spyball alarm probleempje

Giz

MF veteraan
17 sep 2002
5.036
1
Almere
Vandaag parkeerde ik zoals altijd de BMW voor de deur bij mijn werk, en laat het alarm eraf. De startblokkering activeert immers na 60 seconden, en dat is pal voor de deur voldoende.
Na een kwartier begint mijn alarm ineens te joelen, dus ik kijk om de hoek, en mik ff met mijn afstandsbediening om het gejoel te stoppen.
Dat werkte. Tien seconden later evenwel begint ie weer opnieuw, en moest ik hem weer uitzetten. Het alarm volledig deactiveren lukte evenwel pas na 10 minuten! Het vreemde is dat nu ook de startblokkering er niet meer automatisch opspringt, het rode lampje knippert dus niet meer ten teken dat het systeem actief is .
Wat het vreemdste is is toch wel dat het alarm afging terwijl ik het niet eens ingeschakeld had .
Het systeem is een Spyball Royal, de uitvoering met de 4-kante afstandsbediening met de 2 groene knopjes.
Iemand die een idee heeft waar dit aan kan liggen?
 
Het spyball alarm hoort een foucode te geven dmv een aantal piepjes als je het alarm deactiveert. Welke foutcode gaf het alarm?
Het kan bijvoorbeeld ook goed dat een aansluiting van je accu niet goed vastzit. Spyball detecteerd dan dat de spanning wegvalt, en het alarm gaat af.

Wel vreemd dat het deactiveren 10 minuten duurde, en de startblokkering er nu niet meer op wil. Dat zou mss kunnen duiden op een slechte aansluiting van de accu...
 
Ik heb wel een keer een zelfde soort probleem gehad, alleen bij mij bleef hij constant in zijn alarm schieten (waren de buren erg blij mee op zondagavond :z ). Heb van alles geprobeerd met de code maar was geen succes. Ben ermee naar een motorzaak geweest (Goedhard Motoren), die hebben het nagekeken. Er bleek vocht in het kastje te zijn gelopen, dit kwam waarschijnlijk door verkeerde inbouw (niet ingebouwd door Goedhard). Uiteindelijk heb ik een heel nieuw Spyball alarm gekregen van Spyball zelf, ik hoefde alleen bezorgkosten van 5 euro te betalen. Mocht je er echt niet uit komen zou ik er ff naar laten kijken als ik jou was, mij heeft het goed geholpen in ieder geval!
 
Terug
Bovenaan Onderaan