spyball alarm

fietske750

Die hard MF'er
14 aug 2003
778
2
Veghel
ik heb een spyball alarm ingebouwt op mijn gixxer, maar het werkt nog niet zo als het zou moeten.

ik heb het probleem dat de afstandbediening niet reageert op het alarm. (denk ik tenminste)
ik heb al een nieuwe batterij gekocht voor de afstandsbedienig, maar nu is het nog nix beter.

kan het zijn dat je de afstandsbediening en het alarm moet synchroniseren of iets dergelijks?

ik heb er geen elektrisch schema van, maar ik denk wel dat alles goed aangesloten zit. dit alarm is nog het oude type met de gekleurde draden.

wie weet er meer van spyball alarmen??
 
Het kan zijn dat je een aantal mogelijkheden hebt;
a; De draden die voor een direct alarm zorgen (degene die bv de koffers etc beveiligen) staan verbonden of juist niet afhankelijk wat je moet gebruiken.

b; De bewegings sensor is zo scherp asfgesteld dat hij altijd denkt bewogen te worden

c; De interne accu is defect waardoor hij detecteerd dat er iets mis is.

Mail me effe als je geen handleiding of montage voorschrift hebt dan stuur ik het naar je toe.

De handleiding heb ik natuurlijk van te voren al netjes doorgenomen :)

A heb ik niet, B de gevoeligheid heb ik ook anders ingesteld (alle 8 niveaus getest), C er zit net een nieuwe accu in :)

Het gaat mij meer om het feit of dat die repeterende piep na 20 seconden idd betekend dat de bewegingssensor beweging detecteerd. Ik heb inmiddels begrepen dat deze vaak door interne kortsluiting/corrosie stuk gaat. Klopt dit?
 
Hier ook zo'n tevreden spyball-gebruiker. De problemen begonnen met het LEDje dat zachtjes begon te branden, steeds zachter totdat het lampje helemaal niet meer knipperde (en dus uitstond). Enkele dagen daarna gaf het systeem geen enkele reactie meer op de zender. Het batterijtje heb ik vervangen (die had een vrij lage spanning dus ik hoopte dat het daar aan lag).

De vraag waar ik mee speel is of ik het systeem er beter compleet uit kan slopen of dat het iets simpels is (zoals synchroniseren van alarm en zender bijvoorbeeld). Over dit laatste las ik hierboven al meer dus als iemand hier iets over kan vertellen dan hoor ik het graag. Ook als iemand de symptomen herkend van het vager wordende LEDje dan lees ik graag je verhaal.

P.S. Als de problemen voorbij zijn dan zal ik me eens netjes voorstellen. :W
 
Hier ook zo'n tevreden spyball-gebruiker. De problemen begonnen met het LEDje dat zachtjes begon te branden, steeds zachter totdat het lampje helemaal niet meer knipperde (en dus uitstond). Enkele dagen daarna gaf het systeem geen enkele reactie meer op de zender. Het batterijtje heb ik vervangen (die had een vrij lage spanning dus ik hoopte dat het daar aan lag).

De vraag waar ik mee speel is of ik het systeem er beter compleet uit kan slopen of dat het iets simpels is (zoals synchroniseren van alarm en zender bijvoorbeeld). Over dit laatste las ik hierboven al meer dus als iemand hier iets over kan vertellen dan hoor ik het graag. Ook als iemand de symptomen herkend van het vager wordende LEDje dan lees ik graag je verhaal.

P.S. Als de problemen voorbij zijn dan zal ik me eens netjes voorstellen. :W

Lijkt wat mij betreft op een accu(van de motor) probleem
:?
 
Terug
Bovenaan Onderaan