Sproeier

Bjorn30

MF'er
1 feb 2015
69
0
Hamme
Hallo,

Wil graag mijn hoofdsproeier de voorste 88 en de achterste 90 vervangen.
wil die stapwijs verhogen ,omdat ik een openuitlaat en k&n heb.

Hoe kan ik het best doen?

125gv hysoung .

Mvg
 
Aangezien je zelf al met sproeiermaten komt..... Gewoon vervangen :P

Maar misschien dat je beter even tijdens een "Dyno Run" kunt laten bepalen welke sproeiers er voor kunnen zorgen dat je 125CC Hyosung blokje optimaal gaat lopen met dat K&N open-air filter?
 
Laatst bewerkt:
Hey

Is 2uur rijden :-p
Heb nu 102 achter en 100vooraan.
De gasnaald standaard stand.
Fijnregeling + - 2,15 uitgedraaid .

Vanaf 9000 t/m begint hem te stotteren?

wat had je gedacht, hij verzuipt nu in de benzine.
en wat zijn "voorste" en achterste" sproeier ?
waarom wou je trowens grotere sproeiers ?
 
Laatst bewerkt:
Doe eens een plaatje van "voorste"en "achterste"?
Ik kan me niet voorstellen dat je een stationarsproeier van 80 hebt. Een hoofdsproeier van 100 vind ik ook al ruim.
Reageert hij nog wel op je stationair luchtschroef?
 
Ik zou beginnen met 92 voor en 94 achter dan. Wat je er nu in hebt zitten is sowieso veeeel te groot. Tenzij je afstel apparatuur hebt is afstellen iets wat je voornamelijk op gevoel en ervaring doet. Een "meetpunt" wat je kunt gebruiken: maak je bougie schoon(of een nieuwe bougie), ga een stukje rijden en kijk naar je bougiekleur. Is ie aan de witte/grijze kant grotere sproeiers, aan de donkere/vette/zwarte kant kleinere sproeiers erin. Koffie met melk bruin is het mooist. Let er wel op dat dit maar een indicatie is, voor een goede afstelling moet je echt naar een dyno met meetapparatuur.
Wat voor uitlaat heb je erop? Misschien kun je op internet vinden wat mensen voor sproeiers erin hebben met deze setup. Dan heb je in ieder geval een beginpunt.

@ janbros:
Hyosung blok is een olie/luchtgekoelde V-twin, omdat de achterste cilinder deels achter de voorste cilinder zit, krijgt die minder rijwindkoeling en wordt dus heter. Om dat de compenseren heeft de achterste cilinder een grotere sproeier.
 
Doe eens een plaatje van "voorste"en "achterste"?
Ik kan me niet voorstellen dat je een stationarsproeier van 80 hebt. Een hoofdsproeier van 100 vind ik ook al ruim.
Reageert hij nog wel op je stationair luchtschroef?
Probeer hier foto's te plaatsen maat zijn te groot.
Aan de stationair sproeier niet aan geweest.
Als ik met de 2 luchtschroeven verdraai reageerde hij 200t/m niks meer.

Is idd v twim.
Ik ga vrijdag eens proberen .
 
Ah, 125cc V twin, die zag ik niet aankomen.
Als je de inlaat en de uitlaat veranderd is stationair lucht het eerste dat je probeert. Als de stationairsproeier te klein is zal je met de schroeven in het normale bereik geen effect bereiken. En dit is het eerste derde van je gasbereik. Daarna de naaldhoogte, daarna pas je hoofdsproeier.
 
Meer eten wilt zeggen sneller dan ?

hoezo meer eten ? als tuning zo simpel was, zou ik voor een 10000 en achter een 10002 steken :Y maar zo werkt het dus niet.
als je meer melk bij dezelfde hoeveelheid patatten doet, krijg je dan betere puree ? neen, teveel melk maakt van je je puree pap en dus slechter.
meer eten = meer lucht waar je dan de juiste benzineverhouding bij moet mengen. heb je verder niks aan de motor verandert krijgt hij niet meer lucht en heb je nu dus gewoon je benzine/lucht-verhouding serieus omzeep geholpen.
 
Laatst bewerkt:
Heb de sproeiers vervangen nu.
97,5 achter voor 95 .
Moet zeggen dat hij al beter rijd .
De naald op hoogste ga hem morgen iets naar
Onder zetten en zien wat het verschil zegt.

Maar die stationeer sproeier staat daar ook een
Maat op?
Die luchtschroeven hoe regel ik die af ?

Mvg
 
neen,
maar ik denk dat je heel wat wijzer wordt als je terug naar origineel werkt. of ten minste met een wphb

luchtschroef?
of mengselschroef
nou die schroef je gewoon open of dicht. exacte afstelling staat in het wphb.
luchtsproeier zijn soms wisselbaar en soms niet.

alle carbs werken met hetzelfde principe alleen de ene is wat ingewikelder (meerdere carbs) als de andere
 
CV_Cutaway.jpg


CV%20carb%20sectioned.jpg


calchart.gif
 
Laatst bewerkt door een moderator:
Terug
Bovenaan Onderaan