sproeiernaalden carburateur probleem

Marcelter

MF'er
21 nov 2019
38
12
goedenavond mensen,
ik zal het even uitleggen.. ik heb een duc monster van 2001. toen ik hem kocht liep hij prima maar afgelopen winter starte hij extreem slecht, ook met zachte dagen bijna niet aan te krijgen. naar de garage gegaan, die heeft geen idee wat gedaan maar starten deed hij weer, ik naar huis rijden en het viel mij op dat hij onrustig reed en niet lekker optrok. maar het was 3 graden dus ik gaf de kou de schuld. na 2 maanden niet gereden te hebben wilde ik gaan rijden, starten prima maar.. nog steeds dat ontzettend onrustig lopen op constante snelheid.. ook bij opschakelen moet je heel veel gas geven anders stort hij compleet in. garage gebeld en die heeft geen idee en aangezien mijn geldbuidel niet erg ruim is wil ik het zelf oplossen, ik heb de membranen van de gasschuif vervangen die waren vol gaatjes, maar nog steeds beroerd rijden.. dus nu gaan de carburateurs totaal open! ik vind dat de sproeiernaalden er beroerd uitzien, de garage vind van niet maar die geloof ik niet meer.. kunnen jullie deze knutselsmurf wat op weg helpen om mijn duc weer lekker te laten rijden? sorry voor dit enorme verhaal maar beter wat duidelijkheid toch?
oja.. die sproeiernaalden, hoe ruim moeten die in de sproeier vallen? oja.. de bougies zijn pikzwart en nat.
 

Bijlagen

  • 20220517_193636.jpg
    20220517_193636.jpg
    55,2 KB · Weergaven: 100
  • 20220517_193612.jpg
    20220517_193612.jpg
    59,5 KB · Weergaven: 95
Deze gasnaalden zien er beroerd uit, vervangen zou ik zeggen.
Kijk ook of je sproeierbuis (waar je gasnaald inzakt) nog netjes rond is.
Verder staan deze op de hoogste stand gezet en verklaart mogelijk waarom je geen soepel oppakken van de motor hebt, verzuipt ie.
Kijk in de vraagbaak welke stand je naalden moeten staan..
 
Als ik die naalden toch moet vervangen vervang is die sproeierbuis ook wel meteen.. nieuw op nieuw lijkt mij wel het beste toch?
is er ergens af te lezen welke naalden ik moet hebben? als ik bij bv nr1 motor kijk heb je zoooooveel smaken..
 
Als ik die naalden toch moet vervangen vervang is die sproeierbuis ook wel meteen.. nieuw op nieuw lijkt mij wel het beste toch?
is er ergens af te lezen welke naalden ik moet hebben? als ik bij bv nr1 motor kijk heb je zoooooveel smaken..
Gasnaald nr staat op je gasnaald, onder dat fiber ringetje, 50 oid..🤔🧐
 
Ik heb toevallig gister met iemand "dezelfde" situatie zitten bekijken. Ietsje andere monster, de 900 versie. Maar wel dezelfde carburateur. Mikuni BDST38. Revisiekitje gezocht en kwam op deze:


Niet goedkoop, want er zijn dus 2 van deze setjes nodig. Dus we gaan ook de carburateurs eerst maar eens openmaken om te kijken welke onderdeeltjes er nou echt vervangen moeten worden. Ze zijn bij dezelfde winkel ook allemaal los te koop :t

Bij een andere winkel vonden we nog een ander kitje:


Stuk goedkoper, maar ook veel minder uitgebreid....

En in beide kitjes zitten (zo te zien) nog steeds geen gasnaalden en buizen:/ Als je met je nagel wel een soort van ruwheid voelt op die naalden is dat niet de bedoeling, die dingen zijn normaal heel mooi glad. Dat doet mij vermoeden dat je gasbuizen ook wel wat slijtage hebben. Dus inderdaad dat ook eens goed bekijken, alles goed poetsen, vervangen wat nodig lijkt en hobbelen maar weer.

Nouja, in ieder geval succes met opknappen van je carburateurs:t Wij gaan hetzelfde proces tegemoet.

Later,

Loek
 
Ik heb toevallig gister met iemand "dezelfde" situatie zitten bekijken. Ietsje andere monster, de 900 versie. Maar wel dezelfde carburateur. Mikuni BDST38. Revisiekitje gezocht en kwam op deze:


Niet goedkoop, want er zijn dus 2 van deze setjes nodig. Dus we gaan ook de carburateurs eerst maar eens openmaken om te kijken welke onderdeeltjes er nou echt vervangen moeten worden. Ze zijn bij dezelfde winkel ook allemaal los te koop :t

Bij een andere winkel vonden we nog een ander kitje:


Stuk goedkoper, maar ook veel minder uitgebreid....

