Spuiten heelplates

Proange

MF'er
19 jul 2019
74
184
Stiens
Beste leden,

Ik wil mijn aluminium heelplates zwart maken, het gaat om een klein oppervlak. Kan dit zo gespoten worden met licht opschuren, of hecht een spuitverf hier niet op?

B608A2D2-CD74-4B11-BEFF-C69D35FF0A79.jpeg
 
Ik heb vorige week een aanvraag gedaan om het te laten poedercoaten, 12,50 per stuk (stralen & coaten in standaard ral-kleuren). Een ander bedrijf zei bij offerte 86 nog wat. Let daar dus wel op, die hebben een starttarief en het eerste bedrijf niet.

Had iemand in het kawa Z topic gezien met een foto die het heeft gespoten, tot op heden heeft die er geen problemen mee gehad.
 
Je kunt ze ook anodiseren.. (of laten anodiseren)

Denk dat dit niet slijtvast genoeg is voor heelplates. Anodiseren is hard, maar de deklaag is enorm dun waardoor je er gemakkelijk(er) doorheen slijt.
Poedercoaten is de beste optie.

Mijn heelplates zijn een jaar of 4/5 geleden gespoten, de Alu kleur begint langzaam weer door te komen op de raakvlakken met mijn laars.
De volgende keer laat ik ze coaten.
 
Denk dat dit niet slijtvast genoeg is voor heelplates. Anodiseren is hard, maar de deklaag is enorm dun waardoor je er gemakkelijk(er) doorheen slijt.
Poedercoaten is de beste optie.

Mijn heelplates zijn een jaar of 4/5 geleden gespoten, de Alu kleur begint langzaam weer door te komen op de raakvlakken met mijn laars.
De volgende keer laat ik ze coaten.
Daar kun je zeker gelijk in hebben, ik zat er net aan te denken dat het inderdaad een dunne laag is en niet super slijtvast.
Ik heb ze geanodiseerd gezien maar het kan zijn dat die laag zo weg is.
Misschien kan iemand hier wel een antwoord op geven
 
Denk dat dit niet slijtvast genoeg is voor heelplates. Anodiseren is hard, maar de deklaag is enorm dun waardoor je er gemakkelijk(er) doorheen slijt.
Poedercoaten is de beste optie.

Mijn heelplates zijn een jaar of 4/5 geleden gespoten, de Alu kleur begint langzaam weer door te komen op de raakvlakken met mijn laars.
De volgende keer laat ik ze coaten.
Het feit dat het 4/5 jaar in redelijk fatsoen blijft zitten, is voor mij voldoende om het te proberen. Mocht het op niets uitdraaien dan kan ik ze altijd nog laten coaten. Busje verf kost hooguit 10€
 
Misschien laten poederlakken?

Gadverdegadver :r vieze troep

Aliexpress heelplates kopen als er voor je bike er bestaan :) meestal goedkoper _O-

Gadverdegadver :r

2K lak van CROP, 4 keer opzetten, 4 glansgraden verkrijgbaar. Primer is niet nodig, of het moet etsend zijn...
 
20200922_191716.jpg

Toevallig de mijne afgelopen week gespoten. Mat zwarte hittebestendige lak in een paar laagjes. Tot nu toe blijft het zitten, ben benieuwd voor hoe lang...

Wel goed ontvetten!
 
Daar kun je zeker gelijk in hebben, ik zat er net aan te denken dat het inderdaad een dunne laag is en niet super slijtvast.
Ik heb ze geanodiseerd gezien maar het kan zijn dat die laag zo weg is.
Misschien kan iemand hier wel een antwoord op geven
Anodiseren zit niet op het materiaal maar in het materiaal. Als je genoeg materiaal weg zou slijten is de kleur ook weg, maar dat duurt wel even mits het proces goed is uitgevoerd.
 
Vaarschijnlijk moet je het, wat er ook op zit, na enige tijd toch weer bijwerken. Lak is nou eenmaal geen rubber pad, en ook die zie je slijten. Kiezen voor wat je het mooist vind en als het lelijk wordt bij -laten- werken. Voor trappen en zo gebruiken ze 1 K Polyurethaan lak. Nou, dat is slijtvast hoor, maar bij mij komt het hout er al weer door heen
 
Ik heb ze gister gespoten en moet zeggen dat dit er boven verwachting uit is komen zien. Om het slijtvast te maken moet ik het nog wel aflakken, ik zat eraan te denken dit met een epoxy achtig middel te doen, dit wordt immers kneiterhard. Of zou dat niet werken en eraf bladeren?
 
Ik heb ze gister gespoten en moet zeggen dat dit er boven verwachting uit is komen zien. Om het slijtvast te maken moet ik het nog wel aflakken, ik zat eraan te denken dit met een epoxy achtig middel te doen, dit wordt immers kneiterhard. Of zou dat niet werken en eraf bladeren?
't is dat je zo godsgruwelijk ver weg woont, ik moet nog 3 kleine onderdeeltjes in de transparante 2K epoxy spuiten, daarna kan ik de bus die ongetwijfeld dan nog half vol zit weggooien... Het mat-effect wordt met hoogglans epoxy wel sterk verminderd, matte Epoxy 2K kan je ook bij CROP bestellen, CROP is gewoon Driessen Autolak en staat voor "Car Repair Nogwat Products"
 
Misschien is er net iemand die een ritje maakt? Al zou het maar halverwege belanden dat je het daar oppikt.

Hornnach heeft ook 2K lak maar die raad ik af. Da's een bus die intern zijn 2 componenten uit 2 compartimenten haalt en dus pas in de hals gemengd worden. Zo kan je je 2k lak veel langer gebruikt bewaren. Maar de lak hard niet lekker uit...
 
Misschien is er net iemand die een ritje maakt? Al zou het maar halverwege belanden dat je het daar oppikt.

Hornnach heeft ook 2K lak maar die raad ik af. Da's een bus die intern zijn 2 componenten uit 2 compartimenten haalt en dus pas in de hals gemengd worden. Zo kan je je 2k lak veel langer gebruikt bewaren. Maar de lak hard niet lekker uit...
Toch scheelt dat niet veel van het CROP systeem, alhoewel ik daar ernstig over te spreken ben. 2K is buiten hard bovenal taai
 
Terug
Bovenaan Onderaan