Spyball Alarm - HELP!!

tjeerdb

Die hard MF'er
13 dec 2007
329
0
Groningen
Ik heb pas een suzuki gsx-r 750 k4 aangeschaft met een spyball alram er in. Het gaat om de Spyball SB6527.

Alles lijkt het te doen behalve de bewegingssensor. Als ik het alarm dus geactiveerd heb kan ik met de motor doen wat ik wil maar het alarm gaat niet af. Heb de gevoeligheid van het alarm al zo gevoelig mogelijk ingesteld.

Zet ik hem op het contact gaat de sirene weer wel af.

Wat is het probleem en wat kan ik doen om het te verhelpen.

Wie-o-wie kan mij helpen??
 
Ik heb pas een suzuki gsx-r 750 k4 aangeschaft met een spyball alram er in. Het gaat om de Spyball SB6527.

Alles lijkt het te doen behalve de bewegingssensor. Als ik het alarm dus geactiveerd heb kan ik met de motor doen wat ik wil maar het alarm gaat niet af. Heb de gevoeligheid van het alarm al zo gevoelig mogelijk ingesteld.

Zet ik hem op het contact gaat de sirene weer wel af.

Wat is het probleem en wat kan ik doen om het te verhelpen.

Wie-o-wie kan mij helpen??

Volgens mij moet je hem kunnen resetten naar factory defaults, dan moet je de sleutels opnieuw inleren.
Als dat niet helpt moet hij toch aan een computer geknoopt worden om te kijken wat het niet doet.
Problemen met alarmen zijn alom bekend. Simpelste oplossing is alarm er tussenuit halen :-)
Ik zou hem ff naar een dealer rijden die hem kan uitlezen, scheelt een hoop geknutsel :)
 
Wil het alarm er wel graag inhouden, ook voor de verzekering.

Volgens de handleiding kan je de bewegingssensor wel (tijdelijk) uitschakelen. bijvoorbeeld In het geval dat je een keer met de motor op een boot gaat hij niet met elk golfje afgaat. Maar volgens de handleiding springt hij ook automatisch van deze setting af de eerst komende keer dat het alarm weer word uitgeschakelt.
 
Wil het alarm er wel graag inhouden, ook voor de verzekering.

Volgens de handleiding kan je de bewegingssensor wel (tijdelijk) uitschakelen. bijvoorbeeld In het geval dat je een keer met de motor op een boot gaat hij niet met elk golfje afgaat. Maar volgens de handleiding springt hij ook automatisch van deze setting af de eerst komende keer dat het alarm weer word uitgeschakelt.

Als je voor de verzekering je alarm er in wil houden moet het alarm SCM gekeurd zijn iederjaar. Als je dit niet op papier hebt ( certificaat ) dan geld het voor de verzekering dat je geen goedgekeurd alarm hebt ( of hij nu werkt of niet ).
Daarnaast ben je dan verplicht om hem naar een officieel erkende dealer te brengen om het alarm na te kijken !

Er valt weinig zelf te zien aan het alarm. Op internet kun je wel manuals vinden. maar volgens mij kun je met een spyball alarm niet zo veel.
Combinatie van sleutel in je contact, contact aan zetten na zoveel seconden weer uitzetten ( als het lampje knipperd ) en dan met de zenders iets doen geloof ik ...

advies, ff naar de dealer als je het voor je verzekering officieel geregeld wilt hebben.
 
Het alarm is SCM goed gekeurd, De vorige eigenaar (eerste eigenaar) heeft het gelijk inlaten bouwen bij het bestellen van de motor).
Of dit elk jaar weer opnieuw gekeurt moet worden weet ik niet?
Je kunt er inderdaad weinig mee. En wat jij bedoeld dat klopt, zo kan je de gevoeligheid van het alarm instellen.
Had gehoopt dat dit makkelijk zelf op te lossen was maar anders zal ik wel naar mijn dealer toe gaan.
 
Gewoon eruit laten halen :Y . Dingen geven alleen maar problemen. Bij mij begon het ook zo en uiteindelijk trok dat kreng mn accu leeg :( .

Een ART4 goedgekeurd slot werkt ook voor de verzekering *O*. Een alarmslot (Xena of Abus) geeft ook een hoop herrie en gaan wel af als er iemand aan zit (of als er een zware vrachtauto langsrijdt :X ).
 
:^ knippen dat alarm! :r sloopt je accu en kost alleen maar geld van herkeuringen!

(ik wilde er eerst ook niet aan, maar na voldoende ellende wil je het wel geloven)
 
Ik zie heel vaak mensen lopen te kutten met hun alarm.

Het is wel grappig om te zien dat iemand zijn motor niet aan krijgt doordat het alarm niet goed werkt. Even er lekker voor gaan zitten en het aanschouwen.

