Spuitwerk ZXR 750

DaveXR

Die hard MF'er
22 mrt 2004
933
0
Bunde
Ik heb een ZXR 750 uit 1995, en die had eerst deze kleurstelling:
motor2.JPG

Maar helaas begon de tank te lekken, aan de rechter voorkant van de tank. Dat moest uiteraard gemaakt worden, en ik liep al een tijdje met het idee om de motor zwart te spuiten.

Vorige week begon de tank te lekken, en toen ben ik meteen aan de slag gegaan. Er bleek een paar kleine haarscheurtjes in de tank te zitten waardoor er benzinedampen uit konden en zo de lak aantastte.

Dit moest dus gelast worden, dus het lekkende deel had ik kaal geschuurd, daarna gelast. Dat lassen is linke shit, want ik had hem eerst helemaal leeg gelaten tot op de laatste druppel, toen helemaal afgevuld met water tot ie helemaal vol zat. Toen mijn vinger in de tank met water gestoken, er uit gehaald, aansteker erbij en mijn vinger stond in de fik. Ik had 17 liter brandbaar water! Die dampen en kleine restjes benzine die aangelengd worden met 17 liter water zorgen er gewoon voor dat het water behoorlijk brandbaar word. Daarna weer leeg gelaten, en weer afgevuld met water, en toen was het veilig.

Alles gelast, en weer netjes gemaakt, toen aan het spuitwerk begonnen. Alle stickers zaten onder de lak, lekker kut (wel mooier natuurlijk), maar behoorlijk klote om er af te halen. Nu trok ik ook op sommige kuipen de lak van de kuipen af, waardoor er behoorlijke hoogteverschillen op de kuipen zaten. Niet te spuiten dus, er moest nog veel geschuurd worden. Gelukkig heb ik een lieve vriendin die mij (graag) erbij wou helpen, dus dat heeft me wat tijd gespaard. Al met al was het nog een paar dagen fulltime schuren. Toen het spuitwerk, dat ging aardig (2 componenten lak met de compressor), had al veel vaker gespoten dus dat ging wel. Ik had gekozen voor zwart en wit, dat leek me wel leuk. Alles zwart, behalve op de zijkuipen een wit vlak, en verder allemaal witte accenten aanbrengen.

Toen de stickers besteld. Ik wou weinig stickers, want ik wou een strak uiterlijk houden, dat is ook wel gelukt vind ik.

Vandaag, precies 6 dagen later, was het werk af. En het resultaat laat ik hier even zien met wat foto's.

Ik ben benieuwd wat jullie van het resultaat vinden.

Persoonlijk vind ik de '750' sticker te groot uitgevallen, maarjah hij zit er al op...

full
 
Ah je hebt gelijk dat 750 is iets te groot, en zelf had ik de originele zxr stikers gepakt, misschien in de kleur die jenu hebt... Maar verder vind ik hem erg mooi!!! Helemaal als je bedenkt dat je dat in 6 dagen hebt gedaan. Mooi met dat weinige wit.
Sterker nog ik vind dat je hem even moet komen showen op de zxr meeting/toertocht.
Check ff waar is wat te doen. :W
 
hey dave,
hij is zeker mooi geworden, en zou idd de 750 sticker eraf halen, en een kleinere nemen. maar dat weet je zelf denk ik ook hehe.
mooi mooi mooi !

EvilSoes.
 
Thanx voor de gelukkig positive reacties haha :)

Ja de 750 sticker is te groot, maar ik haal hem er liever niet af, ben bang dat ik de laklaag beschadig en dat zou jammer zijn.

Misschien dat er ooit nog verandering in komt, maar nu nog niet :P
 
rustig maar ziet er gaaf uit
hoop het de 10 in real life te kunnen bekijken
 
denk dat dat wel mooi is.
die witte balk door trekken naar achteren en dan afmaken met een witte undertail.
heb horen zeggen dat er binnen kort mooie tails op de markt komen
*D *D *D *D
 
had er ook al aan zitten denken, witte undertail...
En ik heb sinds vandaag weer werk *O* dus meejbie komt die er op!

Op de ZXR meeting/tourtocht kom ik niet 10 september, want dan ben ik nog 25kw en das kut met een tourtocht met onbegrensde motoren. 22 september mag ik onbegrenst, dan kom ik wel eens kijken bij jullie daar ;)

Ik moet komen vanaf maastricht dus is meestal voor mij ook nog een eindje rijden, maar dat maakt niet uit :)
 
Ziet er erg netjes uit..! Alleen dat lettertype had ik een stuk strakker / moderner gehouden.. ben hier niet zo'n fan van.. (is een stukje smaak ook natuurlijk)

wellicht nog leuk om te doen.. Onder de duozit het witte nog een stuk doortrekken tot het vleugeltje als het ware.. (dus boven het 750 logo.. )

maaruh.. verder puik werk.. *O*
 
beter dat je wel komt want dat 25 kw boeit echt geen.......
 
