Sportster Rijders Help!

Lart

Rookie
22 apr 2003
25
0
Maastricht
Hallo Sportster rijders!

Ik denk erover om heel binnenkort een sportster 883 uit 1994 te gaan kopen. Nu heb ik al veel informatie opgezocht en ben gerustgesteld qua betrouwbaarheid e.d. Maar ik heb nog 1 vraag:

Hoe lang kunnen jullie (zonder dwarslezie) rijden op je sportster? Ik wil er ook mee op vakantie kunnen en dan rijd ik soms 10 uur per dag. En in Nederland rijd ik ook regelmatig 3 a 5 uur op een dag (snelweg). Is dat te doen op een sportster of niet?

Ik ga natuurlijk wel een proefrit maken maar niet van 3 uur. En soms moet je er gewoon aan wennen. En soms kun je er gewoon niet aan wennen.

Advies alsjeblieft!
 
Hallo Sportster rijders!

Ik denk erover om heel binnenkort een sportster 883 uit 1994 te gaan kopen. Nu heb ik al veel informatie opgezocht en ben gerustgesteld qua betrouwbaarheid e.d. Maar ik heb nog 1 vraag:

Hoe lang kunnen jullie (zonder dwarslezie) rijden op je sportster? Ik wil er ook mee op vakantie kunnen en dan rijd ik soms 10 uur per dag. En in Nederland rijd ik ook regelmatig 3 a 5 uur op een dag (snelweg). Is dat te doen op een sportster of niet?

Ik ga natuurlijk wel een proefrit maken maar niet van 3 uur. En soms moet je er gewoon aan wennen. En soms kun je er gewoon niet aan wennen.

Advies alsjeblieft!
Lang rijden ......mhhh.Ik heb het .Koop een Jap. :]
Ik zeik ze altijd af en zo.Maare als ik uren zou willen motorrijden en mijn gewrichten een plezier zou willen doen kocht ik er eentje uit japan.Schijnen nogal betrouwbaar en comfi te zijn. _O-


I hate japs. :r
Zo rijdt alf een Toyota Celica met 4 ton op de teller.Wil wel wat anders maar dat kreng gaat maar niet kapot.Niks olie gebruiken en nog volop compressie.
Beats me. :?
 
Laatst bewerkt:
Door _gijs_ op 04-08-2006 13:10



een originele sportster moet dat goed te doen zijn, maar ligt natuurlijk wel een beetje aan je eigen postuur,

Ik heb een 1200 van 91, maar heb er het een en ander aan veranderd, zelf zadel gemaakt, zelf stuur gemaakt, en er zitten forward controls op.
door deze aanpassingen is de zitpositie totaal niet meer te vergelijken met ene originele,
stuur staat redelijk ver naar voren, forward controls ook, maar dat is gene enkel probleem, omdat ik vrij langen armen en benen heb,
Zadel heb ik zelf gemaakt, en is bewust vrij hard , te zacht is ook niet prettig,

Vanwege mijn aanpassingen is mijn sportster niet de meest comfortabele, (maar dat was dus mijn eigen keuze)

afgelopen zaterdag nog toerritje met wat collega;s gemaakt, ben van half tien tot half vijf weg geweest, geen enkel probleem gehad,



ik zou zeggen, ga een proefrijden,
en het is zowiezo altijd aan te passen, dmv ander stuur, ander zadel, enz.


Mijn vriendin heeft een shadow vlx 600, (origineel zadel stuur en pedalen)
zij zit er perfect op, maar ik nogal bekrompen, heb een keer op een vlx met recht stuur gereden, was voor mij perfect, (ik wil dus aangeven dat met lichte aanpassingen de zitpositie makkelijk aangepast kan worden)
 
Hoe lang kunnen jullie (zonder dwarslezie) rijden op je sportster? Ik wil er ook mee op vakantie kunnen en dan rijd ik soms 10 uur per dag. En in Nederland rijd ik ook regelmatig 3 a 5 uur op een dag (snelweg). Is dat te doen op een sportster of niet?
dan koop je toch gewoon een ouwe Gixxer 1100 man, kost geen zak, lekker uit de wind zitten en weet ik wat meer..

als ik zoveel reed ging ik echt niet op een HD zitten, no way..
 
Als je niet de versie met forward controls neemt, moet het in combinatie met een niergordel geen probleem zijn. Heb zelf wel forward controls, ben ermee naar oost-duitsland gereden (800 km ofzo), 't is wel te doen maar érg slecht voor je (onder)rug. Zit er over te denken om de forward controls er af te slopen, aangezien m'n rug sowieso niet al te best meer is. Maar dat kan ook aan m'n lengte liggen.

Verder zijn de enige dingen die van een Sportser afdonderen de korreltjes zout waarmee je de verhalen over z'n onbetrouwbaarheid moet nemen.
 
