Sprinten bikes vs cars

TS is een collega van mij en heb van de week gehoord dat hij er nog wel bezig mee is en/of er mee door wil gaan om de mogelijkheden van een evenement te bekijken. :}
 
ik ben er zeker nog mee bezig maar er zijn gewoon een aantal problemen
1 lelystad moet het uitlaat geluid niet boven de 102 decibel komen
2 drachten is bijna alleen maar beschikbaar buiten het street legal seizoen
3 en circuits willen niet graag motoren met auto's combineren

maar ik geef het niet op het zal me zeker lukken
 
ik ben er zeker nog mee bezig maar er zijn gewoon een aantal problemen
1 lelystad moet het uitlaat geluid niet boven de 102 decibel komen
2 drachten is bijna alleen maar beschikbaar buiten het street legal seizoen
3 en circuits willen niet graag motoren met auto's combineren

maar ik geef het niet op het zal me zeker lukken
Misschien is proberen bij de organisatie van kleine vliegvelden. Of zeg ik nou iets stoms. Altijd wel leuk als je zo'n landings baan ter beschikking krijgt voor een nacht oid ??? Of anders misschien ergens in belgie of duitseland dan wel vlak bij de grens natuurlijk. En dan een groot grasveld voor de tentjes + bbq en kampvuur }) wordt het misschien nog gezelli met al die koekblikkers :o
 
Laatst bewerkt:
Heb enkele gegevens van getunede koekblikken..
Geef toe : ze zijn best rap.... Voor een auto.. :+
Anyway : motoren blijven een edge hebben... Kosten om een auto even snel of sneller te maken dan een standaard motorfiets weegt niet op tegen wat een nieuwe motorfiets kost...
99% van de standaard "superauto's" trekken het niet tegen een motorfiets.. In de boxhten wordt het best pushen op de motor, omdat deze superauto's best hard de hoek omkunnen... (Subaru Impreza WRX is een mooi voorbeeld)


Een link : http://www.fast-autos.net/makes.html

Een voorbeeld : Gemballa-Porsche 911 GTR550
550pk/6800rpm ; ±750Nm/4300rpm ; 1560kg (leeg)
0-60mph : 3,8s (= 0-96km/u)
0-100mph : 8,8s (= 0-161km/u)
400M : 11,9s @ 121mph (= 194,7kph)
Topspeed : 201mph (= 323kph)
Deze porsche 400m sprint is ongeveer gelijk aan wat ze opgeven voor m'n (een standaard) ZXR750-H1(1989)...

Koenigsegg CC (2000)
655pk/6500rpm ; ±750Nm/5000rpm ; 1101kg (leeg)
0-60mph : 3,2s
0-100mph :7,1s
400M : 10,8 @ 130mph (= 209,2kph)
Topspeed : ±240mph (= 386kph)


Motorbikes : (link : http://www.hyp4r.com/hayabusa/performance.htm )

Een voorbeeld : Quarter Mile
--------------------------------------------
Suzuki GSX1300R 9.86 sec @ 145.80 mph [Performed by CycleWorld magazine rider]
Kawasaki ZX-12R 10.06 sec @ 142 mph [Performed by Ricky Gadson - Top Kawasaki Pro Drag racer]

Motoren zijn dan nog helemaal standaard... 8-) 8-) *D *D

Groetjes...
 
Ik heb een keer een Nederlander met een ZX12R met verlengde achtervork en airshifter, andere uitlaat 9,59 over de kwart mijl zien rijden. Met een gemodificeerde Hayabusa zit je ook zo op de 9,5. Ga je er nog meer pks instoppen dan kun je tijden van 9 rond halen op de kwart mijl. Om met een auto zo'n tijd te halen moet je wel heel erg veel investeren.
 
We weten dat motoren sneller zijn ik wil het nu alleen vast leggen op video, kan ik eindelijk die onzin discussies op het VW forum de nek omdraaien.
En ik moet de organistatie tussen het sleutelen door doen ik heb namelijk aan het begin van dit topic gezegd dat ik niet mee zou rijden maar ik vond dit niet kloppen dus ik ga als nog mijn auto preppen voor dit event.
 
Volgens mij zeggen de waarden genoeg hoor. :X

Voor veel stoere jongens in snelle auto's worden motoren ook als onmogelijk geacht, ook in de autokampioen geven ze dat gelijk toe als ze in een 1000NM sterke Mercedes of 600pk Ferrari rijden, motoren moet je laten gaan...... :z
 
voor mij zeggen de waarden ook genoeg maar het is toch leuk om te weten waar je toe in staat ben.

ps. je moet niet te veel van mijn auto verwachten van 0 naar 100 in 4,5 is denk ik het beste wat ik kan doen
 
Laatst bewerkt:
Terug
Bovenaan Onderaan