spuiten van schijfrem en remklauwen

k_vdklijn

MF'er
23 feb 2004
54
0
Wolvega
Hoi, Ik wil graag mijn remschijven spuiten.. deze waren oorspronkelijk mooi goudkleurig maar de kleur is eraf..
moet ik hier gewoon speciale verf gebruiken? of is dit spuitbaar met een goedkoop busje verf??

enne remklauwen....... hoe kan ik die het beste spuiten.??
ik heb ooit gehoord dat iemand de klauwern eraf haalde en deze er niet meer op kreeg .. haha... dat wil ik niet hebben ..........

groet....... !!! :} :} :} alvast bedankt!
 
van af blijven
ge speelt met uw leven als ge aan uw remmen prutst en
er niets van kent
remschijven worden niet gespoten want de verf word er
toch afgeschuurd door de remblokken
en de warmte niet vergeten
waren de remschijven geel ?
mischien verbrand geweest ? en zijn ze noch recht?
 
Ik neem aan dat je het hard van de schijven wilt spuiten en niet de schijven zelf |(
Ik zou in ieder geval wel hitte bestendige verf nemen i.v.m. de hoge temperatuur.
Je hoeft de remklauwen niet uit elkaar te halen, alleen even je remleiding eraf.
wel eerst even je remvloeistof opvangen in een potje.
 
Hoi, Ik wil graag mijn remschijven spuiten.. deze waren oorspronkelijk mooi goudkleurig maar de kleur is eraf..
moet ik hier gewoon speciale verf gebruiken? of is dit spuitbaar met een goedkoop busje verf??

enne remklauwen....... hoe kan ik die het beste spuiten.??
ik heb ooit gehoord dat iemand de klauwern eraf haalde en deze er niet meer op kreeg .. haha... dat wil ik niet hebben ..........

groet....... !!! :} :} :} alvast bedankt!


REMSCHIJVEN SPUITEN?!? Is dit een serieus bedoelde vraag ?
Als spuit je ze pimpelpaars met gele stippen, dan nog is na een keer remmen je noeste arbeid tot nul gereduceerd. Van de schijven moet je afblijven.
Klauw spuiten kan wel. Is in de betere automaterialenzaak een speciale verfsoort voor te krijgen in meerdere kleuren. Maar gezien het niveau van je technische kennis denk ik dat ik je beter kan adviseren om vooral van de remmen af te blijven. Lijkt me wat veiliger voor je. Nothing personal.
 
dringend een cursus 'logisch denken na een moeilijke vraag' voor enkelen?
miss krijgen we groepskorting :+
hij bedoelt de harten,die wou ik ook gaan lakken net als de klauwen,wie verft nu zijn remmen zelf,da's toch logisch(jan-jaap is een ander verhaal)
 
Idd, is gewoon een serieuze vraag.
Het gaat dus om het hart van de schijf en de remklauw.
Zelf zit ik er ook al even aan te denken om mijn remklauwen een goudachtig kleurtje te spuiten. Hoe weet ik niet, maar ik hoop dat ook hier te lezen.
Ik heb het hier wel een paar keer voorbij zien komen bij de wat grotere projecten, dus hier moet iemand zijn met ervaring.

Ik wacht af...
 
dringend een cursus 'logisch denken na een moeilijke vraag' voor enkelen?
miss krijgen we groepskorting :+
hij bedoelt de harten,die wou ik ook gaan lakken net als de klauwen,wie verft nu zijn remmen zelf,da's toch logisch(jan-jaap is een ander verhaal)


Wat zorgvuldiger formuleren van de vraag helpt ook goed tegen misverstanden...
On-topic: Ik heb ze op mijn Duc achtereenvolgens goudkleurig gespoten, rood geanodiseerd en heb ze nu hoogglans gepolijst. Ik heb full floaters, dus de harten worden niet extreem heet.
 
heb ik toevallig eergisteren gedaan, de remklauwen.

eerst helemaal gestript en de schroefdraad en de cilinders afgeplakt en mooi rood gespoten met hittebestendige lak. Wel de voorschriften op het etiket volgen en dus na een uurtje drogen afbakken in de oven op 160 graad *D . Anders wordt de lak toch niet zo stevig (wel eens op een onderdeel van een motorblok gespoten en niet in de oven gedaan (lui) dacht dat het vanzelf wel warm werd als ik ermee reed, maar was geen succes).
Dan terug alles mooi in elkaar floepsen, zuigertjes met een beetje remvloeistof erin duwen, aansluiten en ontluchten.
 
