Spotgoedkope Benelli Tornado Tre... Hoe zit dat?

Er6ik

MF veteraan
12 jun 2003
2.096
0
Breda
Hoi,

Ik zag op een duitse website een nieuwe Benelli Tornado Tre te koop staan voor 9999 euro. Hoe kan daar zo veel verschil in zitten? Oke, BPM komt er in Nederland bij, maar ik kan niet geloven dat er zoveel verschil in zit.

Zie ik iets over het hoofd?? (is 'ie bijvoorbeeld excl duitse btw?)

Link

Wat zou dat ongeveer kosten als 'ie geïmporteerd is?
(volgens deze site komt er in ieder geval zo'n 2800 euro BPM bij :( )

Ik ruik een adder onder het gras...
 
Laatst bewerkt:
Ik geloof die prijs wel hoor. Die motor is nooit een succes geworden en heeft de nodige technische problemen. In Nederland zijn de dealers ( voor zo ver ze er nog zijn) op de vingers van 1 hand te tellen, vermoed zelfs dat er ooit meer dealers waren dan kopers :X . Voor sommigen zal dit een uitgelezen kans zijn,voor de meesten een mislukt avontuur van Benelli

edit typo
 
Laatst bewerkt:
Maar een Suzuki GSX-R 1000 K4 kost daar nieuw ook maar 8900 euro... :?
 
In Duitsland zijn de motoren nu eenmaal beduidend goedkoper door allerlei redenen, de belangrijkste is het ontbreken van BPM.
Dus als je op de K4 ff € 2.500,-- BPM optelt zit je op € 11.400,-- Ik heb dit voorjaar ook een nieuwe K4 in Nederland aangeschaft (R.I.P. '( ) en die was niet zoveel duurder dan die 11,4 k die ik hier boven noem
 
"MwSt. ausweisbar"

Hmm, zal wel excl. Duitse Btw zijn (16% of zo??)
 
Bij nieuwe motoren mag je buiten de BPM ook nog 19% BTW betalen.
In Nederland kost de motor Netto ook maar 13761.-
Dus dan wordt het verschil al kleiner.
En ga maar eens met een nederlandse dealer praten over een evt. aanschaf, dan kan er hoogstwaarschijnlijk ook nog een hele hap af.
 
Ik vind het wel een erg groot verschil. Ook de MV Agusta's (2e hands dat wel) en de RSV Mille Factories zitten rond de 10.000 - 11.000 euri... Die zitten nieuw toch rond de 20...

Er is toch een regel dat je met 2e hands motoren geen BTW hoeft te betalen? Of is dat maar een broodje-aap verhaal?
 
DudeRuud heeft op 16-11-2002 hierover een uitgebreide post geplaatst. Kijk dus eerst ff daar (klikkerdeklik, linkje) eens. Zeker weten dat je er wijzer van wordt.

Suc6!
 
De tweede hands motormarkt ligt daar momenteel op zijn gat. Ik heb laatste er een BMW R1100S voor €4000,- gehaald. Ziet er goed uit en :] ook goed. Een vergelijkbare motor kost in Nederland (marktplaats.nl) rond de €7.000. Kortom ik sta niet te kijken van die prijzen
 
De tweede hands motormarkt ligt daar momenteel op zijn gat. Ik heb laatste er een BMW R1100S voor €4000,- gehaald. Ziet er goed uit en :] ook goed. Een vergelijkbare motor kost in Nederland (marktplaats.nl) rond de €7.000. Kortom ik sta niet te kijken van die prijzen

hier ook hoor, alleen weten ze dat op marktplaats nog niet.
kennelijk kunnen ze hier gewoon wachten en zakt de vraagprijs niet.
soms staat er een motor op marktplaats die honderden euro's lager geprijsd is en dan nog weken blijft staan.
kijk eens wat ze voor een oude suzuki gs vragen, tien jaar terug kocht je zo'n ding voor 500 gulden.
nu durven ze voor zo'n zelfde oud lor 900 euro te vragen.
ik kocht 5 jaar terug een guzzi 1000sp voor 3200 gulden, nu vragen ze hetzelfde in euro's.
de vragers maken de markt gek, even afwachten met kopen dus.
of in duitsland gaan shoppen.
 
Terug
Bovenaan Onderaan