Sprinten bikes vs cars

En bij mijn weten heeft het Midland circuit (veel) te weinig recht stuk voor sprintwedstrijden (waar het hier uiteindelijk om ging). Vergeet niet dat je ook nog behoorlijk wat uitrij ruimte nodig hebt aan het einde van de run. Volgens mij is Drachten zo ongeveer de enige plaats in NL waar legaal gesprint kan worden.

[me]Orpheus denkt dat je blij mag zijn dat zoiets een keer georganiseerd wordt en dat je dan vervolgens niet moet gaan zeuren over dat je ff naar Drachten moet.[/me]

Die motorrijders eerst allemaal een grote mond dat ze zoveel sneller zijn dan auto's en dan vervolgens allemaal afhaken omdat het te ver weg is. Stelletje helden. :+
 
En bij mijn weten heeft het Midland circuit (veel) te weinig recht stuk voor sprintwedstrijden (waar het hier uiteindelijk om ging). Vergeet niet dat je ook nog behoorlijk wat uitrij ruimte nodig hebt aan het einde van de run. Volgens mij is Drachten zo ongeveer de enige plaats in NL waar legaal gesprint kan worden.

[me]Orpheus denkt dat je blij mag zijn dat zoiets een keer georganiseerd wordt en dat je dan vervolgens niet moet gaan zeuren over dat je ff naar Drachten moet.[/me]

Die motorrijders eerst allemaal een grote mond dat ze zoveel sneller zijn dan auto's en dan vervolgens allemaal afhaken omdat het te ver weg is. Stelletje helden. :+

zolang het maar korte stukkies zijn he?

anders komen we allemaal in de auto. wel zo comfortabel :+

net ff het circuit bekeken. het is erg kort. ik denk niet dat het geschikt is. het is allemaal erg klein en de rechte stukken stellen al helemaal niets voor...
 
Laatst bewerkt:
ok hierbij democratisch besloten, Drachten it is! :+

[me]baka zegt dit niet uit eigenbelang O-)
[/me]


maarreh... ik zag ook een keer iets langskomen over een weg bij sixflags in Flevoland, of is dat legaal weer niet rond te krijgen?
 
Drachten. Six flags...

Lekker belangrijk, Nederland is een klein kikkerlandje. Boeit me weinig waar het gehouden wordt, als het maar goed georganiseerd is. :)

(stiekem schopje)
 
Ik vraag mij wel af, hoe kan t dat deze viper waar bijna niks aan gedaan is (zeggen ze) de motor zo makkelijk wegrijdt, terwijl er ergens hier in deze thread een film'pje' (van over de 100 MB ofzo) staat waarin 2 busa's een aantal keer tegen een viper racen, en die viper is kompleet opgefokt en die houdt ze niet bij...
 
Ik heb niet alles gelezen maar zo'n dagje airstrip lijkt me wel wat. legaal dragracen is niet verkeerd.

Grz
 
Voor legaal en goedkoop dragracen kun je ook in België in St. Truiden terecht. Voor de datums moet je maar op abc-tuning.be kijken. Het zijn wel voor merendeel auto's, maar er is ook een klasse voor motorfietsen. Veel van die autojongens daar denken nog steeds als ze een opgevoerde auto hebben, dat ze dan sneller zijn dan een motorfiets. :Z Vorig jaar stond ik naast zo'n kapitale Honda-auto met turbo en lachgas (NX-systeem). Lachgas was nog niet aangesloten om een of andere reden. Ik reed ook zonder lachgas op mijn Z1000A uit 1977 (wel 1400cc), omdat ze de uitloop hadden verkort tot 230 meter. :( Resultaat was dat ik 2 seconden eerder over de finish (kwart mijl) kwam dan die snelle Honda. Later sprak ik die jonge gast en hij was verbaast dat een motor zoveel sneller was dan zijn snelle Honda. Hij reed trouwens ook met zijn vriendin naast hem, wat ook niet bevordelijk is voor een snelle tijd. :X
 
EN?

TS heb je al gekeken wat de mogelijkheden zijn?

s4s

@Bullfrog

jij weet anders vast wel bij welke organisatie je moet zijn om een dagje drachten te organiseren?
 
Laatst bewerkt:
Om een dagje dragracen te organiseren op de vliegstrip in Drachten zal niet eenvoudig en zeker niet goedkoop zijn. De gemeente laat niet zomaar elke organisatie toe op de vliegstrip. Van de mannen van Explosion weet ik dat een dragrace veel organisatie vergt: vergunningen, personeel, calamiteitenplan, ziekenauto, brandweer, afzetting enz. Ik denk dat als jullie onderling willen racen het best via een bestaande organisatie kan, zoals Explosion of OSL racing. Op de dagen dat Explosion wedstrijden organiseert, en dat zijn maar 3 weekenden, kun je je bijvoorbeeld inschrijven voor de klasse Street Machines (auto's) of Streetbikes (motoren). Dat kost wel 145 euro excl. licentie voor het hele weekend per team (racer + 2 teamleden + 2 vrijkaartjes voor aanhang). Dat zal wel te duur zijn voor wat jullie willen, maar dan doe je meteen mee voor het kampioenschap. OSL racing is een stuk goedkoper. Je moet maar even op hun website kijken (oslracing.com).
 
En weer een bump van mijn kant. jaja.

Ik wil niet graag dat dit doorgaat of zo O-)

[me]Dash is nu reddeloos verloren. zelfs tegen blikkers. klote koppeling :N [/me]
 
Terug
Bovenaan Onderaan