Laatst bewerkt:
Ik wil dit ook gaan doen binnenkort: de remklauwen voorzien van een nieuw kleurtje en ook meteen het BINNENSTE gedeelte van mn remschijf, deze waren ook oorspronkelijk goudkleurig.

Ik heb gehoord dat het prima te doen is met (hittebestendige) lak, maar wel een flink laagje blanke lak erover (dan valt het niet meteen op als er wat remvloeistof o.i.d. op terechtkomt)

succes!
 
Zoals Appie Staartje het heeft gedaan moet je weten wat je aan het doen bent.
De klauw dient volledig uit elkaar genomen te worden inclusief zuigers en seals/o-ringen en na het spuiten weer in elkaar gezet worden en vervolgens ontlucht. Als ik me niet vergis is het spul wat bij de betere automaterialenzaak te koop is, een kitje dat bestaat uit een reinigingsvloeistof en een tweecomponenten lak die met een kwastje opgebracht dient te worden. Hiertoe hoef je dus alleen de klauw van de vork lost te halen en hoef je verder niets te demonteren. Deze methode is voor iedereen te doen, in tegenstelling tot de hier boven omschreven methode. Wel zal het resultaat bij een gespoten klauw mooier zijn.
 
Ik heb ook net m'n remklauwen gespoten en zal morgen ff een piccie showen :)

Zo heb ik het gedaan:

- De klauwen eraf gehaald en uit elkaar gehaald
- Gelijk alle rubbers en stofkappen vervangen (160 euri aan materiaal :( )
- Zo'n straal-setje gekocht voor op de compressor
- Klauwen getraald (denk erom dat je de cilinders niet meeneemt :X )
- 3 lagen verf (goud kleurig van motip)
- 2 lagen lak (hitte en benzine bestendig, ook van motip)
- Rubbers er weer in
- Klauwen in elkaar
- Paar Ferodo blokken erin :9

En rijden :] :] :]

Harten volgen nog
 
Remschijven spuiten :(

Is dit bananesplit ofzo aahhhhhhhhhhh zie de camera al in de hoek heel leuk

Nee ik zou ze eerst in spuiten met teflonspray en dan ff wachen ff rijden en dan zijn ze vast weer mooi goud :+
 
JA natuurlijk gaat om om het binnenste van de schijf.. en niet de buitenste rand...

maar ik moet dus wel hittebestendige lak gebruiken.......
die rommel is zo duur :S..

van het weekend ga ik het doen.. maak dan wel ff piccie van .........
ciao *D
 
ff een piccie van de klauwtjes met nieuwe ferrodo blokjes. Klaar om te monteren. Lijkt door flitser iets vaal rood, maar zien er bijna ferrarirood uit.
full
 
hoe een straalsetje? een zandstraalsetjes o.i.d? Ik wist niet dat dat bestond..
Werkt dat goed?

Yep :) werkt hardstikke goed
Je kan zo'n "pistool" kopen met een beker eronder waar je dat spul in kan doen. Alleen ff zorgen dat je ergens werkt waar je het op kunt vangen (grote doos ofzo) Je moet dus zorgen dat je zo weinig mogelijk kwijt raakt want je kunt het gewoon weer gebruiken. Is geen zand wat er in gaat overigens. Wat het wel is weet ik niet precies eigenlijk.....
 
hallo,

ik heb dit kort geleden ook gedaan met mijn linker wave schijf (braking) deze schijven kwamen van een racer en waren 2 verschillende kleuren , met het zelfde type nummer, de remklauwen idd ook geheel gedemonteerd (zuigers, seals etc) als je ze voorzichtig demonteerd en weer met SPECIAAL remvet of remvloeistof kan dit ook,tevens heb ik nieuwe roestvrijstalen inbusbouten gemonteerd om het Af te maken, ik heb de klauwen, veerpoten en het hart van de schijf met een 2 componenten lak gespoten, dit is een zeer sterke lak die ook goed bestand is tegen de temperatuur en remstof die tijdens het remmen vrij komen (het hart van de remschijf wordt overigens niet kokend heet)

full
 
Terug
Bovenaan Onderaan