spuiten, stickers erop en dan blanke lak???

Levi_rsv_mille

Die hard MF'er
5 mei 2009
507
4
Hallo,

Het lijkt me logisch zodra je een stuk hebt gespoten je deze laat drogen. Vervolgens de stickers erop en daarna blanke lak erover. Alleen vraag ik me af of de blanke lak wel goed hecht aan gespoten en gedroogde ondergrond.

Is dit de manier van werken, wie kan me uitleg geven??

Alvast bedankt..
 
Met de vorige sprekerd eens....

Je spuit eerst de kleur, dan de stickers er op en dan de blanke lak. Controleer altijd of de lijm van de stickers en de stickers zelf niet reageren met de lak.
 
Met de vorige sprekerd eens....

Je spuit eerst de kleur, dan de stickers er op en dan de blanke lak. Controleer altijd of de lijm van de stickers en de stickers zelf niet reageren met de lak.

Das mij wel duidelijk, stel nu;

een motor waar de stickers later zijn geplaatst kun je dan alsnog blanke lak erop spuiten, moet je voorwerk doen of goed schoon maken (met water en vetvrij maken) en spuiten. Zal de blanke lak hechten? Of moet je de onderlaag (dus waar al kleur is) bewerken (licht schuren of zo)..
 
Ik doe niet anders dan blanke lak over stickers heen spuiten.

Eerst de base (kleurlak), dat laten drogen en dan even een stukje scotch-brite fijn eroverheen om eventuele oneffenheden onder de sticker weg te halen (zie je anders door de sticker heen) en dan 2 lagen blanke lak met een keertje schuren tussendoor.

Geen problemen mee.
 
de stickers die ik laat maken zijn van vinyl volgens mij, geschikt om af te lakken met blanke lak.

Ik gebruik 2K clear van PPG, niet echt het goedkoopste spul.

Ik ken motoren die ik jaren geleden zo heb gespoten die nog als nieuw zijn, dus ik verwacht geen problemen.

Trouwens, iedere spuiter doet het zo....
 
En hoe lang blijft blanke lak goed over stickers? Die stickers zullen allang geen papier meer zijn dus het is afwachten hoe een lak daarover zich houdt.

Tegenwoordig zijn de meeste stickers prima bestand tegen de lak. Belangrijkste vraag is of de stickers en de lijm niet reageren met de lak.
De lak blijft gewoon vele jaren goed, met name als je 2k lak gebruikt. Maar dat lijkt me op een motor eigenlijk een no-brainer, omdat de lak in aanraking komt met benzine etc.
 
Terug
Bovenaan Onderaan