sproeier-ruimers en colortune?

Sjaap

MF veteraan
20 dec 2001
4.699
0
Groningen
Wie heeft er ervaring met sproeier ruimers?? (kleine veiltjes waarmee je je sproeiers een paar maatjes groter mee kan maken)

Zelfde vraag voor colortune? (doorkijk bougie waarmee je kunt aflezen hoe het benzine/lucht mengsel is)

Thnx!
 
Wie heeft er ervaring met sproeier ruimers?? (kleine veiltjes waarmee je je sproeiers een paar maatjes groter mee kan maken)

Zelfde vraag voor colortune? (doorkijk bougie waarmee je kunt aflezen hoe het benzine/lucht mengsel is)

Thnx!
Klinken allebei als af te raden Amázing Discoveries-achtige dingen:
'T is ongelóóflijk ik vijl m'n sproeier gewoon naar een of andere grotere maat. *D
 
Sproeiers zelf groter maken zou ik niet aan beginnen. Lijkt me onmogelijk om 4 sproeiers exact hetzelde bij te vijlen.

Colortune wel eens van gehoord, maar geen ervaring mee.

[amazing_mike-mode]
BEL NU!!! en je krijgt gratis een hulpstuk voor je accuboormachine om je cilinders op te boren PLUS alu-tape om je zuigers passend te maken!!!
[/amazing_mike-mode]
 
1. Grotere sproeiers kopen is makkelijker.. :)

2. Weet jij hoe een goed mengsel er uit ziet dan??? :P :P :P
Ja, het is geel en heeft een witte schuimkraag.
beerchug.gif
 
Ik rij momenteel rond met uitgeboorde sproeiers en het werkt best goed. Het boren heb ik laten doen bij een brommersleutelzaakje. Ze zijn idd niet allemaal even gelijk maar het is goed genoeg om te testen en te proberen welke maat je zoekt. Als je daarmee klaar bent kun je alsnog een kompleet setje kopen.

Colortune heb ik nog nooit van gehoord.
Bedenk wel dat de hoofdsproeier zorgt voor de mengverhouding van 3/4 tot volgas.

Wil je dus een goede hoofdsproeier kiezen op de kleur van de bougies zul je een tijdje op volgas met hoog toerental moeten rijden en abrubt de motor uitschakelen (dodemansknop o.i.d.). Om te voorkomen dat je bougies verkleuren door eventjes een ander mengsel te krijgen van afremmen op de motor of halfgas/stationair draaien (wanneer de bougies goed warm zijn kunnen een paar seconden genoeg zijn om te veranderen van wit naar zwart).
 
Terug
Bovenaan Onderaan