Sprint Races circuit Zolder

Ja ik was ook kijken gisteren maar kon niet rijden vanwege mijn handbreuk.

Het weer was super en mooi om te kijken, helaas in de A groep is iemand gevallen in de bocht voor de finish zag er niet goed uit sterkte voor de rijder.

Wat ik ook altijd jammer vind dat mensen in training en quali 1,49 of 1,48 rijden en in de wedstrijd opeens 1,44 in de B groep ga dan lekker A rijden

En snoek ook proficiat met de eerste plaats in de 600 goed gereden, de laatste ronden had je het wat moeilijk tenminste zo zag het uit!!! Maar wel goed doorgezet

Tja 17 mei gaat me gips eraf en hoop 20 mei mee te kunnen doen met een dag vol zon zoals gisteren.
 
Ja ik was ook kijken gisteren maar kon niet rijden vanwege mijn handbreuk.

Het weer was super en mooi om te kijken, helaas in de A groep is iemand gevallen in de bocht voor de finish zag er niet goed uit sterkte voor de rijder.

Wat ik ook altijd jammer vind dat mensen in training en quali 1,49 of 1,48 rijden en in de wedstrijd opeens 1,44 in de B groep ga dan lekker A rijden

En snoek ook proficiat met de eerste plaats in de 600 goed gereden, de laatste ronden had je het wat moeilijk tenminste zo zag het uit!!! Maar wel goed doorgezet

Tja 17 mei gaat me gips eraf en hoop 20 mei mee te kunnen doen met een dag vol zon zoals gisteren.
3 dagen na t gips eraf al rijden? Je denkt dat de spieren hun sterkte nog hebben? :o
Succes iig! :)
 
3 dagen na t gips eraf al rijden? Je denkt dat de spieren hun sterkte nog hebben? :o
Succes iig! :)

Tja ik hoop van wel doe iedere dag oefeningen met me vingers voor de door bloeding te stimuleren voor de botten in de hand en hoop zo ook de spieren een beetje bij te houden.

Zeker moet ik kijken met de kracht is ook niet de bedoeling andere rijders daardoor in gevaar te brengen. O-)
 
Bedankt voor de felicitaties :)

Was voor mij weer de eerste keer sinds september op de motor en daarbij liet mijn conditie het een en ander te wensen over en ging ik fouten maken!

Beter uitrijden dan crashen dacht ik en kon zo de eerste plaats voor de 600 vasthouden.

In de 2de race wilde ik ook voor podium gaan, leek te lukken totdat hij in de laatste chicane 3 rondjes voor het einde begon te stotteren. Ik was bang dat ik zonder benzine kwam te staan en ben minder agressief gaan rijden om brandstof te besparen. Resultaat: 4de!

Vanaf de volgende race dus in de A groep!
 
Wat hangt serieus mijn klote uit, is als mensen in de kwalis lekker de gaskraan dicht draaien en dan tijdens de race een 1.43 of 1.44 rijden, in totaal rijden ze rond de 16 minuten, wat ze bij de 30ste plek zouden hebben geeindigt in de A groep, maar opteren voor in de B groep te rijden om een beker te mogen ontvangen, als het zo moet ben je behoorlijk triest volgens mij :Y

Ook er blijven een paar rijders te zijn vergeten dat het een amateuristiche competitie is en geen BK, ONK of IDM. Dit merk je niet alleen op de baan, maar ook naast de baan. Je ziet ze zijwaarts door de deuren lopen, zo raken ze binnen met hun DIKKE KOPPEN! :r

voor de rest een leuke dag gehad en weet welke verandering ik moet maken aan mijn motor voor de volgende race
 
Laatst bewerkt:
die vrouwelijke pilote heeft het ook zeer goed gedaan guls ayazlp of zo , ik denk dat van turkse afkomst is of zo , het is een nederlandse . was 6 de de 1 ste reeks in de b groep , en reed de 2 reeks een tijd van 1.46 .
proficiat een snelle dame . die vele mannen een stuk uit hun stuur heeft laten bijten , nog even en ze rijd tijden van 1.44 volgens mij in zolder .
dikke proficiat en go for it meid !!!!
 
had ze nou een andere motor dan ik had ik kunnen zeggen dat het verschil daar lag, maar aangezien op hetzelfde rijdt kan ik even niks bedenken...... alleen maar dat ze beter gereden hebt... petje af..... was ook geen lelijke :P
 
Ja bij mij is erook weer de kop er vanaf.

stond nog nat in de lak en de 1e race van het jaar weer plat B|
kwalificatie als 17e in de b groep en met de eerste race ging het als een diesel. Begon echt een inhaalrace maar kwam toen achterblijvers in de 7e ronde tegen.
Maarre blauwe vlag kennen ze niet op Zolder :X
wilden de achterblijvers eruit remmen maar misten finaal mijn rempunt voor de Jacky Ickx,
remmend de bocht in maar net toch wat te hard....
maar van de rest lekker weer en lekker Jupiler :+
Op naar 20 mei
 
