SportsBike of the year 2004(Fastbikes)

BalliMan

Die hard MF'er
27 mei 2003
510
0
Blankenberge - Belgie
heb net het june issue gekocht van fastbike en dit is hun top 10.

1.Yamaha R1 152 bhp 97nm Topspeed 175.89mph
2.Suzuki GSXR 1000 151 bhp 114nm Topspeed 180.37mph
3.Suzuki GSXR 600 105 bhp 67nm Topspeed 156.61mph
4.Suzuki GSXR 750 148 bhp ---nm Topspeed ---------
5.Kawasaki ZX10R 159 bhp 108nm Topspeed 175.39mph
6.Honda FireBlade 154 bhp 108nm Topspeed 175.00mph
7.Kawasaki ZX6R 102 bhp 64nm Topspeed 159.01mph
8.Ducati 999s 120 bhp 84nm Topspeed 160.00mph
9.Aprila MilleR Factory 118 bhp 101nm Topspeed 170.06mph
10.Honda CBR600RR 104 bhp 63nm Topspeed 155.17mph

waarom er geen gegevens zijn van de GSXR750 weet ik niet,ik ga vanavond heel het artikel lezen

Grtjs ;)
 
Kan ik ook een abonement krijgen op fastbikes hier in Nederland, het lijkt me een zeer interrresant blad.
 
heb net het june issue gekocht van fastbike en dit is hun top 10.

1.Yamaha R1 152 bhp 97nm Topspeed 175.89mph
2.Suzuki GSXR 1000 151 bhp 114nm Topspeed 180.37mph
3.Suzuki GSXR 600 105 bhp 67nm Topspeed 156.61mph
4.Suzuki GSXR 750 148 bhp ---nm Topspeed ---------
5.Kawasaki ZX10R 159 bhp 108nm Topspeed 175.39mph
6.Honda FireBlade 154 bhp 108nm Topspeed 175.00mph
7.Kawasaki ZX6R 102 bhp 64nm Topspeed 159.01mph
8.Ducati 999s 120 bhp 84nm Topspeed 160.00mph
9.Aprila MilleR Factory 118 bhp 101nm Topspeed 170.06mph
10.Honda CBR600RR 104 bhp 63nm Topspeed 155.17mph

waarom er geen gegevens zijn van de GSXR750 weet ik niet,ik ga vanavond heel het artikel lezen

Grtjs ;)

en om dan te bedenken dat de gsx-r 1000 volgens sommige "OUD" is O-)
dat massieve koppel en topsnelheid :}

(of ging het over de oude R1???)
 
naja.. beetje BS lijkt mij, ieder ander blad verheft de 750 ver boven de 600 en in menig artikel vraagt de schrijver zich af waarom er nog een 600 is en of die nog zal verkopen.. zegge deze gasten dat die 600 vóór de 750 eindigd.. :?

en ook nog, bij de rest staan er achterwiel pk's? waarom staat er bij de 750 krukaspk's...
 
Kijk plek 2, 3 en 4 voor Suzuki!!!! Als dat geen mooi resultaat is dan weet ik het niet meer.
Maar zoals al eerder een keer is gezegt begrijp ik ook niet zo goed waarom de 600 boven de 750 staat??!! Zeker gezien het feit dat het een unieke motor is in zijn sigment....sterker nog hij is het sigment!!!!

Maar ja je kan ook weer niet alles hebben denk ik dan maar!!!!
 
Toch leuk dat ze dan toch die Yamaha er boven zetten,anders gaan ze commentaar krijgen dat ze niet onafhankelijk zijn.
 
Ieder blad heeft z'n eigen toppers...

Gelezen op MCN

Blade tops world first group test

3 Feb 2004

MCN’s world’s first group test of three of the most exciting bikes of all time has a clear winner – Honda’s new CBR1000RR FireBlade has taken the crown as king of the latest litre-class superbikes.

That’s our initial verdict after performance testing on closed roads, riding the Kawasaki ZX-10R, Suzuki GSX-R1000 and Blade back-to-back on British roads and getting them all on the dyno.

Our test team place the Blade at the top for: " Having a truly sorted package that any rider of any skill can make use of. "

Our bhp shootout gave top spot to Kawasaki’s ZX-10R… and the bike with the biggest torque remains the GSX-R1000.

It is incredibly close at the top of this superbike tree. For example, the standing quarter acceleration times of the three bikes are all within .05 of a second of each other.

02749446.jpg
 
er is toch geen touw meer vast te knopen aan al die verschillende tests....

Als komt toch weer neer op smaak en voorkeur!

Ik neem alle tests maar met een korreltje zout en pik de dingen die ik belangrijk vind er wel uit.
 
De uitslag van die testen boeien niet, het zijn de argumenten die ik wel interessant vind.
 
Metname de engelse testen lees ik niet meer, min of meer allemaal exact hetzelfde verhaal, en uiteindelijk vinden ze toch de triumph het beste
pfff..

Neem als vb, de test van de 2004 GSX-R750, allemaal dezelfde foto's en exact zelfde verhaal (waren allemaal overigens bij suzuki in japan) zijn blijkbaar nog geen eigen testen beschikbaar
 
ja precies,3 kilo zwaarder 15 pk meer dan de 600 :?
naja.. beetje BS lijkt mij, ieder ander blad verheft de 750 ver boven de 600 en in menig artikel vraagt de schrijver zich af waarom er nog een 600 is en of die nog zal verkopen.. zegge deze gasten dat die 600 vóór de 750 eindigd.. :?

en ook nog, bij de rest staan er achterwiel pk's? waarom staat er bij de 750 krukaspk's...
 
onewheel vraagt zich af of er nog een blad bestaat met een objectieve mening...

hoe dan ook, het blijft interessant leesvoer...zal hem snel gaan kopen, ondanks dat die bladen idiooooot duur zijn, volgens mij richting 10 euro....voor een motorblad dat voor 50% uit reclame bestaat...ach... : -)
 
Correct me if i'm wrong maar volgens mij worden er meer "reviews" uit de UK overgenomen door de NL motorbladen dan viceversa
Zelf lees ik al de Engelse bladen met veel plezier,het is iid wel jammer dat ze zo duur zijn als je ze los koopt in de winkels
Maar ik denk dat iedereen gewoon een motor koopt naar zijn eigen smaak en gelukkig heb je tegenwoordig keus genoeg in het supersport segment zou ik zeggen

Greetz Remco
 
Terug
Bovenaan Onderaan