Spuiten benzinetank

Erick

MF'er
28 okt 2005
172
0
Lichtenvoorde
hehe eerste post :9

een vraagje heren.

Heeft er iemand ervaring met het spuiten van z'n plastic benzinetank van z'n fiets? Is dit aan te raden :Y ? Of is het een no-no :N ?

Zo ja, wat voor type verf zou ik moeten gebruiken? Ik ben namelijk geen schilder dusja :?

Ik heb namelijk op mijn crosser (Honda cr250 1990 :] ) een rode benzinetank en ik wil deze wit of zwart hebben. Zoektochten naar een tweede-hands benzinetank hebben tot nu toe nog tot niets geleidt. ;(
 
Laatst bewerkt:
Word nooooooooooooooooooooooooooooooooit mooi!

Zet er een nieuwere tank op, b.v. van een 1992, of een kleinere van een 125 uit 1992 ( ook wit), maar spuiten is echt geen succes...
 
hehe eerste post :9

een vraagje heren.

Heeft er iemand ervaring met het spuiten van z'n plastic benzinetank van z'n fiets? Is dit aan te raden :Y ? Of is het een no-no :N ?

Zo ja, wat voor type verf zou ik moeten gebruiken? Ik ben namelijk geen schilder dusja :?

Ik heb namelijk op mijn crosser (Honda cr250 1990 :] ) een rode benzinetank en ik wil deze wit of zwart hebben. Zoektochten naar een tweede-hands benzinetank hebben tot nu toe nog tot niets geleidt. ;(

Het is niet aan te raden een plastic tank ademt waar door de lak zak gaan blazen, ik weet ook niet of er een speciale primer is die dit tegen gaat zou je eens moeten informeren bij een handel in autolakken die kunnen je daar alles over vertellen.

Gr,

Maurice
 
Zal ook erg lang mooi blijven...

Plastic en spuiten is toch al kl*te, maar bij een crosser geef ik die verf ongeveer een half uur.
 
Als ik me niet vergis is er een 2-componenten-epoxylak op de markt.

En als ik me nogmaals niet vergis moet je de tank eerst "luchtdicht" maken.

Martijntje wist hier meer van als ik me niet vergis.
 
Dit zal misschien kunnen werken bij een viertakt maar met een tank waar al veel mengsmering in heeft gezeten gaat het waarschijnlijk niet.(olie is in het plastic gezweet)
 
KUNSTSTOF VERVEN
Niet alle kunststoffen zijn te verven.
Flexibele/zachte kunststof onderdelen kunnen geen verflaag vasthouden.
Slechts thermoharders – (die bij verwarming niet zacht worden),kunnen geverfd worden.
Ook kunststof moet je eerst ontvetten, dan schuren en weer ontvetten.
Breng hierna de kunststofprimer aan, waarover je vervolgens een dekkende verf naar keuze smeert.
Ook bij kunststof schuur je steeds de ondergrond lichtjes op en ontstof je,
voordat je weer een nieuwe verflaag opbrengt.
 
Maat van mij had de tank van zijn XR650 laten spuiten. Zag er mooi uit. Alleen een week later leek het alsof de motor een of andere enge ziekte had :+ :+ :+
Toen tank kaal gemaakt, en er met leerverf overheen gespoten. Verf zit er nog op volgens mij :)
 
Laatst bewerkt:
Wow, bedankt voor de vele goede reacties ! :) :)

Na t lezen ervan heb ik besloten er maar van af te zien. Miss kan ik crea-bea worden met wat plakplastic of een tank zoeken van een jongere Honda :]
 
Terug
Bovenaan Onderaan