Sportscreen X-Max

Tot nu toe nog geen reacties, dus ik neem aan dat niemand een sportscreen op z'n X-Max heeft.
Ben erg benieuwd naar de ervaringen met zo'n scherm.
Het kost toch rond de 70 euro dus daarom mijn vraag.
1C0W07170000_HR.jpg
 
Hoi, ik rijd nu ongeveer 3 maanden met het sportscreen omdat ik veel last had van het gebulder rond m'n hoofd. Ik moet zeggen ik ben hier zeer tevreden over. Het gebulder is nagenoeg helemaal weg en het staat ook nog goed.
 
Laatst bewerkt:
Misschien dat je wat foto's wilt plaatssen hier van jou xmax met het lage sportscreen.....

Staat die niet hier boven dan? De orginele is langer dacht ik. En zoals Gerrit2 die heeft er zelfs een windschermpje opgezet vanwege het gebulder van de wind.
 
ja ok foto is standaard van de site, zou graag een foto zien vanaf bestuurders positie....dus vandaar vraag ik even. Dat extra windschermpje dat Gerrit2 heeft vind ik zelf niet zo mooi ( sorry ).

:W :W :W
 
Ik zal deze week even een foto maken van het ruitje gemaakt vanuit bestuurders positie. Conclusie is wel dat het gebulder grotendeels weg is, de scooter is iets minder windgevoelig en het staat ook nog eens goed. Dat laatste is natuurlijk een kwestie van smaak.
 
Fijn als dat gebulder weg is maar hoe zit het eigenlijk met de windbescherming.
Zit je nog wel met je lichaam een beetje uit de wind of is het alsof je op een naked bike rijd?
Vind ik ook nog belangrijk want als je nog wel uit de wind zit wil ik eigenlijk ook wel zo'n scherm aanschaffen.
 
Als ik een X max koop ga ik zeker Sportscreen er op zetten, misschien alleen als echt koud is in de winter zet ik weer een grote op maar normaal gesproken niet.

Hopelijk zijn nog meer RL foto's?

Ik zag op onderstaande link wat foto's van een verlaagd scherm, of dit een sportscreen of self made versie is weet ik nit;

yamaha-xmax.de -&nbspThis website is for sale! -&nbspyamaha-xmax Resources and Information.
Ja dit is duidelijk de Sportscreen, alleen erg jammer van de hutkoffer achterop, daardoor ziet niet zo mooi uit.
 
http://video.google.nl/videoplay?docid=6193135153641730541&q=yamaha+x-max&total=27&start=0&num=50&so=0&type=search&plindex=1&hl=nl

Filmje op Youtube met een paar x-max'ers met sportscreen
 
Ik geloof dat de foto er nu dubbel op staat maar hier is nog een keer het sportscreen vanuit bestuurderspositie!

full
 
Eindelijk ook m'n sportscreen:
Sportscreen1.jpg

Sportscreen2.jpg

Sportscreen3.jpg

Even niet op de tuin letten daar wordt nog aan gewerkt :) _O-
 
Laatst bewerkt:
Het is een orginele yamaha screen, dus geen problemen gehad met montage: oude eraf en nieuwe erop. Kapje van de knipperlichten verwijderen oude scherm met 5 schroeven bevestigd dus heel een voudig zelf te doen.
Geen gebulder meer om m'n kop en de rijwind op je lichaam valt ook wel mee.
 
Even niet op de tuin letten daar wordt nog aan gewerkt

Tuin? Welke tuin?
Ik weet een snelle manier om die tegels eruit te krijgen: Volgas geven met de Xmax, dan liggen die tegels in een mum van tijd allemaal aan de overkant van de straat en kun je er mooie plantjes in zetten 8-)
 
Volgas geven met de Xmax, dan liggen die tegels in een mum van tijd allemaal aan de overkant van de straat en kun je er mooie plantjes in zetten

Zal ik eens een keer proberen _O-
 
Geen gebulder meer om m'n kop en de rijwind op je lichaam valt ook wel mee.

kun je ' valt wel mee ' kwalificeren? :-)

Ik bedoel, zit je nog wel beschermd uit de wind of is het gelijkwaardig met een kale motorfiets zo?
 
Ik ben zelf overgestapt van een Buell. Je kan de bescherming tegen wind met zo'n scooter natuurlijk niet vergelijken met een naked bike. Op een scooter zit je voor een groot deel in een kuip, en dan ook nog een ruit daarboven. Dat betekent dat je ongeveer tot je borst beschermd bent tegen wind en daarboven vang je de wind.
 
Vandaag lekker een stuk gereden (zo'n 150km) en m'n nieuwe sportscreen bevalt uitstekend.
Het lijkt wel als of je over de weg zweeft met 80km/uur.
Met mijn nieuwe nolan N103 en het sportscreen is het lekker rustig om m'n kop.
Het sportscreen geeft ongeveer tot de schouders nog windbescherming dus in de winter blijt die lekker op de X-Max zitten.

Het sportscreen zou ik aan ieder X-Maxer aan willen raden voor die 70 euries lekker rust om je kop en de X-Max ziet er ook nog eens sportiever uit.
 
Terug
Bovenaan Onderaan