Spuiten van aluminium motorframe,achterbrug en kleine onderdelen.

ArdVossen

Rookie
15 okt 2019
2
1
Beste Mensen,

Ik ben bezig met een budget scrambler te maken van mijn VFR750. Nu heeft deze VFR750 een hoop aluminium onderdelen waaronder het frame helemaal glad aluminium. De achterbrug is ruw oppervlakkig aluminium. Nu wil ik graag het frame van mijn VFR750 mat zwart spuiten en de achterbrug ook. Als ik het goed heb gelezen is het frame geanodiseerd aluminium en is dit best lastig te bewerken. Nu is mijn vraag hoe kan ik dit het beste spuiten en voorbewerken?. Het moet geen dure optie zijn. Het is een budget motor en het wordt een scrambler dus de lak hoeft niet perfect te zijn.
 
Gewoon remreiniger en matzwart erover, wat eraf valt bijspuiten, aanhouder wint 😇

20190821_205131.jpg
 
:^ met beiden, alhoewel ik schijt op poedercoat :r
Mocht je het spuiten en duurzaam en goedkoop dekkend hebben is het beste om het voor te behandelen met washprimer, dat etst zichzelf in de toplaag van de ondergrond, de poreuze oppervlakte van de Washprimer vormt een perfecte ondergrond voor wat voor deklaag dan ook. Is allemaal wel in spuitbusjes verkrijgbaar.
Goeie lak hecht ook aan geanodiseerd aluminium
 
:^ met beiden, alhoewel ik schijt op poedercoat :r
Mocht je het spuiten en duurzaam en goedkoop dekkend hebben is het beste om het voor te behandelen met washprimer, dat etst zichzelf in de toplaag van de ondergrond, de poreuze oppervlakte van de Washprimer vormt een perfecte ondergrond voor wat voor deklaag dan ook. Is allemaal wel in spuitbusjes verkrijgbaar.
Goeie lak hecht ook aan geanodiseerd aluminium
toevallig nog een washprimer die je aanraad want ik zie verschil in 1k etsprimer en 2k washprimer?
 
2K, en wel omdat het oplosmiddel in een 1K primer hetzelfde oplosmiddel kan zijn als in de dekkende lak waardoor de primer weer op kan lossen, kan op zich niet direct kwaad maar ken wel lelijke resultaten geve, of zelfs bubbels en bellen...
 
Pas op met schoonmaken he.. ik denk dat je aluminium niet moet schuren, schoonmaken met thinner, niet met remmenreiniger. Hardnekkige plekken met een staalborsteltje. schuurpapier vormt gauw bramen op alunimiminm dinges...

Maar voor hetzelfde haal je er een Brillo'tje overheen en blaas je het in een keer zwart met een busje van de action... Moet je es kijken hie lang je er blij mee bent :t
 
Laatst bewerkt:
Vertel waar jij laat poederlakken voor weinig? En wat weinig is. Weinig is een relatief begrip.
Ik wou bijvoorbeeld laatst 2 frampjes van 200 x 50 x 5 cm dik mat zwart laten coaten. Vroegen ze toch meer als 100 euro. Vond ik vrij duur?

2 sets PVM wielen bij hen laten doen,1 set hoogglans metallic en 1set mat metallic.Gestraald en 3 laags gecoat en resultaat is perfect.
Heb al vele sets ook laten spuiten maar dit is vele malen sterker en vind dat laten spuiten van wielen geen meerwaarde heeft.
Met reinigen krijg je toch altijd krassen door mix van kettingvet en zand op je wielen.
6651296B-0A5F-4BAB-8E08-8E62F857FAA1.jpeg
4455F280-801D-4210-926D-C26EC9DC15E2.jpeg
1F40D7CD-B45D-4C40-8451-E72F3AE5036C.jpeg
5A923E3B-DA33-46BA-AB62-AAC9E2BA3708.jpeg
D0DB04F1-AB8D-47B9-94F7-8E847B467DDE.jpeg
FE9C4E96-7634-48C9-94E6-18D6B570A124.jpeg
 
Laatst bewerkt:

2 sets PVM wielen bij hen laten doen,1 set hoogglans metallic en 1set mat metallic.Gestraald en 3 laags gecoat en resultaat is perfect.
Heb al vele sets ook laten spuiten maar dit is vele malen sterker en vind dat laten spuiten van wielen geen meerwaarde heeft.
Met reinigen krijg je toch altijd krassen door mix van kettingvet en zand op je wielen.Bekijk bijlage 1436562Bekijk bijlage 1436563Bekijk bijlage 1436564Bekijk bijlage 1436565Bekijk bijlage 1436566Bekijk bijlage 1436567

Zeer mooi, hoe heet deze kleur?
 
Terug
Bovenaan Onderaan