Spyball alarm BMW r1100rs verwijderen

Boco

Rookie
1 dec 2023
8
0
Hallo, ik ben nieuw op dit forum. Heb een BMW R 1100rs gekocht uit 1993. Rijdt heerlijk, maar wil het alarmsysteem, Spyball, verwijderen. Zag op YouTube dat een aantal draden op de witte stekker doorverbonden moeten worden. Klopt dat en wie heeft hier ervaring mee?
 
Screenshot_2023-12-01-11-27-49-435_com.google.android.youtube.jpg
 
Bedankt midlifecrisis. Bij mijn BMW is het alarm standaard ingebouwd en zal bij los halen van de spyball stekkers de motor niet meer starten heb ik begrepen. Daarom zou je een Jumper voor de brandstof pomp en een tweede Jumper voor?? moeten plaatsen.
 
Doe dit nou niet, dat levert alleen maar weer potentiële problemen op. Verwijder gewoon de hele alarmbedrading.
Je kan ook met een bypass stekker het spyball alarm omzeilen.
Zodat motor start en het gewoon doet zonder het te moeten uitbouwen.
Het alarm eruit halen en bedrading terug leggen naar origineel ken ik wel die verhaaltjes.
Had de vorige motorzaak niet netjes in elkaar gesoldeerd maar alles met van die action doorverbind klemmen gedaan.
Waardoor tijdens rijden de motor afsloeg.
Want ze vielen uit elkaar.
Ik erheen en toen deed motorzaak raar en vreemd.
Kon ik zelf alle bedrading alsnog solderen.
Bij latere motoren een datatool alarm doorgelust zonder uitbouwen.
En een spyball met een bypass stekker doorgelust.
En rij zo alweer wat jaren rond zonder gedoe.
Alarm eruit halen en draden solderen kan altijd nog.

Screenshot_20231201-083435.png
 
Laatst bewerkt:
Je kan ook met een bypass stekker het spyball alarm omzeilen.
Zodat motor start en het gewoon doet zonder het te moeten uitbouwen.
Het alarm eruit halen en bedrading terug leggen naar origineel ken ik wel die verhaaltjes.
Had de vorige motorzaak niet netjes in elkaar gesoldeerd maar alles met van die action doorverbind klemmen gedaan.
Waardoor tijdens rijden de motor afsloeg.
Want ze vielen uit elkaar.
Ik erheen en toen deed motorzaak raar en vreemd.
Kon ik zelf alle bedrading alsnog solderen.
Bij latere motoren een datatool alarm doorgelust zonder uitbouwen.
En een spyball met een bypass stekker doorgelust.
En rij zo alweer wat jaren rond zonder gedoe.
Alarm eruit halen en draden solderen kan altijd nog.

Bekijk bijlage 1949201
Tegen prutswerk en stupiditeit is niets bestand.

Alle extra stekkerverbindingen zijn potentiële storingsbronnen..... dus gewoon de overbodige bedrading verwijderen en de bedrading netjes herstellen.
 
Tegen prutswerk en stupiditeit is niets bestand.

Alle extra stekkerverbindingen zijn potentiële storingsbronnen..... dus gewoon de overbodige bedrading verwijderen en de bedrading netjes herstellen.
Prima dat je mij van stupiditeit beticht.
Jij je opvatting ik de mijne .
Maar blijf wel netjes en begin niet over stupiditeit.
Of beschuldig mij daar niet van.
Ik blijft ook netjes naar jouw.

Dat er andere mogelijkheden zijn zoals die bypass stekker.
Waarom maken datatool en spyball dan zelf zo een bypass stekker-leg dat maar uit dan..
Die verhalen over alarm eruit en alles solderen tja.
Mijn ervaring daarmee was dat een gerenomeerde grote motorzaak (noem geen naam)hier een rotzooi van gemaakt had bij mijn motor.
En later begon die motorzaak zelf ook over de bypass stekker tja.....
En voor jouw @Rody-rc30 een potentiële storingsbron is het na gebruik bypass stekker nooit geweest bij de 2 motoren die ik er hiermee van voorzien heb.
Nu jij weer.
 
