spyball alarm

Ramon430

Rookie
2 mrt 2018
19
4
Recent heb ik een spyball alarm origineel voor de ducati 999 geinstalleerd.
De installatie stelt niet zo veel voor, dacht ik. Enkel plug and play connectoren.
Op dit moment als ik mijn accu aansluit gaan mijn knipperlichten branden. Ook het rode lampje gaat branden van het alarm en gaan helaas allemaal niet uit. wel knippert het rode dasboard lampje zoals gewoonlijk.

Op het moment dat ik mijn contact omdraait gebeurd er helaas niets. Het dasboard gaat niet aan en het rode lampje blijft knipperen van het instrumentenpaneel. Het alarm systeem zit hier tussen, dus ik denk dat dit de boosdoener is.
Mijn vraag is of er mensen met een soortgelijke ervaring zijn of dat er nog handelingen moeten worden verricht om het alarm te configureren?
Ik heb al rondgezocht op het forum, maar heb nog geen antwoord kunnen vinden

Alvast bedankt voor de reactie

Met vriendelijke groet Ramon.
 
Goedenavond allen,

Het probleem is gevonden. Blijkt dat het ''nieuwe'' alarm niet onder de juiste condities is opgeslagen, waardoor de pcb vol met corrosie zit en rijp is voor de prullenbak. Dit topic kan een slotje op. voor sommige, bedankt voor het meedenken! heb een alarm unit zonder waterschade en het alarm werkt inmiddels perfect!
IMG_5312.JPG

Groeten Ramon
 
Niet op de juiste manier opgeslagen? Wat onder water of zo? Op de motor maakt ie ook van alles mee...

Als ie vol corrosie zit vraag ik me plotseling niet meer af waarom die krengen altijd in de storing gaan, alleen zie ik het ff niet zitten?
 
Niet op de juiste manier opgeslagen? Wat onder water of zo? Op de motor maakt ie ook van alles mee...

Als ie vol corrosie zit vraag ik me plotseling niet meer af waarom die krengen altijd in de storing gaan, alleen zie ik het ff niet zitten?

Naja het systeem is een maand geleden aangeschaft en heeft alleen in een geconditioneerde garage gestaan, dus dit heeft alles te maken met de conditie van opslaan of het systeem was niet nieuw. De kabelboom echter wel (geen slijtage aan het kabels, contacten ed). van deze pcb's schrik ik wel en verklaart 100% waarom het niet goed werkt!! als antwoord op je vraag: al de groene prut op de contacten is de corossie. ook de printpaden zijn aangetast. het is beter te zien bij inzoomen! groeten Ramon
 
Ding heeft onderwater gelegen, beetje alarm is geseald...zeker als hij voor een motor ontworpen is om bijv gestald te worden in de buitenlucht cq met weersomstandigheden zoals je een motor gebruikt.

Kortom, verhaal van een geconditioneerde garage geloof ik niks van...
 
Ding heeft onderwater gelegen, beetje alarm is geseald...zeker als hij voor een motor ontworpen is om bijv gestald te worden in de buitenlucht cq met weersomstandigheden zoals je een motor gebruikt.

Kortom, verhaal van een geconditioneerde garage geloof ik niks van...
Dat zou je denken maar helaas is dat niet zo. Je hebt ze ook nog eens vlot open. Er zitten dan wel hele kleine schroefjes in die zogenaamd maar één kant op kunnen gedraaid worden maar met een beetje druk erop geven die gewoon toe en draaien ze met je schroevendraaier mee. Het verraste me wel hoe goed die backup batterij is en hoe luid als je er vlakbij zit. De schroevendraaier heb ik met kracht uit het plafond moeten trekken...🤬
 
Ja, iets dergelijks komt mij wel heel erg bekend voor.
Bij mij maakte mijn bureaustoel een gat in de met gipsplaten afgewerkte muur..... (was niet bij mij op de zaak)

Pwfffrrt
Gipsplaten zijn ook wel een beetje een matige afwerking voor een plaats waar gewerkt moet worden, dus ik vind niet dat dat jouw schuld is :+
Whahahahahaha.

Auw.

