sproeier proper maken

llivocool

Die hard MF'er
2 dec 2002
681
0
Borgerhout
Hey,

Na wat zoeken ben ik toch maar begonnen met het cleanen van de carburators van de Thundercat.

Het probleem kwam aan het licht, namelijk het sproeiertje van het stationair toerental zat toe. Ik heb het al laten weken in benzine, en er met perslucht doorgeblazen, maar helaas, ik krijg het niet open. Iemand een idee? Een naald is te dik!
 
Ik heb het uiteindelijk proper gekregen met remmenreiniger... De carbs zijn terug gemonteerd. Ik moet nu nog de koelvloeistof er op doen en de benzinetank en luchtfilter terug monteren. Ben benieuwd!
 
Het zit niet mee, heb net de carbs dus helemaal gedemonteerd, proper gemaakt (2 'pilot jets' zaten verstropt) en terug in elkaar geknutseld.

Blijkt dat de 2de carb nu lekt aan de pakking van de vlotterkamer. Boutjes zaten vast genoeg, maar waarschijnlijk is de rubber gewoon aan vervanging toe?

Iemand een idee hoe ik dit kan oplossen? Ik bel iig morgen naar de dealer maar 9/10 moet hij dat weer bestellen en duurt het weer 3 weken....
 
in ieder geval vervangen , beter is direkt alle vier doen anders gaat er straks weer een lekken. Misschien noodoplossing vloeibare pakking (heel dun en zeker zorgen dat het niet de vlotterbak in kan anders zit de boel snel weer verstopt.


PS heb je de vlotterbak los gehad ? Misschien een haar of ander vuil tussen de pakking , je zou kunnen proberen deze weer los te nemen de pakking helemaal reinigen ook de groef waar de pakking in ligt goed reinigen en dan weer netjes in elkaar zetten en de schroefjes gelijk matig aan draaien, let op vast is vast.
 
Laatst bewerkt:
Terug
Bovenaan Onderaan