Spreek je iemand aan?

barbara

Die hard MF'er
18 nov 2002
362
0
breda noord-brabant
Gisteren bij het tankstation een man op een choppertje (ja sorry, hij was echt niet groot). Spijkerbroek met motorjas, geen handschoenen etc. Moet je allemaal zelf weten.

Maar dan: kind achterop met stoffen zomerbroek, stoffen jas, fleece handschoenen :? en gympies. Ze had wel een helm op *D

Dat je zelf de keuze maakt geen volledig pak te dragen, ok. En dat je rustig rijdt geloof ik ook wel. Maar dat je dan je kind(dat niet kan inschatten wat de gevolgen zijn van een val) zo slecht gekleed meeneemt, terwijl je weet dat jij niet de schuldige hoeft te zijn.... |( |( Die moeder snap ik trouwens ook niet.

Nou maak ik me daar nogal kwaad om, vraag me altijd af wat mensen beweegt om deze keuze(geen kleding voor een superkwetsbaar kind dat nog een heel leven mee moet)te maken, en ik stond dus ook op het punt om de beste man aan te spreken(hoezo, moraalridderes? :P )

Doen jullie dat? Mensen aanspreken die in jouw ogen dom bezig zijn om te vragen waarom ze dat nou doen? Heb het niet gedaan omdat ik me dan wel erg 'jufferig' voelde...
 
Nope, net zoals ik iemand niet aanspreek op het feit dat zijn of haar koters los over de achterbank van een auto stuiteren. Live and let dielive ;)
 
nee,spreek er niet meer op aan,alleen vrienden en kennissen die ik erop betrap.
zometeen spreek je een vreemde erop aan,die er niet van gediend is,krijg je de discussie waar je je wel niet mee bemoeid,en voor je het weet heb je ruzie met een wildvreemde.
nee dank je wel,ze zoeken het zelf maar uit,als ze maar niet bij mij komen janken als het fout gaat
 
Ik zal misschien wel enkele zeer misprijzende blikken in hun richting werpen, maar aanspreken gaat me te ver. ;)
 
In het kader van de evolutie is het beter dat het kind tegelijk met moeder in puin wordt gereden.
Mensen met het IQ van een naaktslak moeten ook maar die fysieke vorm aannemen.
:P
 
Gisteren zelfde situatie tegen gekomen tegen 150 km/u op de autostrade |( Vind het verschrikkelijk maar ga de mensen er niet persoonlijk op aanspreken. Ze moeten het zelf maar weten. Bij mij mag er zelfs geen volwassene achterop als die niet ten minste een montorbroek, -jas, stevige schoenen en motorhandschoenen aan heeft.

Als even erg was het koppel jonge kereltjes die ik eventjes daarna bij een takstation (ook langs de autostrade zag wegrijden). Allebei gewoon spijkerbroekje, doordeweeks jasje, sportschoenen maar de heren stapten wel heel stoer op een 2004 R1 (waar ik enkele ogenblikken voordien uitgebreid op stond te kwijlen :+ ). Dat beide gastjes amper de volwassen leeftijd bereikt hadden en er bovendoen ook nog eens uiterst zuidelijk (waarschijnlijk van net onder de middellandse zee) uitzagen maakte de boel uiterst verdacht, maar goed daar gaat het topic niet over.
 
ja. ik spreek ze wel aan.
absoluut. ik zal ze niets verwijten, maar meer de vraag stellen of ze het niet eng vind dat ze haar kind zo achterop de motor meeneemt...... en uiteraard toch met argumenten komen en voorbeelden uit de praktijk.

sommige mensen ZIEN gewoon het gevaar niet. dat kan. en met mijn woorden kunnen ze dan zelf bepalen wat ze ermee gaan doen. maar ik hoop in ieder geval wel ogen te hebben geopend en zo niet, dan hebben ze een enorm bord voor de kop. B|
 
Vaak is het een kwestie van zoek het maar uit,helaas kunnen kinderen niet voor zichzelf spreken en doen wat hun ouders willen.
Juist om die reden zouden we de ouders moeten en kunnen aanspreken.
Dat volwassenen zich niet veilig aankleden moeten ze zelf weten,maar kinderen daarintegen zijn misschien nog wel kwetbaarder.

Mocht ik ooit zien dat iemand met kind op de motor zonder beschermende kleding onderuit gaat,kan die vent nog een klap op zijn kop krijgen ook,en zal ik hem laten kreperen.

Sorry voor deze laatste zin,maar ik heb zelf kinderen en moet er niet aan denken wat er kan gebeuren!!
 
Ik spreek iedereen aan, niet op wat hij/zij doet, maar gewoon uit interesse.
Bovendien ben ik best wel een handelaar, dus als ik een iemand met een kind achterop zie, zal ik direct vragen of ze nog kinder motorkleding waar ze uitgegroeid zijn over hebben. Mijn kinds kunnen straks wel een paar pakjes gebruiken O-)
 
Nope, meestal is dat het type dat het altijd beter weet. Je kan ook zo'n reactie verwachten van "ik val toch niet"..... Alsof je dat altijd zelf in de hand hebt..... |(
 
het boeit me echt niks als ze vallen. ik zou ze daarom dus niet aanspreken.
 
Ik denk dat ik het op z'n allervriendelijkst toch zou proberen...
wel moeilijk,..ga zelf vaak naar Bloemendaal,.. daar zie je ze vaak aan komen zetten in korte broek en shirtje,..zit ik ook m'n hoofd te schudden, maar ik moet eerlijk bekennen dat ik het vroeger ook wel eens heb gedaan,...puur niet nadenken, en geen dikke kleding op het strand willen meezeulen., dom he, je zal platgaan zeg...
 
mooie uitspraak van Loesje: als iedereen alleen aan zichzelf denkt, wordt er aan iedereen gedacht...

m.a.w. waar bemoeit een ieder zich mee, zijn toch andermans zaken??

zal zelf zeker niet al te vriendelijk reageren als een bemoeial mij aanspreekt op iets wat voor hem niet door de beugel kan...
 
Ik zou ze ook niet aanspreken. Of ze wel of geen beschermende kleding dragen vind ik eigen verantwoording.

Spreek jij scooterrijders aan als ze geen beschermde kleding dragen? Nee, waarschijnlijk niet en waarom niet? Omdat het scooterrijders zijn. Ze rijden net zo goed op een opgevoerde brommer op de weg en lopen evenveel kans om te vallen of bij een ongeluk betrokken te raken. Alleen omdat je dus op een motor rijdt wordt je verwacht beschermende kleding te dragen? Gaat mij te ver...
 
Nee, niet mijn probleem. Als ik iedereen moet gaan anspreken over z'n onverantwoordelijke gedrag in 't verkeer, dan kom ik nooit aan op de plaats van bestemming.
 
Spreek niemand aan.

Behalve als ik me onheus behendeld voel in het verkeer (lees: bijna-dood-ervaring vanwege blinde koekblikker) :P
 
Terug
Bovenaan Onderaan