Ik zou witte rimstriping op de wielen doen :9~

Dat stond zowieso al op de planning, was ik vergeten te vermelden! :)
Maar de velgen zijn niet zwart nu helaas, maar een soort van uhh donkergrijs ofzow (antraciet of hoe dat heet). Wil ze nog een x zwart maken met witte rimstriping, maar denk dat ik eerst gewoon op deze velgen witte striping plak.
 
Ziet er erg netjes uit..! Alleen dat lettertype had ik een stuk strakker / moderner gehouden.. ben hier niet zo'n fan van.. (is een stukje smaak ook natuurlijk)

wellicht nog leuk om te doen.. Onder de duozit het witte nog een stuk doortrekken tot het vleugeltje als het ware.. (dus boven het 750 logo.. )

maaruh.. verder puik werk.. *O*

Dat is inderdaad een kwestie van smaak, de 1 vind ut geweldig, de ander vind het kut.
Net als met de witte spiegels en vleugeltje, de 1 vind het cool, de ander strontlelijk. Tjah ik vond het wel leuk anders had ik het niet gedaan he ;)

Wat jij zegt over het witte stuk doortrekken, zat er ook aan te denken maar dan juist ONDER de 750, boven lijkt me niet mooi dan loopt het ook niet in lijn met het vlak op de kuip.

Wat ook nog op het verlanglijstje staat zodra ik onbegrenst mag (nog precies op de dag een maand):
-Volledige akrapovic uitlaat van voor tot achter
-Dynojet Kit

Dan moet ie wel knalle ;)
 
beter dat je wel komt want dat 25 kw boeit echt geen.......

Mij boeit het ook niet veel maar als ik kom is dat hoogstwaarschijnlijk met mijn vriendin achterop, en met z'n 2en op de snelweg kom je snel wat vermogen te kort. Als ik er alleen op zit is het allemaal geen probleem, maar met z'n 2en is het klote soms.
(top nog +/- 170 maar voordat je daar bent...)

Alleen loopt ie trouwens verbazingwekkend erg goed voor 25kw, ik had de begrenzing zelf gemaakt (gewoon uit een plaat van 0,9mm dik 4 schijven gehaald met een gat er in van 13mm), kwam uit op 24,78kW op de bank.
Loopt 0-100 in 6 sec en top van 200 als het even mee zit (190 in de 5 en dan net 200 in de 6).

Maar zodra ik onbegrenst ben (maand), ben ik zeker van de partij!! Laat zich een stuk ontspannender rijden!
 
Mij boeit het ook niet veel maar als ik kom is dat hoogstwaarschijnlijk met mijn vriendin achterop, en met z'n 2en op de snelweg kom je snel wat vermogen te kort. Als ik er alleen op zit is het allemaal geen probleem, maar met z'n 2en is het klote soms.
(top nog +/- 170 maar voordat je daar bent...)

Alleen loopt ie trouwens verbazingwekkend erg goed voor 25kw, ik had de begrenzing zelf gemaakt (gewoon uit een plaat van 0,9mm dik 4 schijven gehaald met een gat er in van 13mm), kwam uit op 24,78kW op de bank.
Loopt 0-100 in 6 sec en top van 200 als het even mee zit (190 in de 5 en dan net 200 in de 6).

Maar zodra ik onbegrenst ben (maand), ben ik zeker van de partij!! Laat zich een stuk ontspannender rijden!

Maakt dat nou uit dat ie 25 kw is wij zijn liefhebbers en geen scheurrijders..
Kom nou gewoon en geniet er van want dat doen wij ook :Y :Y :Y
Tot de 10e dan maar??
 
sooow 200km/h doe je netjes. ik heb een cbr 25kw en dan is 165km/h voor mij al moeilijk. mja misschien als ik hem eens op een testbankje zet en dan eens even kijkt, hijs bij het ombouwen namelijk niet op een testbank geweest. ze stoppen er gewoon standaart kitjes in bij deze honda dealer. En dan alles via kenteken regelen natuurlijk. Heey maar netjes!! en die 750 sticker. Maak je er niet te druk om, want als je voorbij komt razen met 170km/h dan zien de mensen die sticker geeneens meer :P

succes!!
 
Terug
Bovenaan Onderaan