sportuitlaat : Yoshimura, jullie mening?

karagoz

MF'er
2 feb 2002
60
0
amsterdam
Wat vinden jullie van het geluid van een Yoshimura sportuitlaat? Ik wil het op m\'n Kawa ZX-9R zetten.

Ik word een beetje gek van een vriend die er een heeft op z\'n ZXR, hij zegt dat mijn ZX-9R net als z\'n vroegere brommer klinkt vergelijken met zijn geluid. :(

Heb nog een standaard uitlaat op zitten
 
Mooie dempers en systemen maar kunnen soms wel veeeeeeeeel herrie maken. En zijn aardig aan de prijs, probeer een 2e handsset te kopen scheelt behoorlijk veel.

Yoshi Rulezzz :} :}
 
ik kon een nieuwe Yoshimura voor fl. 750 krijgen, was de laatste.

Die vriend had vet mazzel, er zat een klein duekje aan de achterzijde (kant tegen het wiel), hij mocht \'m meenemen voor fl. 400. Die van hem brult nogal.
 
Ik ken hem alleen voor twee cilinders. Op TL1000 schijnt hij erg mooi te klinken. Op de SV is ie mooi. Heb er iemand pas mee horen rijden (maar die had carbon rs3 race). Maar erg veel geluid. Grapje kost zowat 2000 piek.

Geluid van 2 cilinders is zo mooi, kan niet genoeg uitkomen... (En dan rij ik nog steeds rond met origneel ;( )
 
Wat vinden jullie van het geluid van een Yoshimura sportuitlaat? Ik wil het op m\'n Kawa ZX-9R zetten.

Ik word een beetje gek van een vriend die er een heeft op z\'n ZXR, hij zegt dat mijn ZX-9R net als z\'n vroegere brommer klinkt vergelijken met zijn geluid. :(

Heb nog een standaard uitlaat op zitten
Ik heb een yoshi op mijn ZX9(ex) gehad,klonk zeer goed...heftig.
 
Ik vind een Yoshi over het algemeen een beetje te. Maar als je overal schijt aan hebt ... zet hem er maar op.

Zelf heb ik eraan zitten denken om er weer een vervangingsdemper met e-keur op te zetten. Ik wil namelijk geen slapende honden wakker maken. Indien ze je van ver aan kunnen horen komen dan kan men maatregelen treffen. Ik heb 1x meegemaakt dat er een vent met een zaag als een dolle de dijk op kwam gerend. Het geluid van het Laser performance systeem van m\'n maat zat ongeveer op Yoshimura-niveau.

Dan kun je wel zeggen dat je je daar niks van aan moet trekken, maar als zo\'n dwaas met een zaag staat te zwaaien ... moet er niet aan denken wat de gevolgen hadden kunnen zijn.
 
Zou je dan niet voor de gelegenheid een db-killer van bos er in kunnen zetten als je bijvoorbeeld dijkjes gaat rijden (daar schijnen ze nogal hekel aan herrie te hebben)?
 
Denktie dat het zonder uitlaat rustiger wordt?

:+

Die zaag ging niet richting uitlaat maar richting hoofd :( Dat was echt ziek ja.

En met geen slapende honden wakker maken bedoel ik ook politiehonden. Kunnen ze ruim van te voren al met hun lasergun klaar gaan staan.
Sommige automobilisten hebben er ook een handje van om de deur dicht te gooien, zodra ze een motor horen. En als ze je pas later horen hebben ze minder tijd om die deur dicht te gooien.

Wat ik nu ga zeggen zal me ook niet in dank afgenomen worden:
Als we lekker door blijven rijden met illegale pijpen, zal ook het maximale geluidsniveau voor legale dempers omlaag gaan. En dan zijn we uiteindelijk zelf dupe van ons gedrag.
 
Wat ik nu ga zeggen zal me ook niet in dank afgenomen worden:
Als we lekker door blijven rijden met illegale pijpen, zal ook het maximale geluidsniveau voor legale dempers omlaag gaan. En dan zijn we uiteindelijk zelf dupe van ons gedrag.
:} :}

Inderdaad!
Als het zo doorgaat zijn over een paar jaar de eisen zo opgeschroefd, dat je je motor helemaal niet meer hoort!
Heb je ook wel eens 500-1000 km. (reisje met aantal maats) achter een motor gereden met zo\'n blérpijp ??

En dan nog wat!!
Er is dus helemaal NIX mooiers dan te luisteren naar die geweldige rauwe INlaatbrul van een Kawa!

Groetjes :z
 
Ik hebbe een joos (open), enne top pijp. Krijg altijd positieve reacties over de pijp. Nieuw zijn ze erug prijzig. Geluid is goed doseerbaar. Mooi laag in de lage toeren, snerpend in het hoog. Tja, ieder zijn meug. Ik weet nog wel 2e hands (chrome) pijpie te koop voor je.
;)
 
Ik rijd met een Yosh (Carbon race slip-on geloof ik..) en het geluid is super, op een \'95 GSX-R750. Hij maakt echter wel voldoende lawaai dat ik \'m niet op de MFCD meeneem. \ '( Ik heb na een tijdje rijden altijd een beetje hoofdpijn. (Shoei helm)
[edit] Ohja, ik heb er NLG 250 voor betaald. (www.marktplaats.nl)
 
Laatst bewerkt:
Terug
Bovenaan Onderaan