Verder zijn de enige dingen die van een Sportser afdonderen de korreltjes zout waarmee je de verhalen over z'n onbetrouwbaarheid moet nemen.
ho, en de rijders met slechte ruggen... maar die lazeren ook van een 85er FXWG af, dus dat maakt ook alweer niet uit...
 
dat er niets lostrilt en/ of afdondert, hoor je mij niet zeggen,

een keer beltriem los gehad, achterlichtglaasje verloren, bout van kentekenplaat verloren, meerdere keren hitteschildjes die los gaan zitten, spiegels die los gaan zitten, afgelopen zaterdag, mn accukabel losgebroken, laatst bijna mn rechtse forwardcontrol verloren,
 
Beste rijders,

Bedankt voor jullie adviezen! :} Ik heb inderdaad vandaag maar eens een proefrit gemaakt op de XLH883 en er een flinke rit van gemaakt. Toen ik na een tijd rijden op de snelweg kwam om daar een 120/130 km/u aan te houden was mijn kont me niet echt dankbaar.
Ik geloof niet dat ik na een dag hard werken erg relaxed 150km naar huis rij op zo'n sportster. Ik vond het geluid heerlijk om onder me vandaan te horen komen maar heb toch van de koop afgezien. Murph en dr. Bral krijgen dus gelijk, ik trek het niet.

Nogmaals dank en ik hoop dat ik tegen de tijd dat ik 2 motoren kan hebben, me bij de sportster rijders kan voegen.

Groeten Lart, die toch nog japans gaat...
 
Beste rijders,

Bedankt voor jullie adviezen! :} Ik heb inderdaad vandaag maar eens een proefrit gemaakt op de XLH883 en er een flinke rit van gemaakt. Toen ik na een tijd rijden op de snelweg kwam om daar een 120/130 km/u aan te houden was mijn kont me niet echt dankbaar.
Ik geloof niet dat ik na een dag hard werken erg relaxed 150km naar huis rij op zo'n sportster. Ik vond het geluid heerlijk om onder me vandaan te horen komen maar heb toch van de koop afgezien. Murph en dr. Bral krijgen dus gelijk, ik trek het niet.

Nogmaals dank en ik hoop dat ik tegen de tijd dat ik 2 motoren kan hebben, me bij de sportster rijders kan voegen.

Groeten Lart, die toch nog japans gaat...
Gewoon een standaard sportster kopen en een goed zadel monteren. Mustang wide touring zadel bijvoorbeeld.
 
ik zeg

http://www.marktplaats.nl/index.php?url=http%3A//koopjes.marktplaats.nl/motoren_en_brommers/motoren_suzuki/44692931.html%3Freturn%3DeJwlzO8KwiAUh%252BF7GWwf%252FbtyUyTWnUgNFG0eptAquveO9OXwvPDjOM31J2hmiuaj0l1Z3X7zxtcKmtKYYd3Iw%252B2xQnKuFrIl%252Bp8Q8HA5kuXDvdiae7nwXl4TnuWspkaBVEw1VuQ7QOOBFGyWbG71wjoJKacRKz7bF84YOpfQhgNY3pnvD8rwMBY%253D%26df%3D1%26fta%3D (Gixxer 1100)
 
ik zeg

http://www.marktplaats.nl/index.php?url=http%3A//koopjes.marktplaats.nl/motoren_en_brommers/motoren_suzuki/44692931.html%3Freturn%3DeJwlzO8KwiAUh%252BF7GWwf%252FbtyUyTWnUgNFG0eptAquveO9OXwvPDjOM31J2hmiuaj0l1Z3X7zxtcKmtKYYd3Iw%252B2xQnKuFrIl%252Bp8Q8HA5kuXDvdiae7nwXl4TnuWspkaBVEw1VuQ7QOOBFGyWbG71wjoJKacRKz7bF84YOpfQhgNY3pnvD8rwMBY%253D%26df%3D1%26fta%3D (Gixxer 1100)
Ik had in die andere topic al gelezen dat hij voor een VX800 zou gaan kijken. Goede keus.
 
Gewoon een standaard sportster kopen en een goed zadel monteren. Mustang wide touring zadel bijvoorbeeld.

Helemaal mee eens,

Zelf heb ik genoeg ellende ondervonden van standaard zadels op zowel Harley alsook Japanners. Ja, ook daar wordt geld op bespaard door de fabrikanten. :N
Al mijn motoren in de laatste 10 jaren zijn voorzien van brede Corbin zadels. Sindsdien nooit meer een houten kont gehad. Zelfs niet na een dagritje van meer dan 1100 km. :} Ze zijn, net als Mustang zadels niet goedkoop, maar dan heb je ook wat. http://www.corbin.com/saddles.shtml

gr. HD4ever. :]
 
Terug
Bovenaan Onderaan