Sproeier

Breeze

Rookie
26 mei 2004
6
0
Goirle
Hoi allen,

Onlangs heb ik een kawa KDX 250 uit '91 gekocht om weer een begin te maken met de hobby die 22 jaar geleden gestopt is (oude liefde roest niet)
Echter na een paar uurtjes rijden liep hij vast. Nu heb ik er vorige week een KX 250 cross cilinder op laten zetten. Als ik nu in zijn 4 of 5 het gas constant houdt geeft de motor een tikkend geluid in de cilinder.
Kan dit komen doordat er een 165 sproeier in zit? Ik heb namelijk gelezen dar er een 170 in zou moeten.

Graag hoor ik jullie reactie's

Bijlage: Breeze.jpg

94659

Ik vind het een heeeeeeeeel mooi ding voor zo'n oud beestje uit 91.
groetjes kay

Heeft ook nog geen 10.000 km op de teller staan (als die klopt?).

Is van een marinier geweest die veel weg was.

aan je sproeier zalt alleszins nie liggen, da tikkend geluid
mis bij het demoneteren en het monteren van de nieuwe cilinder, kleppen wat verkkerd gesteld?
timing en speling (0.05-0.08 ??) checken
maar dan zou het zich niet enkel in 4de of 5de mogene voodoen,
miss iets met vitessebak? tandwielen? heb je wel genoeg olie?
of wie weet zijnt gewoon vibraties? je weet nooit, een of ander onderdeel dat los zit :?

greetz

tik: zuigerveren te ruim of lager aan gort. Die sproeier, je kan niet zeggen dit "hoort" er in.. maar als jij een crosmotor cylinder heb gestoken zonder je sproeiers te wisselen kan ik wel raden wat er aan de hand is...

als het klinkt alsof er wat knikkers in het blok meedraaien is hij aan het pingelen, te hoge compressie en/of benzine met een te laag octaan gehalte

is de slag van beide cilinders wel gelijk, of heb je niet een te dunne koppakking gebruikt(of voetpakking natuurlijk)

Sproeier is wel aangepast nadat de Kx cilinder er op is gegaan.
Eerst zat er een 150 in!

Hoe weet je dat je slechte benzine hebt ? oftewel wat is zeker goede benzine.

Is de nieuwe benzine van Shell ( v- power) geschikte peut ?

Terug
Bovenaan Onderaan