sproeiernaalden carburateur probleem

Marcelter

MF'er
21 nov 2019
38
12
goedenavond mensen,
ik zal het even uitleggen.. ik heb een duc monster van 2001. toen ik hem kocht liep hij prima maar afgelopen winter starte hij extreem slecht, ook met zachte dagen bijna niet aan te krijgen. naar de garage gegaan, die heeft geen idee wat gedaan maar starten deed hij weer, ik naar huis rijden en het viel mij op dat hij onrustig reed en niet lekker optrok. maar het was 3 graden dus ik gaf de kou de schuld. na 2 maanden niet gereden te hebben wilde ik gaan rijden, starten prima maar.. nog steeds dat ontzettend onrustig lopen op constante snelheid.. ook bij opschakelen moet je heel veel gas geven anders stort hij compleet in. garage gebeld en die heeft geen idee en aangezien mijn geldbuidel niet erg ruim is wil ik het zelf oplossen, ik heb de membranen van de gasschuif vervangen die waren vol gaatjes, maar nog steeds beroerd rijden.. dus nu gaan de carburateurs totaal open! ik vind dat de sproeiernaalden er beroerd uitzien, de garage vind van niet maar die geloof ik niet meer.. kunnen jullie deze knutselsmurf wat op weg helpen om mijn duc weer lekker te laten rijden? sorry voor dit enorme verhaal maar beter wat duidelijkheid toch?
oja.. die sproeiernaalden, hoe ruim moeten die in de sproeier vallen? oja.. de bougies zijn pikzwart en nat.
 

Bijlagen

  • 20220517_193636.jpg
    20220517_193636.jpg
    55,2 KB · Weergaven: 100
  • 20220517_193612.jpg
    20220517_193612.jpg
    59,5 KB · Weergaven: 95
Ultrasoon is zeker wel beter dan schrobben. Als je die kans hebt terwijl je op de revisieset wacht zou ik alle niet rubbere onderdelen welke je opnieuw in gaat zetten zeker (laten) behandelen.

Dan ben je in 1x klaar en weet je zeker dat het goed is.
Dus eerst schrobben (met beleid) en dan in de ultrasoon.

Los van de pakking vlakken is de foto van een te lage resolutie om goed te zien welke treurigheid je bedoeld idd.
 
Ik heb afgelopen weekend ook eens de bende open gemaakt, beetje geschrobt en weer dichtgemaakt, zag er nog heel erg goed uit, niks kapot, geen ovale buizen, helemaal prima. Grote boosdoener was het brandstoffiltertje bij de aansluiting van de slang. Die zat voor 90% dicht. En er lagen wat korreltjes vergomde benzine (neem ik aan) in de vlotterbakjes. Dus het lijkt dat we er goed mee weg komen :) We gaan het in ieder geval zo gewoon eens proberen voordat we onderdelen gaan vervangen.



 
misschien een ontzettend domme vraag..

maar als ik binnenkort heel de bende weer in elkaar ga zetten is het dan nodig om aan die paar kleine nozzle's die er in zitten iets loctite te smeren...?
in mijn werk moet alles idioot vast zitten mbt trillingen dus vandaar mijn gedachte.
 
misschien een ontzettend domme vraag..

maar als ik binnenkort heel de bende weer in elkaar ga zetten is het dan nodig om aan die paar kleine nozzle's die er in zitten iets loctite te smeren...?
in mijn werk moet alles idioot vast zitten mbt trillingen dus vandaar mijn gedachte.
Nee,gewoon normaal vastzetten en niet overdreven.
 
ik had het bij andere bedrijven ook aangevraagd, die zeiden dat de levertijd 9 tot 12 werkdagen zou zijn, de dealer zei dat het 2 dagen zou zijn vandaar mijn dealerkeus 😔
 
Zo... na lang wachten net alles weer in elkaar kunnen bouwen! bijna meteen starten en reageert lekker direct op het gas. zeer binnenkort lekker warm rijden en de lucht/mengsel verhouding afstellen, en bidden dat het nu opgelost is!!
 
Volgende keer toch maar direct bij Topham bestellen. Is de europese importeur van Mikuni. Hebben alles prima voor elkaar ( duitse Grundlichkeit).
Ze hebben alleen geen Webshop. Dus of bellen of e-mail sturen in het duits of engels. Leveren ook elk los onderdeeltje voor OEM carburateurs (deze staan echter niet op de site vermeld)

grtz,

Cees
 
Terug
Bovenaan Onderaan