Spuiten uitlaatdemper

Status
Niet open voor verdere reacties.

bassj

Ron Jeremy's stuntman
Donateur
2 mrt 2012
3.195
6.664
Uden
Heeft iemand een goede tip om zelf een uitlaatdemper te spuiten.
Voor mijn motor wil ik, om de puntjes op de "i" te zetten, de al reeds zwarte uitlaatdemper overspuiten. Daar zitten wat hele lichte, oppervlakkige krassen op. Geen deuken.
Ik wil het eerst zelf gaan proberen maar weet niet zo goed welke handelingen ik moet doen en welke lak ik het beste kan pakken i.v.m. warmteafgifte.
 
Laatst bewerkt:
Voorbewerking is het belangrijkste. Krassen, hoe oppervlakkig ook, blijf je zien na het spuiten, als je er niets aan doet.
 
Voorbewerking is het belangrijkste. Krassen, hoe oppervlakkig ook, blijf je zien na het spuiten, als je er niets aan doet.
En dan met staalwol schuren of echt met een schuurpad?
Ik ben zo bang dat ik het alleen maar erger maak...
Plamuren heb ik nog nooit gedaan.
 
Als de krassen op het kale metaal nog zichtbaar zijn, moet je het metaal wegschuren tot de diepte van de krassen. Dat gaat uiteraard niet met staalwol.
 
Ik denk niet dat je hier plamuur mag gebruiken, dus de demper maar mooi kaal maken en goed vlak schuren (met blokje).
En voor de verf even naar de lokale automaterialenzaak. Je hebt speciale uitlaat spuitverf.
 
Ik heb destijds de originele uitlaatpotten van mijn 2010 triumph street triple niet gespoten maar wel gewrapt met carbonfolie van 3M. Ik heb er ongeveer 2 jaar mee gereden voordat de motor dit jaar verkocht is . De carbonwrap heeft de hitte uitzonderlijk goed doorstaan. Enkel aan de zijde waar de uitlaatgassen binnenkomen en dan nog enkel aan de binnenkant die niet zichtbaar is, was de folie wat weggebrand. Verbazingwekkend eigenlijk. Ik wrapte de potten die origineel volledig hoogglans RVS waren en dat vond ik niet mooi.
Zo zagen ze er uit na 2 jaar :
20220508_185144 by gvygvy, on Flickr

en aan de binnenzijde ( niet zichtbaar) was het iets minder :
20220508_185318 by gvygvy, o:
n Flickr

Gemonteerd op de motor
20210106_120512 by gvygvy, on Flickr

En deze foto was tijdens het wrappen : een gedaan , nog een te doen :
20201225_110836 by gvygvy, on Flickr
En nog eentje van de motor (bij verkoop dit jaar):
20220814_175639 by gvygvy, on Flickr
 
Laatst bewerkt:
Ik zou er niet te grof op , anders krijg je meer krassen erin dan er nu op zit. proberen uit te schuren met 180, of 220.
daarna even hoger opschuren naar de 400. _-> 800 , verf zal hittebestendig moeten zijn maar die 1k troep is er ook zo weer af. De wrap van gfy ziet er wel kekkie uit.
 
Even een update en dan mag er een slot op.
Ik heb mazzel gehad en iemand heeft de demper voor een klein flesje whisky voor me gespoten.
 
Foto?
Hoe is het met de krassen gegaan, heeft die iemand die weggeschuurd of gewoon overheen gespoten?
 
Demonteren, schaal voorverwarmen, mooi opschuren, hittebestendige verf gebruiken, afbakken in de oven. Meerdere keren gedaan, werkt perfect.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan