Spuiten verchroomde velg en rvs spaken?????

biertje?

MF veteraan
6 jan 2002
1.507
0
Ik wil een voorwiel zwart spuiten. De velg is verchroomd en de spaken van rvs (denk ik). Moet de velg eerst ontchroomd worden, of kan het ook met schuren en een primer?
Nog andere tips?

Oh ja, het wordt geen ratbike, dus matzwart is geen optie! (Helaas)
 
Als het echt mooi moet worden kan je beter zwart geanodiseerde velgen nemen en je naven laten omspaken. Anders zou ik gewoon schuren en spuiten. Alles daar tussenin is volgens mij overbodige moeite.
Poedercoaten schijnt ook goed te werken .... ;)
 
Laatst bewerkt:
Ik had ook chromen velgen en rvs spaken en heb ze laten poedercoaten.
Ben d'r erg blij mee en kan nog een tikje hebben ook... het beschadigd b.v. niet snel als je er een slot doorheen haalt.
En als je het zelf demonteert en na het coaten ook weer in elkaar zet (en alleen laat afspaken) vallen de kosten ook wel mee.
 
Ik had ook chromen velgen en rvs spaken en heb ze laten poedercoaten.
Ben d'r erg blij mee en kan nog een tikje hebben ook... het beschadigd b.v. niet snel als je er een slot doorheen haalt.
En als je het zelf demonteert en na het coaten ook weer in elkaar zet (en alleen laat afspaken) vallen de kosten ook wel mee.


Waar moet ik qua pingping dan aan denken?
 
voor poedercoaten, is afspaken perse nodig? Ik heb gehoord dat door de warmte tijdens het coating proces, de velgen kunnen kromtrekken :?
 
voor poedercoaten, is afspaken perse nodig? Ik heb gehoord dat door de warmte tijdens het coating proces, de velgen kunnen kromtrekken :?

Met afspaken bedoel ik dat ik de hele handel na het coaten wel zelf in elkaar heb gezet, maar dat iemand die er (wel) verstand van had alles heeft aangedraaid/afgespaakt. Kromtrekken heb ik vantevoren gevraagd, en die motorzaak zei dat dat geen probleem was. Bij mij is alles ook keurig recht gebleven.

Kosten weet ik niet precies omdat er oon een primaire bak is meegegaan, maar kan voor ~90 euri (2 wielen). Is trouwens ook al een ander topic over met allerlei adresjes en ervaringen.
 
Wie weet een goedkoop afspaak-adresje in het Noorden?

(is dus eigenlijk een schopje....) ;)
 
Terug
Bovenaan Onderaan