Ja bij mij is erook weer de kop er vanaf.

stond nog nat in de lak en de 1e race van het jaar weer plat B|
kwalificatie als 17e in de b groep en met de eerste race ging het als een diesel. Begon echt een inhaalrace maar kwam toen achterblijvers in de 7e ronde tegen.
Maarre blauwe vlag kennen ze niet op Zolder :X
wilden de achterblijvers eruit remmen maar misten finaal mijn rempunt voor de Jacky Ickx,
remmend de bocht in maar net toch wat te hard....
maar van de rest lekker weer en lekker Jupiler :+
Op naar 20 mei

Jij stond naast me op de grid. Ik had de rood/wit/zwart cbr1000rr 2008.
Volgens mij was je een beetje in battle met een Ten kate replica, heb hem ingehaald de jacky X uit komende.
hopelijk viel alles goed mee en ben je klaar tegen 20/5...
ik moet dringend trainen en een paar aanpassingen maken voor dan!
 
ook voor mij de kop er af ,was effe wennen was mijn 1 sprintrace ooit(kom uit de M.E.T.)Mmaar ben er volgende race weer bij,best leuk
 
Tijden zijn voor iedereen persoonlijk! De sprint wedstrijden zijn er juist voor om op elk niveau te kunnen racen. Of dat nou op 2.00 of 1. zoveel is, het gaat er om dat je een leuke dag kan rijden;) (dat is mijn mening hoor)

Gr Bossie


:? :?
Apart, dat jij met zo'n mening dan toch meedoet. Ik denk (en velen met mij) dat jij ver weg moet blijven van die sprintwedstrijden. Dit initiatief van de motorsportschool is gekomen om circuitrijders ook iets van een competitie te geven.
Er zijn al genoeg kampioenschappen voor mensen die het motorracen serieuzer nemen. Jij bent een prof; een goed coureur die grote kans maakt het ONK SS te winnen dit jaar. Moet jij dan een amateur, die op een ronde wordt gezet, eraf rossen?!!
Voor ons is het een overwinning als we aan het einde van zo'n dag lekker moe zijn en ons materiaal weer heelhuids op de kar kunnen zetten!

Gozer, Jij hebt bij mij serieus afgedaan.
 
Jij stond naast me op de grid. Ik had de rood/wit/zwart cbr1000rr 2008.
Volgens mij was je een beetje in battle met een Ten kate replica, heb hem ingehaald de jacky X uit komende.
hopelijk viel alles goed mee en ben je klaar tegen 20/5...
ik moet dringend trainen en een paar aanpassingen maken voor dan!
Ja klopt man, was dat jouw vrouw die erbij was die zwanger was..
schade valt wel mee, mooie is er weer vanaf.. winterproject voor 2011.
ben wel blij dat mijn nieuwe Leo vince pijpen heel gebleven zijn na een paar krasjes naar
 
:? :?
Apart, dat jij met zo'n mening dan toch meedoet. Ik denk (en velen met mij) dat jij ver weg moet blijven van die sprintwedstrijden. Dit initiatief van de motorsportschool is gekomen om circuitrijders ook iets van een competitie te geven.
Er zijn al genoeg kampioenschappen voor mensen die het motorracen serieuzer nemen. Jij bent een prof; een goed coureur die grote kans maakt het ONK SS te winnen dit jaar. Moet jij dan een amateur, die op een ronde wordt gezet, eraf rossen?!!
Voor ons is het een overwinning als we aan het einde van zo'n dag lekker moe zijn en ons materiaal weer heelhuids op de kar kunnen zetten!

Gozer, Jij hebt bij mij serieus afgedaan.


:}

Ik denk dat jij zegt wat veel mensen denken :o
 
Ja klopt man, was dat jouw vrouw die erbij was die zwanger was..
schade valt wel mee, mooie is er weer vanaf.. winterproject voor 2011.
ben wel blij dat mijn nieuwe Leo vince pijpen heel gebleven zijn na een paar krasjes naar

Yep dat was mijn vrouw, moet bevallen net voor de sprint in Juli.
tenminste zijn je pijpen heel gebleven. Volgende maand weer?
 
Wat er gebeurde donderdag met Bos kan ik moelijk over oordelen want heb natuurlijk veel verhalen gehoord maar zelf niet gezien dus wil er niet over uitspreken.

Maar de MSSZ sprint wedstrijden zijn idd voor amateurs die een beetje dat competitie gevoel willen hebben en 9/10 mensen die hier rijden gaan naar huis met een voldaan gevoel na een prachtige race( 1ste of 54ste eindigen), en liefs zonder brokken.