En in beide kitjes zitten (zo te zien) nog steeds geen gasnaalden en buizen:/ Als je met je nagel wel een soort van ruwheid voelt op die naalden is dat niet de bedoeling, die dingen zijn normaal heel mooi glad. Dat doet mij vermoeden dat je gasbuizen ook wel wat slijtage hebben. Dus inderdaad dat ook eens goed bekijken, alles goed poetsen, vervangen wat nodig lijkt en hobbelen maar weer.

Nouja, in ieder geval succes met opknappen van je carburateurs:t Wij gaan hetzelfde proces tegemoet.

Later,

Loek
Spul is gewoon bij Ducati te koop,zie mijn link.
 
Weet ik, heb je ook helemaal gelijk in, maar Japanse carburateur onderdeeltjes kopen via een italiaans dealer netwerk klinkt voor mij in ieder geval als een onlogische stap. Kan me haast niet voorstellen dat het daar eenvoudiger of goedkoper van gaat worden....

_O- in de tekst van FrankMXparts staat zelfs dat deze onderdeeltjes bij ducati meer dan het dubbele kosten. Geen idee of het klopt, maar wel heel grappig dat ze het in de tekst zetten.
 
Weet ik, heb je ook helemaal gelijk in, maar Japanse carburateur onderdeeltjes kopen via een italiaans dealer netwerk klinkt voor mij in ieder geval als een onlogische stap. Kan me haast niet voorstellen dat het daar eenvoudiger of goedkoper van gaat worden....

_O- in de tekst van FrankMXparts staat zelfs dat deze onderdeeltjes bij ducati meer dan het dubbele kosten. Geen idee of het klopt, maar wel heel grappig dat ze het in de tekst zetten.
Heb al gekeken prijzen vallen reuze mee,iedergeval zijn de naalden en buizen daar wel te koop en kosten niet de hoofdprijs.
 
Ik heb toevallig gister met iemand "dezelfde" situatie zitten bekijken. Ietsje andere monster, de 900 versie. Maar wel dezelfde carburateur. Mikuni BDST38. Revisiekitje gezocht en kwam op deze:


Niet goedkoop, want er zijn dus 2 van deze setjes nodig. Dus we gaan ook de carburateurs eerst maar eens openmaken om te kijken welke onderdeeltjes er nou echt vervangen moeten worden. Ze zijn bij dezelfde winkel ook allemaal los te koop :t

Bij een andere winkel vonden we nog een ander kitje:


Stuk goedkoper, maar ook veel minder uitgebreid....

En in beide kitjes zitten (zo te zien) nog steeds geen gasnaalden en buizen:/ Als je met je nagel wel een soort van ruwheid voelt op die naalden is dat niet de bedoeling, die dingen zijn normaal heel mooi glad. Dat doet mij vermoeden dat je gasbuizen ook wel wat slijtage hebben. Dus inderdaad dat ook eens goed bekijken, alles goed poetsen, vervangen wat nodig lijkt en hobbelen maar weer.

Nouja, in ieder geval succes met opknappen van je carburateurs:t Wij gaan hetzelfde proces tegemoet.

Later,

Loek
"mooi" dat jullie aan hetzelfde probleem werken 😊 kunnen we elkaar een beetje helpen hier en daar misschien. ik ga alles eerst vreselijk schoonmaken en andere naalden en buisjes monteren.
 
Overigens zou ik zo,n niet origineel revisiesetje nooit monteren,hooguit als er niks anders te koop is,kwaliteit is vaak matig
en maten komen ook soms niet overeen met het origineel,gevolg kan zijn een lekkende carburateur of slecht lopende motor,
daaruit volgt vaak een zoektocht omdat men denkt dat het niet aan de nieuwe spullen kan liggen en blijven de problemen bestaan.
 
"mooi" dat jullie aan hetzelfde probleem werken 😊 kunnen we elkaar een beetje helpen hier en daar misschien. ik ga alles eerst vreselijk schoonmaken en andere naalden en buisjes monteren.
Dat is ons plan ook, niks ultrasoon, gewoon alles helemaal uit elkaar en schrobben maar. Beter gaat het niet worden. Dan in elkaar met nieuwe buizen en naalden en wat nog meer nodig is. Dat moet de prul weer lopen als een nieuwe ;)
 
Alle onderdelen die ik nodig denk te hebben staan in bestelling, kwam tijdens demontage toch wel verdrietige dingen tegen.. maar gaat vast goedkomen 💪
 

Bijlagen

  • 20220521_194003.jpg
    20220521_194003.jpg
    125,8 KB · Weergaven: 68
Terug
Bovenaan Onderaan