nog nooit gehoord van verantwoordelijkheidsgevoel en eigen baas en zelf rijden... tjongejonge, wat ergerniswekkend... Als je zelf te hard aan het gas draait, wordt het gevaarlijk. Dat is bij auto's zo, dat is bij motoren zo, zelfs als je te hard door de bocht FIETST is het gevaarlijk...

Maar goed, dat hadden jullie natuurlijk allemaal al bedacht. :)
 
Ah joh laat die zwager lekker zeuren. Mensen denken het altijd beter te weten. De gemiddelde huis-tuin-en-keuken-chopperaar zie ik inderdaad met pothelm en spijkerbroekje aan. Leren kleding is niet nodig, je rijd toch niet zo hard |( :)
Het zit allemaal in het rechterhandje. Wel moet ik zeggen dat een SS je wel uitnodigt om hard te rijden ipv met zo'n truttenschudder, maar dat wil nog niet zeggen dat het gevaarlijker is. Het gevaar zit 'm over het algemeen bij de medeweggebruikers die niet opletten of geen verkeersinzicht hebben.
Laat je vrouwtje maar lekker op die Fireblade sturen hoor, je zwager wil waarschijnlijk ook graag een mooie motor hebben :)
 
kortom....volgens mij zijn we het er allemaal over eens dat:
1) sjoppers k*t rijden (of ze nou mooi zijn of niet, laten we in het midden, kwestie van (wan)smaak ;) )
2) lui die beweren dat ze zichzelf niet vertrouwen omdat ze zich dood zullen rijden op een SS de meest achterlijks patsers zijn die niet durven toegeven dat hun gebrek aan rijtalent naar boven komt zodera de motor meer mogelijkheden heeft dan zijzelf en
3) dat jij lekker die fiets aan je vrouwtje mee moet geven en als zij het vertrouwen heeft dat ze er met plezier op kan rijden jij lekker in je handjes mag klappen en genieten van zo'n wijf :+ (excusez le mot)

greetz.
 
Weinig reacties van chopperrijders overigens :+
Maar zoals (hier al vaak) gezegt ligt het echt aan jezelf.

P.S. Ronald vindt vrouwen op sportmotoren :9~
 
Je moet discussies op verjaardagen nooit serieus nemen. Als mensen een paar biertjes op hebben gaan ze altijd slap ouwe hoeren....
 
Je moet discussies op verjaardagen nooit serieus nemen. Als mensen een paar biertjes op hebben gaan ze altijd slap ouwe hoeren....
 
Zoiets kreeg ik ook te horen van mijn buurvrouw toen ik mijn blade aangeschaft had, levensgevaarlijk zijn die zei ze want de motor gaf niet aan als er iets fout was in de bochten, zelf heeft ze een shadow 500 die dat wel deed ( waarschijnlijk uitgerust met de beste computers). maar wat ze hier mee bedoeld. Mijn fiets vind de bochten namelijk zeer prettig
 
ik kreeg mijn choppertje kado van m'n moeder en m'n broer, een fietsie dat altijd buiten kan blijven staan (hij nodigd toch niet uit om gestolen te worden). ik was m'n gsxF gewend, dus de eerste paar ritjes waren doodeng. nu ben ik er aan gewend, en 't rijd best o.k, alleen niet om +120 te gaan. ik ben heel erg blij met 't fietsie, maar m'n hart gaat uit naar de sport-types (m'n portemonne niet)
jammer dat mensen altijd weer in hokjes worden geplaatst..
 
Ik vind het vloerkleed wat voor de glazen tafel met scherpe hoeken ligt ook gevaarlijk :Z Zou er zomaar over kunnen struikelen.............


Wordt er zoooo moe van deze discussies...ik ga ze niet meer aan als iemand erover tegen me begint :Z

Maar mijn mening dan toch nog maar ff: ligt aan de berijder.
 
voorwat zou een ss gevaarlijk zijn :? denk eerder dat de mense die op hun chopper zite en denke dat het een ss is gevaarlijker bezig zijn :) En zo zijn er echt wel genoeg , zelf toch wel soms redelijk sportieve rijstijl en denk dat een nieuwe ss het pake minder gevaarlijk zou make voor mij als men gpzje uit 82 *D
 
ik kreeg mijn choppertje kado van m'n moeder en m'n broer, een fietsie dat altijd buiten kan blijven staan (hij nodigd toch niet uit om gestolen te worden). ik was m'n gsxF gewend, dus de eerste paar ritjes waren doodeng. nu ben ik er aan gewend, en 't rijd best o.k, alleen niet om +120 te gaan. ik ben heel erg blij met 't fietsie, maar m'n hart gaat uit naar de sport-types (m'n portemonne niet)
jammer dat mensen altijd weer in hokjes worden geplaatst..
en idd spijteg dat mense altijd in hokjes worden geplaatst , als ik gewoon tege 4000 toere me basis chape aankom tege 40 door ons straat ziet iedereen alsof ik als een zot aan het rijde ben :p
 
Ik heb ook wel op Frank's Thunderace en Mille gereden, waarom zou dat ineens gevaarlijker zijn dan op een 600? Omdat je vrouw bent? Laat me niet lachen!! Laat je vrouw eens samen rijden en dan na het ritje eens een babbeltje maken met hem. Kijken of ie dan nog zo dom uit z'n nek lult.

Volgens mij ging het niet om het "uit de nek geslachtsdelen" over dat vrouwen niet kunnen rijden (hooguit hebben ze moeite om op een Mille met hun voeten op de grond te komen :+ )maar om dat zijn vrouw alleen maar 2 jaar op een GPX600 heeft gereden. Wat niet echt de ideale superfiets-hogeschool is.

Ben het op zich wel met die zwager eens, ik blijf het ook herhalen: een superfiets is geen kattenpis. Fel gas, felle remmen, fel insturen: je kunt zelf wel rustig proberen te rijden (lees: als een natte dweil) maar met een klein foutje gaat die fiets heel raar doen. En hij imponeert gewoon erg.

Ken het verhaal van 2 motorrijders op superfiets aan het stoplicht (m'n pa heeft ze gezien, ik helaas niet): stoplicht springt op groen, rijder 1 geeft gas en scheurt weg :] , rijder 2 geeft gas en rijdt met voorwiel 1m boven de grond. Weet niet wat hem overkomt, dus draait het gas helemaal dicht. Voorwiel komt met een klap op de grond, door de klap wordt de gashevel weer helemaal opengedraaid, voorwiel weer in de lucht, gas weer helemaal dicht (het ging te snel om ervan te leren klaarblijkelijk) maar het voorwiel staat nu ietsje scheef, motor + gozer slaan over de kop, motor komt tegen vluchtheuvel tot stilstand. ;(

Oftewel als je zelf een klein foutje maakt gaat die motor rare dingen doen waardoor jij nog meer rare dingen gaat doen enz. Dus ben ik het wel een beetje eens met die schoonfamilie van hem.
 
Die zwager moet niet zeiken :r want op een chopper valt helemaal niet mee te rijden die dingen willen alleen rechtdoor! :X
 
Moet altijd een beetje lachen om mensen die zeggen: "zo'n racemonster is niets voor mij, ik ken mezelf, ik zou me daar gelijk op dood rijden".
Ook vaak gehoord,wat je dan moet zeggen tegen zo'n stoere knul...dan kan je niet rijden ;) ...moet je ze dan horen :(
 
Terug
Bovenaan Onderaan