spuiten Blok, kader, tank en plastic

timdejonge

MF'er
15 mrt 2008
57
0
Iemand die dit al gedaan heeft ?
Het betreft een NTV 650 van '99. Hoe begin ik hier best aan, en is het allemaal zelf mogelijk ?
zoals die blok spuiten, moet hij daarvoor verwijderd worden ?
en het kader ?
indien iemand tips heeft, ook wat betreft verf, graag....
 
als je de tijd neemt kan het blok blijven zitten doe je met kranten alles af plakken
en voor de rest alles in de primer zetten bij een spuiter en de rest daar ook laten spuiten
1 tip ga niet kloie met spuitbussen dat is grote troep kan je kan de lak na een jaar nog met tinner verwijderen dus met 2 componeten lak laten spuiten dus
gr mathmax
 
dus de kader moet ik laten spuiten dan zeg je ?

en het blok kan netjes blijven zitten, als ik alles goed genoeg afplak ?
moet ik ergens op letten bij het lakken van die blok ? en welke verf gebruik ik daarvoor best ?
 
VHT ? en waar kan ik die vinden ? rekening houdend dat ik in belgie woon.
Toevallig hier iemand op het forum die dit reeds gedaan heeft ?
of een ganse ntv opgemaakt heeft?
 
Ik heb pas ook mijne moto gespoten,met spuitbussen(motip)en het is best acceptabel,het is te zien wat je zelf wil,bij mij moest het niet perfect zijn maar wel goed in die zin dat de verf erop blijft en dat zal het ook doen.
De kuip en kapjes heb ik enkel opgeschuurd en in de kleur gezet schuur je ze tot op de plastic dan plasticprimer zetten.Tussen elke laag heb ik licht geschuurd korrel 1200,altijd goed afgewassen met stromend water zorgvuldig af gedroogd en net voor het spuiten ontvetten met wasbenzine danmet kleefdoekje erover.
De tank heb ik afgeschuurd tot op het metaal was nodig omdat de lak te slecht was om te laten zitten,primer gezet,geschuurd 4 lagen kleurlak ook tussen elke laag slissen en ontvetten.

Stickers geplakt,en wel nodig vanwege benzinebestendig 2k lak erover ook uit spuitbus,wel duur 35 euro per bus,ik heb 2 bussen nodig gehad maar heb wel alles ermee gedaan(sterker dan gewone lak),normaal enkel de tank is het belangrijkste.Andere delen kan je met gewone lak dus doen.

Ik heb er wel een spuithok voor in elkaar geknutseld omdat je echt wel een stofvrije plek moet hebben,ook altijd minstens 25 graden verwarmd,ook net voor het spuiten met een plantenspuit rond geweest dit slaat de rondvliegende stofdeeltjes neer.

Het is mij allemaal mee gevallen alhoewel ik nooit enige ervaring met spuiten op gedaan heb,ook eerst informatie gezocht ik zou zeggen geen schrik van hebben.

Wat je kader en blok betreft ik zou de moto volledig demonteren omdat je zo nooit goed alles kunt doen het kader laten stralen en poedercoaten veel sterker dan lak ,ik heb dit pas laten doen kostte iets van een 120 euro,het blok is goed zelf te doen met VHT lak,wel ook hier alles goed ontvetten ik heb dit vanbij Rene van maanen vandaan even googeln.
PS van waar ben je ik ben namelijk ook belg,ben je uit de geburen staat mijn werkplaats tot je beschikking.
Succes,
Ronny
full
 
Laatst bewerkt:
Ik zit ook al even te speuren voor de juiste lakken en de manier waarop.

Ik kwam Motip tegen, ook bij de lokale automaterialenhandel.

site: MOTIP DUPLI GROUP ...de nummer 1 in Europa op het gebied van spuitbussen en lakstiften - MOTIP DUPLI GROUP

Die hittebestendige lakken tenminste ook bestand tegen benzine ed, en in verschillende kleuren.

Moet haast wel in België te krijgen zijn (en anders in Tilburg, 10 km over de grens).

Ik wil mijn oude Yamaha metallic oranje met een zilveren streep gaan maken. Het plan is om over alles een goed laag transparante hittebestendige lak te doen. Niet zozeer om de temperatuur, maar meer omdat die lak tegen benzine kan ed.

Ik moet nog even bekijken hoe ik die streep er netjes op ga krijgen, want die loopt aan beide zijden over de tank door in de zijkappen, in een vloeiende kromming :X

Ik denk dat ik de basis maar zilver moet spuiten en dan later met wat masking tape het lijntje zetten en dan oranje er overheen (lang leve veel Discovery kijken).
 
Terug
Bovenaan Onderaan