Besten, ik heb een vraagje.
Eerder heb ik mijn wagen gespoten in 2K-lak met primer-lak-vernis bij slechte omstandigheden. Nu wil ik mijn motor herspuiten met het pistool en heb enkele kleine vraagjes over hoe ik te werk zou gaan:
- Beginnen met spuitplamuur, goed laten drogen en goed opschuren.
- Nadien voldoende lagen basislak 2K, volledig laten uitharden.
- Als de basislak uitgehard is, alle lopers en onvolkomenheden verwijderen
- Goed opschuren voor de blanke lak
- Opspuiten van voldoende blanke lak, om ook hier, druipers en appelsienenhuid te kunnen verwijderen/polijsten.
? Is er een probleem om tussen basiscoat en vernislaag nat op droog te werken bij 2K? Of moet dit ALTIJD nat in nat gebeuren?
- Reden voor dit alles is dat mijn omstandigheden het niet echt toelaten géén stof na te laten op het werkstuk.
Mvg!
Eerder heb ik mijn wagen gespoten in 2K-lak met primer-lak-vernis bij slechte omstandigheden. Nu wil ik mijn motor herspuiten met het pistool en heb enkele kleine vraagjes over hoe ik te werk zou gaan:
- Beginnen met spuitplamuur, goed laten drogen en goed opschuren.
- Nadien voldoende lagen basislak 2K, volledig laten uitharden.
- Als de basislak uitgehard is, alle lopers en onvolkomenheden verwijderen
- Goed opschuren voor de blanke lak
- Opspuiten van voldoende blanke lak, om ook hier, druipers en appelsienenhuid te kunnen verwijderen/polijsten.
? Is er een probleem om tussen basiscoat en vernislaag nat op droog te werken bij 2K? Of moet dit ALTIJD nat in nat gebeuren?
- Reden voor dit alles is dat mijn omstandigheden het niet echt toelaten géén stof na te laten op het werkstuk.
Mvg!