spray tegen pekel

hunter87

MF'er
31 dec 2008
57
0
ik had gehoord dat er een spray is die je motor beschermd tegen pekel...
iemand ervaring?
welke merk is aan te raden?
 
ffkes zoeken met de zoekfunctie of google'n. Daar is verschrikkelijk veel info over te vinden. Bovendien, iedereen heeft zo zijn eigen methode om de motor te beschermen tegen de pekel.
 
Scott oiler heeft een gele spuitfles maar dan blijf je spuiten ik behandel mijn bike voor de winter met acf 50 dat blijft maanden zitten als je alleen afspoeld met water. Rij nu de 4e winter met mijn 1000rr en echt geen pekel schade. En dezelfde acf 50 mix ik bij mijn pro-oiler kettingsmeersysteem.
 
Blanke tectyl werkt erg goed maar is erg lastig weer te verwijderen. Dat interesseert mj persoonlijk niet want ik wil dat mijn motor niet rot, uiterlijk is ondergeschikt.

Ik gebruik ook zwarte tectyl, zinkspray, Hammerite etc.
 
FS365 (nadeel is dat je moet blijven spuiten omdat het oplost in water), S100 bike protector (mijn favoriet), zuurvrije spuitvaseline, ACF50....

WD40 helpt totaal niet. Prachtig spul voor allerlei zaken, maar niet hiervoor. Roomboter werkt een stuk beter.......
 
Wondermiddelen bestaan niet

Je kunt beter niet gaan rijden zolang er pekel op de weg ligt!

Zijn geen wondermiddelen. Ik gebruik al 7 jaar S100, pekelschade is er tot nu toe niet te zien op m'n fiets.

Tja, da's je eigen keus. Maar motiveer 'm niet op basis van eventuele pekelschade. Een motor is een gebruiksvoorwerp. Je kunt 'm dus ook prima in de winter gebruiken, mits je wat voorzorgen neemt.
In november, voor de eerste pekel op de weg komt, maak ik de fiets helemaal schoon en spuit 'm daarna van top tot teen in met S100. Dat laat ik de hele winter zitten. Ziet er niet uit, alle troep blijft er aan plakken. Na de winter weer ff goed schoonpoetsen en hij komt er blinkend onder vandaan.
 
Dat klopt vuil laten zitten is een goede bescherming !
Het is maar net wat je wilt.

Mwoh, ik wíl het niet, niemand wil toch op een smerige fiets rijden? Maar het alternatief is niet rijden......

Ik heb op een andere fiets ook eens geprobeerd om na elke pekelrit de boel met koud water af te spoelen. Tákkeklus, je komt steenkoud aan en dan moet je nog eens met ijskoud water in de weer. Je tuin wordt een ijspaleis als het vriest.
Hielp ook voor geen meter, je zag de roest er gewoon op vliegen.
 
Zelfde ervaring heb ik als je na een rit de fiets afspoelt. Roesten terwijl u wacht.
Een goeie vette laag met modderzooi is een betere bescherming.
@janb: heb je een radiateur, zoja... spuit je die ook nog ergens mee in om het aluminium te beschermen?
 
Laatst bewerkt:
Terug
Bovenaan Onderaan