😂
 
Daarmee bedoel ik te zeggen bij mij in een geconditioneerde garage. Waar het alarm heeft gelegen bij de leverancier is mij een raadsel!
Ik vermoed in een zee aquarium.
Neemt niet weg dat dit een er frustrerende situatie geweest is. Jij bouwt dat ding in wat totaal niet moeilijk is wanneer het je goed is uitgelegd, dan denk je dat er een storing in zit of dat hij niet ingeleerd is en ga je zoeken naar hoe je een zender moet inleren, wat je natuurlijk niet lukt. En zo gaat het van kwaad naar erger en krijg je een hoop informatie die er eigenlijk niet toe doet. Dan gaat er eentje krakelen dat het alleen kan wanneer je gecertificeerd bent wat de reinste onzin is en ontstaan er allerlei onenigheden. Oh en ik heb met wel met meer ingewikkeldere installaties te doen gehad dan zo’n veredelde alarmbel.
Het voornaamste is dat je nu een werkend geheel hebt, ik hoop voor jou dat je er lang en zonder storingen gebruik van kunt maken. Ik betaal iets meer voor m’n verzekering want ik wil onderweg niet hoeven kloten, been there done that...helaas..
 
Ik heb spybal en red alert gehad. Beide gecertificeerd ingebouwd. Beide na enkele keren haperen (oftewel: het ding begint te loeien, je moet met veel vermaak van het aanwezige publiek ergens gereedschap vandaan toveren en onder luid geloei en 30-60 minuten klooien het ding uitgeschakeld) gedemonteerd en weggeflikkerd.
 
Het alarm dat ik uit de sc57 heb gehaald zat onder de buddyseat, zat daar op zich prima. Voor zover ik dat kon beoordelen natuurlijk. De stekker die in het kastje gestoken werd was ook goed tegen water en vocht beschermd. Het kastje zelf is niet tegen condens te beschermen, de hele opbouw staat dat niet toe. Het is dus welhaast onmogelijk om zoiets heel lang goed te houden. Ik heb als het goed is nog ergens foto’s.
 
…. Er zijn genoeg alarmsystemen die SCM goedgekeurd en plug & play zijn.
Om het even iets vollediger te maken: "Een VbV-SCM certificaat wordt afgegeven indien een voertuig met een Kiwa SCM goedgekeurd beveiligingssysteem door een Kiwa SCM erkend inbouwbedrijf wordt geregistreerd in de database van Kiwa SCM."
Dus voor je eigen 'gemoedsrust' een alarmsysteem monteren kun je prima zelf (..met de nodige technische kennis, heb je die niet, begin er dan niet aan) .
Moet je echter voor de verzekering een alarm hebben dan ontkom je niet aan een professioneel door een Kiwa SCM bedrijf ingebouwd alarm, die ook nog eens regelmatig opnieuw gecertificeerd dient te worden door zo'n bedrijf.
 
Kortom, als je verzekering een alarm eist dan is het tijd om een andere verzekeringsverstrekker te nemen, heb ik ook gedaan. Ik betaal nu twee euro per maand meer voor eenzelfde verzekering die ik hiervoor had maar ik zal nooit aan de somma komen wat mij een alarm had gekost met dito keuring en herkeuringen. En ook nooit meer een niet functionerende handzender, op hol geslagen alarm dat door een erkend bedrijf is ingebouwd, gecertificeerd en alles.
Als je het doet is het voor je eigen gemoedsrust. Diefstal voorkom je er niet met dat certificaat. Ik geloof dat er een topic is vol met voorbeelden van verdwenen motoren met gekeurde systemen uit afgesloten ruimtes.
 
Goedenavond allen,

Het probleem is gevonden. Blijkt dat het ''nieuwe'' alarm niet onder de juiste condities is opgeslagen, waardoor de pcb vol met corrosie zit en rijp is voor de prullenbak. Dit topic kan een slotje op. voor sommige, bedankt voor het meedenken! heb een alarm unit zonder waterschade en het alarm werkt inmiddels perfect!
Bekijk bijlage 1349287

Groeten Ramon

Dit is volgens mij prima te herstellen en ik wil best een poging wagen.
Voor mij een leuke oefening SMD solderen.
 
Gewoon alleen een knipperend rood ledje op een goed zichtbare plaats monteren.

Prutsers lopen door omdat ze denken dat er alarm op zit.
Prof dieven jatten hem met alarm ook wel...

*D
 
Terug
Bovenaan Onderaan