sproeiers XJ600 na ombouw

Roccade

MF'er
18 nov 2015
233
8
Harderwijk
Heb XJ600 1994 omgebouwd naar scrambler en voorzien van openluchtfilters.
Nu wil ik de hoofdsproeiers vervangen door grotere maar weet niet zo goed welke stap ik moet maken, iemand suggesties?
Of weet iemand hoe ik dit kan berekenen?

Er zitten nu sproeiers 102,5 én 105 in, de volgende maten zijn beschikbaar;
- 105
- 107,5
- 110
- 112,5
- 115
- 120
en nog groter...
 
Laatst bewerkt:
Als je de maten experimenteel gaat bepalen begin je rijk, kost je een paar sproeiers, ga je kleiner en kleiner tot je vind dat-ie loopt als een kogel, je rijdt er mee of-tie gestolen is en na 20 km sta je met gaten in de zuigers...
Te arm loopt namelijk het mooist... effe
 
Bij een 4 cilinder heeft het dan met heter dus armer mengsel te maken? Bij een in vtwin omdat het losse cilinder is dan voor meer koeling?
Dat zou je denken, meestal is de carb voor de achterste ook heel anders, de uitlaat korter...

Wij hebben één 4cilinder, jij twee ééncilinders...
 
ik wil nu dus grotere sproeiers monteren en dan naar de rollenbank.
Zal ik dan maar 5 maten groter beginnen en resultaat laten meten?
Als je hem laat rollen hoef je er geen arbeid in te steken, alles dat je doet halen ze er uit en waarschijnlijk kom je terug met een dynokit er in...
In Goes hebben ze mijn FZR1000 gekieteld, die loopt nog steeds als een naaimaxine, verliest geen PK's en is tot ongelofelijke prestaties in staat.
Misschien looptie wel helemaal niet met 5 maten groter

Weet je nog:

Er is geen tabel voor "als je dit en dat doet moeten exact die en die sproeiers erin", en zoals boven: het weer heeft al effect op de performance. Daarom zou de duurste oplossing de beste zijn: Rollen

Volgende keer staat het er weer bij ;)
 
Maar: Er is, als je er een beetje feeling voor hebt, niks mis met experimenteren.
Leidraad is:Als je denkt dat-ie mooi loopt ga je één maat groter zitten
 
Als je hem laat rollen hoef je er geen arbeid in te steken, alles dat je doet halen ze er uit en waarschijnlijk kom je terug met een dynokit er in...
In Goes hebben ze mijn FZR1000 gekieteld, die loopt nog steeds als een naaimaxine, verliest geen PK's en is tot ongelofelijke prestaties in staat.
Misschien looptie wel helemaal niet met 5 maten groter

Weet je nog:



Volgende keer staat het er weer bij ;)
dus gewoon nu naar de rollenbank?
 
dus gewoon nu naar de rollenbank?
Mijn motor zou ik laten rollen, ja.

Je hebt er nu 4 pods op toch? Waanzinnig mooi voor het geluid. Wat ik heel veel heb meegemaakt is dat dubbele filters veel beter werken dan losse, het effect en het geluid blijven. Dit is ook wat je bij stage3 krijgt. Denk ook dat je daarmee thuiskomt.

1590411990422.png
 
Mijn motor zou ik laten rollen, ja.

Je hebt er nu 4 pods op toch? Waanzinnig mooi voor het geluid. Wat ik heel veel heb meegemaakt is dat dubbele filters veel beter werken dan losse, het effect en het geluid bliven. Dit is ook wat je bij stage3 krijgt. Denk ook dat je daarmee thuiskomt.

Bekijk bijlage 1504507
heb nu 4 pots erop idd, geluid is heel gaaf!
maar motor is nog lang niet af, maar wil hem nu eerst motorisch op orde krijgen
 
Neem contact op met Freriks, ik weet niet waar je woont, oh, harderwijk, zoek er anders een in de buurt die goed bekend staat.

Stiekem, omdat je het niet vraagt, als ik dan toch alle 4 de carbs afzonderlijk zou laten ademen komen er kelken op, die compenseren het gemis aan een airbox enorm
 
Neem contact op met Freriks, ik weet niet waar je woont, oh, harderwijk, zoek er anders een in de buurt die goed bekend staat.

Stiekem, omdat je het niet vraagt, als ik dan toch alle 4 de carbs afzonderlijk zou laten ademen komen er kelken op, die compenseren het gemis aan een airbox enorm
heb nietzoveel ruimte voor kelken :(
heb nu vier kleine pods
 
Terug
Bovenaan Onderaan