Spyball alarm wil niet meer uit

mikezwet

MF'er
23 jan 2003
180
4
Al 2 dagen aan het tobben.

Motor enkele maanden niet gebruikt, vd week even bijgeladen.
Contact aan, alarm af, met geen mogelijkheid uit te krijgen.
Het lijkt of het kastje niet word herkent, alle mogelijke combi's al geprobeerd (10 sec, 15 sec, contact aan en 10 sec).
Heb er al nieuwe batterijen ingezet, geen verschil.
Type spyball weet ik niet. grijs kastje met groene bies. (op zn minst 8j jaar oud)

Nu het alarm niet af gaat lijkt systeem in standby, lampje is 1 sec uit, 1 sec aan etc.

Is er iemand die de tip heeft de boel uit te zetten. (sta gelukkig thuis en niet elders :N)
 
Je kan ook dit nog even proberen:

Synchronisatie van bestaande handzender

Indien een reeds geprogrammerde handzender een tijd zonderflege batterij is geweest, moet deze na vervanging van de
batterij gesynchroniseerd worden met de ontvanger van het alarm. Druk gedurende 1 seconde op knop nr. 1 van de
handzender.

Druk opnieuw, maar houdt de knop gedurende 15 seconden vast. De handzender en de ontvanger worden nu opnieuw
gesynchroniseerd. Het alarm schakelt nu aanluit.
 
Beste is om de boel eruit te slopen. Vaak gesodemieter met die rommel.

Dat lees ik vaak zat, maar ben het daar totaal niet mee eens! :N

In mijn fireblade zit zo'n zelfde spyball zoals TS heeft en ik heb de motor sinds 2010.
Tot op de dag van vandaag nog geen gezeik gehad met het systeem :t

Het belangrijkste met dergelijke systemen is dat deze op een fatsoenlijke manier worden ingebouwd.
 
Een goed servicecentrum voor Spyball kan hem even tijdelijk overbruggen met een simpel tooltje. Als je weet hoe kan dat thuis ook, maar dan moet je het wel weten. Daarmee weet je meteen of het probleem daar in zit of elders in de motor.
 
Dat lees ik vaak zat, maar ben het daar totaal niet mee eens! :N

In mijn fireblade zit zo'n zelfde spyball zoals TS heeft en ik heb de motor sinds 2010.
Tot op de dag van vandaag nog geen gezeik gehad met het systeem :t

Het belangrijkste met dergelijke systemen is dat deze op een fatsoenlijke manier worden ingebouwd.
Oh je hebt ongetwijfeld gelijk, ik ken die dingen alleen van motorvrienden die motoren hadden aangeschaft met zo'n ding er al in. Aanhoudend problemen met niet willen starten, en dan ben je 'm liever kwijt dan rijk.
 
je hebt als het goed is een kaartje bij het alarm gekregen met een code er op hiermee kan je met het contact aan en uit schakelen en het aantal knippers van het ledje wachten (het aantal keren knipperen van de led zijn de cijfers van de code) het alarm uitschakelen. is het alarm 1 keer uitgeschakeld kan je de handzender weer opnieuw inleren. staat als het goed is op het kaartje beschreven hoe je het moet doen. heb je het kaartje niet meer heb je een probleem dan kan je het alarm er het beste uit slopen.
 
Mocht de spyball de prullenbak in gaan dan hou ik mij als prullenbak aanbevolen :)

Hoewel ik geen spyball heb, lees ik er veelal ellende over en ben ik benieuwd waar hem nu het euvel zit en of ik daar achter kan komen.
 
Goedemiddag motor vrienden.
Zal mij eerst even voorstellen: Mijn naam is Martin woon in Losdorp.
Zelf heb ik een Honda Fireblade 929 rr van 2000, ziet echt als nieuw uit.

Nu heb ik al twee keer storing gehad met mijn spyball 8510, gelukkig kwam de storing niet in een bocht wand dan had ik misschien een ongeluk gehad. Ben geen ruige of snelle rijder maar wel pittige rijder.
Heb hier ook al overal gezocht naar een oplossing maar niet gevonden.
Nu heb ik alles er uit gehaald wand die alarm deed helemaal niets meer daarom er uit gehaald.
Er zitten kabels voor achter knipperlichten, kabels voorste knipperlichten, je heb een plus in een min draad in er zijn twee draaden die je zo er uit kan klikken. Wie kan mij vertellen wat ik hier aan moet gebeuren heb al aan elkaar gehad maar de benzine pomp doet het niet. Wel de olie lampje is steeds aan. Weet je kunt hier ook niet alles er op zetten wegens dieven die hier ook op kijken . Wie weet het wat ik verkeerd doe??
Mvg. Martin.
 
Schema erbij, en uitzoeken waar de onderbreking geplaatst is vd benzinepomp en met een solder-sleeve herstellen.
:^

De kabelboom vanaf de centrale unit (bij de 929rr zal deze aan je subframe gemonteerd zitten achter het kuipdeel van het kontje (aan de kant van de uitlaat) volgen en waar deze aangesloten zit op de originele bedrading loshalen.
De draden voor de startblokkering zullen ergens tussen gezet zijn en zodra deze los zijn moeten de originele draden weer met elkaar verbonden worden.
 
Hallo Swetty en Joep.
Bedankt voor jullie meedenken en reacties.
Ik had al snel gevonden, ik kan hier wel van alles voorleggen maar dat doe ik maar niet. ( dieven)
1x was een stroom naar start relay onderbroken.
2x was benzinepomp.
Was goed verstopt die bedrading...
Nogmaals Bedankt.
Mvg.Martin.
 
Terug
Bovenaan Onderaan