spuiten met streep

emmol

MF veteraan
16 mrt 2009
4.109
0
Den Haag
hoi, ik wil deze maand mn fiets gaan spuiten en deze gaat matzwart worden met 1 of 2 roze strepen van voor naar achter.

nu mijn vraag, jaja, ik weet het, er zijn al vele topics over spuiten...
maar dat kan ik zelf ook wel. wat wel mijn vraag is, hoe krijg ik mooie strakke strepen??
eerst roze spuiten en dan afplakken of eerst zwart en rest afplakken.
is afplakken wel zo'n goed idee? nouja, vertel!!
thanx
 
hoi, ik wil deze maand mn fiets gaan spuiten en deze gaat matzwart worden met 1 of 2 roze strepen van voor naar achter.

nu mijn vraag, jaja, ik weet het, er zijn al vele topics over spuiten...
maar dat kan ik zelf ook wel. wat wel mijn vraag is, hoe krijg ik mooie strakke strepen??
eerst roze spuiten en dan afplakken of eerst zwart en rest afplakken.
is afplakken wel zo'n goed idee? nouja, vertel!!
thanx

Matzwart spuiten en bij een beletteraar roze strepen laten maken :)
 
hoi, ik wil deze maand mn fiets gaan spuiten en deze gaat matzwart worden met 1 of 2 roze strepen van voor naar achter.

nu mijn vraag, jaja, ik weet het, er zijn al vele topics over spuiten...
maar dat kan ik zelf ook wel. wat wel mijn vraag is, hoe krijg ik mooie strakke strepen??
eerst roze spuiten en dan afplakken of eerst zwart en rest afplakken.
is afplakken wel zo'n goed idee? nouja, vertel!!
thanx

Onder de afplaktape ruimte creeren zodat de tape niet het te spuiten deel raakt, als de ruimte een mm is ofzo krijg je geen lelijke overgang, snap je :?
 
Waar je op moet letten is dat de tape die je gebruikt ook speciaal daarvoor gemaakt is.
Ik gebruik(te) altijd "fineliner"dat is tape die lak "afstoot " .maw de meeste tapes hebben de eigenschap dat lak daar aan hecht, en als je de tape er later aftrekt, krijg je van die opstaande randjes, speciale tape heeft dat niet, en stoot lak een beetje af, zodat je een mooie vloeiende overgang krijgt zonder die randjes.

En dan maakt het niets uit of je eerst zwart of eerst rose doet
 
En zo moet dat. spuiten en afplakken.

Afplakken doe je nadat de lak stof droog is.
Stofdroog is afhankelijk van de lak en temp. ca. een uur.
Laagje na laagje.

Zorg dat alles, incl. blanke lak binnen ca. 24 hr gespoten is.
Ruw weg kun je zeggen dat na een droog tijd van 24 hr. je opnieuw moet primeren.

Nadat alles gespoten is zul je wel iets verhoging in de lak voelen.
Echter na volledige uitharding. (maanden) de laklaag dunner word en de verhoging bijna verdwijnt.
 
Waar je op moet letten is dat de tape die je gebruikt ook speciaal daarvoor gemaakt is.
Ik gebruik(te) altijd "fineliner"dat is tape die lak "afstoot " .maw de meeste tapes hebben de eigenschap dat lak daar aan hecht, en als je de tape er later aftrekt, krijg je van die opstaande randjes, speciale tape heeft dat niet, en stoot lak een beetje af, zodat je een mooie vloeiende overgang krijgt zonder die randjes.

En dan maakt het niets uit of je eerst zwart of eerst rose doet
en waar kan je deze fineliner halen dan??
 
ben nu opzoek naar fineliner tape, wel gevonden over het gebruik via youtube, maar nog geen tape.
wel een beletteringsbedrijf, dat is eigenlijk wel ideaal!
kan ik ook roze yamha emblemen laten maken :)

wordt vervolgd!
 
Emmol: een yamaha logo is op meerdere manieren goedkoper te doen.
je kan met een snijplotter (wil ik eventueel tegen een kleine veroeding ook voor je doen) een yamaha logo uitsnijden en dat als mal gebruiken, je kan een yamaha sticker kopen (niet op je lak plakken!) daar uitsnijden wat je wilt spuiten en die als mal gebruiken, of zelf met tape aanklooien, maar dat zou ik niet doen.

edit: btw, wat voor fiets heb je? en waar ga je spuiten? tank, kuip, allebei?
 
Laatst bewerkt:
Laatst bewerkt:
ik rij op een yamaha xj650
full


volgende week gaat de kuip eraf, nieuwe uitlaat eronder en dan spuiten maar.

spatbord, tank en kappen.

en over dat logo, ik heb geinformeerd en de kosten vallen erg mee,
preciese kosten voor logo weet ik nog niet maar dan heb ik het wel precies de zelfde kleur, lijkt me wel fijn :)
weet nog niet precies hoe ik het hebben wil, misschien komt er toch nog een ander design op, maar die stickers vind ikwel een goed idee.
 
full


dit is hem vandaag der dag, sinds 2 uur zonder kuip! *O*

(jammer dat ik zo naar mn werk moet en het gaat regenen.. zal hem stiekem toch missen)

en ja, roze stickers... althans, dat is het plan.

foto komt als hij af is
 
Terug
Bovenaan Onderaan