Laatst bewerkt:
Prima dat je mij van stupiditeit beticht.
Jij je opvatting ik de mijne .
Maar blijf wel netjes en begin niet over stupiditeit.
Of beschuldig mij daar niet van.
Ik blijft ook netjes naar jouw.


Dat er andere mogelijkheden zijn zoals die bypass stekker.
Waarom maken datatool en spyball dan zelf zo een bypass stekker-leg dat maar uit dan..
Die verhalen over alarm eruit en alles solderen tja.
Mijn ervaring daarmee was dat een gerenomeerde grote motorzaak (noem geen naam)hier een rotzooi van gemaak had bij mijn motor.
En later begon die motorzaak zelf ook over de bypass stekker tja.....
En voor jouw @Rody-rc30 een potentiële storingsbron is het na gebruik bypass stekker nooit geweest bij de 2 motoren die ik er hiermee van voorzien heb.
Nu jij weer.

Ik las dat niet zo, kan me ook niet voorstellen dat het zo bedoelt was.
 
Ik las dat niet zo, kan me ook niet voorstellen dat het zo bedoelt was.
Is maar hoe jij het opvat en hoe ik het opvat.
Hij schrijft toch en ik citeer ze bericht:
Tegen prutswerk en stupiditeit is niets bestand.
Hij gaat er even van uit dat ik prutswerk ervan maak en stupiditeit heb.
Maar ik lees het dus verkeerd ..
Zal wel...
 
Prima dat je mij van stupiditeit beticht.
Jij je opvatting ik de mijne .
Maar blijf wel netjes en begin niet over stupiditeit.
Of beschuldig mij daar niet van.
Ik blijft ook netjes naar jouw.

Dat er andere mogelijkheden zijn zoals die bypass stekker.
Waarom maken datatool en spyball dan zelf zo een bypass stekker-leg dat maar uit dan..
Die verhalen over alarm eruit en alles solderen tja.
Mijn ervaring daarmee was dat een gerenomeerde grote motorzaak (noem geen naam)hier een rotzooi van gemaakt had bij mijn motor.
En later begon die motorzaak zelf ook over de bypass stekker tja.....
En voor jouw @Rody-rc30 een potentiële storingsbron is het na gebruik bypass stekker nooit geweest bij de 2 motoren die ik er hiermee van voorzien heb.
Nu jij weer.
Ik zeg toch niet dat jij er prutswerk van hebt gemaakt. Jij schrijft dat er door een motorzaak slechte verbindingen zijn gemaakt bij het verwijderen van het alarm, dat is dus prutswerk geweest.

Met een kleine 30 jaar ervaring in de motorbranche durf ik wel te zeggen dat extra stekkerverbindingen (zeker niet waterdichte) een grote potentiële storingsbron zijn. Dat het bij jou bij 2 motorfietsen goed is gegaan is mooi, maar is absoluut geen garantie.
Ik heb vele tientallen zo niet honderden motoren gezien waarbij onnodige stekkerverbindingen wel voor storingen zorgen.

Daarom blijf ik er bij: De hele overbodige alarmbedrading verwijderen en de originele bedrading goed herstellen met soldeerverbindingen en waterdicht afsluiten....

De reden dat ze de stekkers leveren is om het mensen makkelijk te maken die het alarm uit hun motorfiets willen hebben en geen zin/kennis/geld hebben om het professioneel te laten doen.
 
Zowiezo zijn die alarmsystemen onzinnig.
Na wat jaren is de interne back up batterij leeg en reageert alarm niet meer op de handzenders.
Backup batterij amper te vinden of niet verkrijgbaar.
Dan zit je met een alarmsysteem wat continu de startblokkering activeert.
En gewoon kapot is.
Enigste oplossing is doorverbinden via bypass stekker of er uit halen zoals jij schrijft.
Ieder zijn eigen oplossing daarin.
En hoe motorzaak het gedaan had bij mij verdiende de schoonheidsprijs niet.
 
Nogmaals bedankt allemaal. Het was niet mijn bedoeling om een verhitte discussie te laten ontstaan. Beide zienswijzen neem ik mee. De bypass stekker en verwijderen van het alarm inclusief de stekkers.
 
Terug
Bovenaan Onderaan