Maar ik denk dat het voor degene waarbij het gebeurd niet erg leuk is, vooral als iedereen naar je gaat kijken :+

Ik zou zelf dus niet zo snel een alarm nemen op mijn motor. Dus ik zeg knippen.
 
Hahaha ja ik heb ook een aantal negative ervaringen gelezen op dit forum. Beetje jammer
Ik wil het alarm er wel graag inhouden. Het moet toch te doen zijn om dit probleem op te lossen?
 
Hahaha ja ik heb ook een aantal negative ervaringen gelezen op dit forum. Beetje jammer
Ik wil het alarm er wel graag inhouden. Het moet toch te doen zijn om dit probleem op te lossen?
:N dat is juist het probleem.... dat dacht ik ook namelijk, wilde m'n 'geweldige' Spyball alarm ook niet kwijt, en in eerste instantie leek dat ook te lukken.......
....totdat je weer een keer stil staat met de hele zaak dood en er na heel veel gekloot achterkomt dat weer je alarm de zaak verziekt heeft..... |(

[me=pilatus] zou dus ook dit advies niet opvolgen, maar je bent iig gewaarschuwd }) [/me]
 
alarm functioneerd wel goed ( als het heel is ) die van jou is kennelijk stuk.
Ik heb em zelf ook in mijn oude R6 gehad en nooit problemen ermee gehad.

Let wel ! Je SCM gekeurd alarm moet iederjaar opnieuw door de dealer gekeurd worden ! anders vervalt je SCM keur en ben je dus in overtreding als je verzekering hier om vraagt en kan je problemen geven als je ooit iets hebt met de verzekering en ze moeten uitkeren !
Laat alsnog als de sodemieter je alarm fiksen en keuren ( scheelt je straks wellicht een hoop gezeur ) of zet je verzekering om naar 1 waarop je aangeeft geen SCM gekeurd alarm te hebben !
 
Ik vraag me af of TS niet meer (massa) problemen heeft, buiten een alarm met een "eigen willetje". Zelf heb ik ook een Spyball alarm op m'n fiets en ik ben er uitermate goed over te spreken. Dat je hier met een "search" alleen problemen met alarminstallaties tegenkomt is natuurlijk niet echt vreemd .... Iemand met een goed werkend systeem gaat nou eenmaal niet uit eigen beweging een "jubel topic" maken...., toch ?

Waar dit soort systemen érg gevoelig voor zijn is het volledig wegvallen van accu spanning (door een slordige accu-wissel óf door stilstand van de motorfiets gedurende een langere tijd. Mijn fiets heeft laatst 2 weken stil gestaan zonder druppellader en toen had m'n accu nog 80% van z'n capaciteit. Alarm heeft er al die tijd opgestaan.).
Verder kan het ook zo zijn dat andere accesoires de stroomkring verstoren zodat je alarm verkeerde input krijgt.

Wat hier al een paar keer gezegt is: Ga met je motor even langs een SCM inbouwcenter en laat het alarm opnieuw calibreren/inregelen en keuren. Sowieso moet je bij je alarm een brief/certificaat hebben wat verklaard dat je alarm gedurende de laatste 3 jaar een keuring heeft ondergaan (keuring is dus 3 jaar geldig ... én niet zoals hier eerder vermeldt werd gedurende 1 jaar!).
Gezien het feit dat de fiets uit 2004 komt zou er dit jaar sowieso zo'n keuring moeten plaatsvinden, wil je aanspraak kunnen maken op de geldigheid van het SCM keurmerk.
 
ACCU???? SPYBAL ALARM SCHAKELD ZICH AUTOMATISCH NA 14 DAGEN UIT. WERKT ALEEN DE START 0NDERBREKER NOG... VERDER GEWOON LEKKER MOTOR AAN DE DRUPPELAAR HOUDEN... TEVENS ALS JE ACCU NA EEN PAAR WEKEN AL LEEG IS DOOR JE ALARM DAN IS JE ACCU TOCH AL NAAR DE KLOTEN. VERVANGEN DUS... :W :W :W :W
 
ACCU???? SPYBAL ALARM SCHAKELD ZICH AUTOMATISCH NA 14 DAGEN UIT. WERKT ALEEN DE START 0NDERBREKER NOG... VERDER GEWOON LEKKER MOTOR AAN DE DRUPPELAAR HOUDEN... TEVENS ALS JE ACCU NA EEN PAAR WEKEN AL LEEG IS DOOR JE ALARM DAN IS JE ACCU TOCH AL NAAR DE KLOTEN. VERVANGEN DUS... :W :W :W :W
B|

Nooit gehoord van caps-lock zeker?

Nadat mn alarm uit de motor was, nooit meer problemen gehad met de accu. :W :W :W
 
Terug
Bovenaan Onderaan