Elke crosser kent het wel... (helaas).
Je komt op een springbult/tafel aangereden. Je springt en het voelt lekker...
todat je merkt dat de achterkant van de motor je zijdelings begint in te halen...
Op dat moment realiseer je je direct dat de landing als behalve prettig zal zijn....
Tenzij je hem kunt houden en je geen 'high sider' hoeft te maken...
Maar daar komt de vraag. Hoe controleer je de motor op zo'n moment?
Ik zelf wacht af (ik denk door ervaring) tot de landing en hoop maar op 'goed geluk' dat ik er niet af stuiter en zet me schrap... Gelukkig gaat dit 9 van de 10 keer ook goed (gelukkig).
Maar onlangs zag ik iemand die had dat zijn motor echt veeeel ste ver bij draaide. Ik zou al lang over de kop zijn gegaan maar hij hield hem recht. Nou ja, recht... Hij ging niet over de kop laten we het daar op houden... Zijn reactie was: Gas er op! en vol gas!
Hoe pakken jullie dit op?
Met crossen heb ik namelijk nog maar 1 echte obstakel. En dat is dat ik bang ben dat de motor scheef gaat in de lucht. Denk daarbij aan diepe sporen voor een springbult en beide wielen bevinden zich niet in hetzelfde spoor voor de sprong...
Resultaat is krampachtig rijden bij zo'n springbult. En dat hoort niet! Want daardoor crieeer je juist de situaties die je niet wilt...
Ik ben benieuwd naar jullie ervaringen
Je komt op een springbult/tafel aangereden. Je springt en het voelt lekker...
todat je merkt dat de achterkant van de motor je zijdelings begint in te halen...
Op dat moment realiseer je je direct dat de landing als behalve prettig zal zijn....
Tenzij je hem kunt houden en je geen 'high sider' hoeft te maken...
Maar daar komt de vraag. Hoe controleer je de motor op zo'n moment?
Ik zelf wacht af (ik denk door ervaring) tot de landing en hoop maar op 'goed geluk' dat ik er niet af stuiter en zet me schrap... Gelukkig gaat dit 9 van de 10 keer ook goed (gelukkig).
Maar onlangs zag ik iemand die had dat zijn motor echt veeeel ste ver bij draaide. Ik zou al lang over de kop zijn gegaan maar hij hield hem recht. Nou ja, recht... Hij ging niet over de kop laten we het daar op houden... Zijn reactie was: Gas er op! en vol gas!
Hoe pakken jullie dit op?
Met crossen heb ik namelijk nog maar 1 echte obstakel. En dat is dat ik bang ben dat de motor scheef gaat in de lucht. Denk daarbij aan diepe sporen voor een springbult en beide wielen bevinden zich niet in hetzelfde spoor voor de sprong...
Resultaat is krampachtig rijden bij zo'n springbult. En dat hoort niet! Want daardoor crieeer je juist de situaties die je niet wilt...
Ik ben benieuwd naar jullie ervaringen