De meeste rijden erg voorzichtig en zo zal het altijd zijn, want wij moeten de dag nadien werken en kunnen niet permiteren voor brokken. Voor de organisatie is het natuurlijk mooi als een nieuwe pilot die top tijden rijdt en in de ONK rijdt maar als dit zo is en moet ten kosten gaan van andere piloten dan hoeft het ook niet meer voor mij. Wij sukkelaars kunnen niet in de ONk, BK en andere competities rijden omdat wij gewoon weg niet goed genoeg voor zijn, dus laat ons lekker ons rondjes rijden van 1.45-2.00 zonder zorgen te moeten maken over iemand die gedreven wilt winnen, kosten wat het kosten mag.
Just my 2 cents
 
Laatst bewerkt:
Yep dat was mijn vrouw, moet bevallen net voor de sprint in Juli.
tenminste zijn je pijpen heel gebleven. Volgende maand weer?

gefeliciteerd man, die vanmij is ook zwanger en op 28 juni uitgerekend voor de 2e.
Maar die komt echt nie naar het circuit :o

spreek je de 20e
 
gefeliciteerd man, die vanmij is ook zwanger en op 28 juni uitgerekend voor de 2e.
Maar die komt echt nie naar het circuit :o

spreek je de 20e

Heey kerel meld me ook maar eens hier. Was leuke dag geweest jammer van de schade alleen, ga je nou nog naar Spa?

Het was idd vermeulen die we zagen had gelezen dat ie in belgie is voor n operatie en hij was ff op zolder komen kijken.

-Timo (je buur met de R6)
 
Wat er gebeurde donderdag met Bos kan ik moelijk over oordelen want heb natuurlijk veel verhalen gehoord maar zelf niet gezien dus wil er niet over uitspreken.

Maar de MSSZ sprint wedstrijden zijn idd voor amateurs die een beetje dat competitie gevoel willen hebben en 9/10 mensen die hier rijden gaan naar huis met een voldaan gevoel na een prachtige race( 1ste of 54ste eindigen), en liefs zonder brokken.

De meeste rijden erg voorzichtig en zo zal het altijd zijn, want wij moeten de dag nadien werken en kunnen niet permiteren voor brokken. Voor de organisatie is het natuurlijk mooi als een nieuwe pilot die top tijden rijdt en in de ONK rijdt maar als dit zo is en moet ten kosten gaan van andere piloten dan hoeft het ook niet meer voor mij. Wij sukkelaars kunnen niet in de ONk, BK en andere competities rijden omdat wij gewoon weg niet goed genoeg voor zijn, dus laat ons lekker ons rondjes rijden van 1.45-2.00 zonder zorgen te moeten maken over iemand die gedreven wilt winnen, kosten wat het kosten mag.
Just my 2 cents

Precies, kan er ook moeilijk over oordelen, ben het verder wel eens met wat je zegt.

Dat er zulk soort mannen meerijden is hardstikke mooi, maar het moet inderdaad niet ten koste gaan van de mensen waarvoor deze competitie bedoeld is.

Snap zelf ook niet zo goed waarom Kervin zoveel risico neemt bij voor hem 'een training'.
Voor hetzelfde geld was hij hierdoor gewond geraakt en had hij SPA niet kunnen rijden.
Rest mij dan om te denken dat het zwart voor zn ogen word als de lichten uitgaan. Incident gebeurde namenlijk vorig jaar ook al met Kervin in dezelfde bocht, alleen toen minder gevolgen voor die andere rijder (werd geraakt en belandde in de grindbak).

Vind overigens wel dat de organisatie ook wel wat kan doen om dit te voorkomen. B.v.
(eerder) blauwe vlag zwaaien voor achterblijvers.
 
Laatst bewerkt:
bsukkelaars kunnen niet in de ONk, BK en andere competities rijden omdat wij gewoon weg niet goed genoeg voor zijn, dus laat ons lekker ons rondjes rijden van 1.45-2.00 zonder zorgen te moeten maken over iemand die gedreven wilt winnen, kosten wat het kosten mag.
Just my 2 cents

dus ik mag niet meer meedoen van je :)

Ik heb een matige wedstrijd dag gehad.
1ste kwalificatie had ik veel grip problemen aan de achterkant. 2de kwalificatie ging het weer een beetje zoals het moest zijn.

1ste race, start was redelijk en kon goed mijn plekje vinden. Na een aantal inhaalacties zat ik achter een gele r6. Welke ik wilde gaan inhalen na de biachi bocht. Ik weet echter niet precies wat er gebeurde. Maar hij schakelde mis of hield iets ze gas in. Hierdoor moest ik aardig vertragen en van de lijn af. Echter lag daar nog een oud oliespoor waardoor het voorwiel begon te glijden! Hij kreeg wel zijn grip weer terug, en zo kon ik hem nog net van het gras afhouden. Was een hart in het keel momentje.
Ik zette de achtervolging weer in. Haalde weer 2 mensen in, die mij na een mislukte uitremactie weer inhaalde. En dat herhaalde zich nog een keer. De uitrem acties die mislukte waren een gevolg aan gebrek van concentratie/vermoeidheid/conditie.

2de race, Ik begon echt al heel vermoeid aan deze race. Start was wederom redelijk. Na de start de race op cruise stand uitgereden. Geen rare actie meer gehad of meegemaakt. Beetje in niemands land gereden.

Op naar de volgende keer. Hopelijk dan wat minder vermoeid.
 
Terug
Bovenaan Onderaan